Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wie denkt mee volle grond verwarmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wie denkt mee volle grond verwarmen

    Korting op 420shop
    andere vraag waar kan ik dit project kwijt
    ik wil nog even over de kas verwarming praten met jullie is het mogelijk Het is een kweektunnel 3x8x2 meter Ik zit zelf te denken om slag door de grond te legen 60 cm uit elkaar Welke diepten en diameter pijp of een ibc zwart maken en in de zon plaatsen Deze dan aansluiten op op de slang naar de kweektunnel Het geheel vullen met water wat dan in de zomer word verwarmt en door een kleine pomp op solar wordt rond gepompt en de warmte word opgeslagen in de grond voor in de winter maanden om de grond in de kweektunnel op temperatuur te houden om toch groente te kunnen kweken het is nu bijvoorbeeld buiten hier ca 10 graden en in de kweektunnel ca 26 graden in de nacht gaat he richting nul tegen de ochtend de grond temperatuur is ca 12 graden wat zijn u gedachten bij dit idee

    Ik kijk uit naar jullie antwoord

    #2

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Heb je daar wat meer info over misschien wat voor het zwembad

    #3
    Kweek de juiste groente in het juiste jaargetijde dan heb je die fratsen niet nodig
    Last edited by kroket; 11 February 2022, 19:37. Reden: Bericht herstellen
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat ligt aan de eetgewoontes van de Spanjaarden natuurlijk
      Als je de temperatuur boven de 10 graden kunt houden in je tunnels kan je vanalles zaaien.
      Raapstelen, allerlei soorten sla, spinazie, snijbiet, bosui etc etc..die hebben geen 15 uur zon nodig.

      Dat het 1 of 2 uur tussen 0-5 graden wordt is niet zo erg maar je wil het niet te ver onder 0 hebben.
      Buiten is precies de aarde de enige warmtebron.
      Ik denk dat je al vers komt met isoleren van je tunnels.
      En misschien even rondkijken in de buurt hoe de Spanjaarden het doen.

      Kippen vreten alles wat groen is.
      Last edited by kroket; 11 February 2022, 19:38. Reden: Bericht herstellen

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      QNQ dus als ik kijk voor zaad in NL zou ik een beetje jan/ feb / maart/ april aan kunnen houden verder nog een vraag hoe Kun je via het forum met elkaar in contact komen en dat het min of meer priv is
      Nog bedankt voor je tip
      Last edited by kroket; 11 February 2022, 19:39.

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      QnQ ik kom er niet aan uit
      Ik zie de buten niet
      Of moet je dan eerst wat aanmaken
      Sortie A digitaal

    #4
    Deze vraag hoort volgens mij niet thuis hier. Hartstikke mooi zo'n groot project je, maar hobby lijkt me die terrortunnel niet echt. En als je zoals ik begrijpt in het Spaanse gaat kweken, waarom haal je je zaden niet uit het Spaanse. Daar zitten tegenwoordig veel goeie nederlanders doe zaadbanken hebben opgestart.

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Hallo Kunichika
      De kweektunnel is voor groenten en wat een terrortunnel is leg me uit wat dat is
      Wie zijn die zaadbanken
      Ik week gewoon in de volle grond zonder te veel poespas
      Alleen kippenmestkorrels en thee

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Oww voor groente, dan heb ik daar over heen gelezen. Maar als je het voor groente gebruikt dan heb je ook niks aan de Spaanse sites voor wietzaden.

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Buiten komen in de volle grond de wietplanten te staan
      Dus niet in de kweektunnel

    #5
    Owwwwwww. Bij deze een link https://pevgrow.com/blog/en/spanish-...nks-marijuana/. Er zijn er vast nog meer, zelf lijkt me 2fast4buds wel een intresante maar doe hebben geloof ik alleen autoflower

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment

    #6
    Nee kom uit Nederland, dit zijn Spaanse zaadbanken. Lijkt me beter voor als je in spa je woont scheelt wellicht verzendkosten!!

    Comment


      #7
      Bedankt voor het meedenken

      Comment


        #8
        Met een kweektunnel van plastic heb je bijna zeker een elektrische luchtverwarmer nodig, of eentje op gas.
        Je kunt wel een verwarmingssysteem maken, maar aarde is een rete-goede isolator. Dus je zult die verwarming op 50 moeten zetten om de grond een paar graden omhoog te knallen.

        Dan is het handiger om de lucht te verwarmen en de zon de aarde te laten doen.

        Mijn aardbeien bloeien het hele jaar door. Winterprei is altijd handig en vreekens zaden heeft een boel groente spul wat in de winter kan blijven staan in de kou.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Eurogro
          Eurogro commented
          Editing a comment
          Kweek je ook je prei en aardbeien in een kweektunnel
          Heb vandaag zitten kijken bij vreekens alleen jammer dat je niet kunt zien voor welke tijd van het jaar het zaad is
          Ik denk dat ik alles 2 A 3 maanden naar voor schuif
          Als ik op de zaaikalenders kijk
          Het vriest hier niet net als in nl
          Nu vandaag 15 graden buiten en in de tunnel 34 graden
          grond temperatuur ca 6 graden om 8 uur en de tunnel binnen 11 graden

          Kweek je buiten in de volle grond of in potten
          Je dames

          Nog een tip ik had van dit jaar basilicum bij de dames staan
          Die geven mooi aan wanneer ze water moeten hebben ging gelijk op met de dames en Afrikanen tegen de mieren en geur
          Koffiedik werkt ook goed tegen de mieren voor dat de Afrikanen in bloei gaan
          Heb je tips hoor het graag
          Last edited by Eurogro; 7 December 2021, 20:24.

        • Eurogro
          Eurogro commented
          Editing a comment
          Dit zijn denk ik moeien kackels voor bij verwarming
          Ik heb zelf de brandstof van de olijven amandels en walnoten
          Uit eigen tuin
          Prijs ca 250€

          https://youtu.be/vfD_sd2RAc0
      Bezig...
      X