Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

fem plant op 24uur en voorbloei ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    fem plant op 24uur en voorbloei ??

    Korting op 420shop
    goeden avond ik heb een femmzaadje is en staat al bijna 5week op 24uur licht maar het lijkt of er ineens voorbloei komt kan dit of is dit iets anders
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    #2
    Ja dat is voorbloei.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      duss dan kan ik er van uit gaan dat het geen femm is wel baale zijn de duurste zaden die nu duss ineens geen femm is heel raar

    #3
    Als je fem op 24 uur zet, dan gaan ze vanzelf raar doen want ze willen bloeien.

    Kwam een half jaar geleden een muntplant tegen die in de bloei stond, onder 24 uur licht.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ze moeten het nog even volhouden volgend weekend gaat de klok om heb er oook spijt van dat ik ze op 24uur licht het gezet dacht dat het voorgroeien sneller zou gaan

      en sneller in de bloei zouden gaan hoop tijd vergooit en energy voor niks maaarja dus nooit weer op 24uur licht

      zou het nou uit maken als ik ze nog tot volgend weekend op 18uur zou zetten en zoals ik het begrijp is het dus geen auto flower maar toch femm ??

      en heb ook niet het idee dat ze nu sneller groeide dan op 18uur dus een wijze les deze ronde en ik maar boel geld gespendeerd om een dikke ronde te hebben maarja dr zal wiet zijn hoge score is altijd leuk maar de kwaliteid ook

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Fems hebben hun slaap nodig
      anders worden ze opstandig.

      Ik had eens gewortelde stekken op 24 uur, stammetje ging wel omhoog maar de zijkant deed niets, met 2 uur slaap ging het al beter.

      Auto's hebben 3 tot 8 weken groei, de jouwe is 5.

      Je weet toch zelf wel of het een fem was?

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      dan zal ik de tijd schakelaar er maar weer tussen doen merk ook inderdaad dat ze wel.de lucht in gingen maar weinig zijtakken

    #4
    Wanneer je snel bloei wil zet je ze toch gelijk op 12/12 ? , moet je er wel wat meer zetten.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als je op 24uur voorgroeit gaan ze na 2week al bloeien en met 18uur 3week
      heb het liefst 4of 5planten is meer dan genoug op 1m2 kan wel meer doen maar wio een beetje grote planten dit x al betwijfel ik het dat dit een super ronde gaat worden der hebben al te veel dingen tegen gezeten deze ronde veel dingen geleerd volgende ronde ga ik knallen met 5planten plus paar extra wand wil de mooiste gaan selecteren

    #5
    Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere1 View Post
    Wanneer je snel bloei wil zet je ze toch gelijk op 12/12 ? , moet je er wel wat meer zetten.

    Zijn het autoflowers ? nee toch ?

    Comment


      #6
      Voorbloei krijg je als de plant in de pubertijd gaat, meestal rond node 6/7. Je plant is dan rijp om zich voort te planten. Dus ongeacht het aantal uren licht dat ze krijgen.

      Ik heb een rondje regulier staan (mannetjes/vrouwtjes) en van ongeveer de helft heb ik het geslacht bepaald adhv de voorbloei. Dus in de groei laat de plant haar geslacht zien. De twijfelgevallen heb ik laten staan en die heb ik verwijderd nadat de klok op 12/12 was gezet (2 weken erna zo'n beetje). Helaas hield ik van de 10 planten slechts 3 vrouwtjes over maar dat is het risico van het vak

      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        poe drie overhouden van de 10is wel zuur inderdaad reg is wel veel sterker toch dan femm zaden

        ik wist het niet begon al te twijfelen of het een auto was maar zijn femm zaden klok staat net weer op 18uur gezet dus hoop de verschillen snel te zien ik had verwacht meer tijd winst te behalen maar helaas ik heb liever minder planten langer voorgroeien dan 20planten en gelijk op 12-12 wou deze ronde express wat grotere planten miss dat het nu nog gaat komen we gaan het zien en moet ook wel redelijk lang voorgroeien in deze 50liter potten de wortels moeten ook lekker groot zijn

      #7
      Als het goed is gaan ze na het omzetten van de klok nog steeds veel groter worden! zeker met 50 liter grond .

      Je ronde kan nog steeds een succes worden , de bloei is immers nog steeds niet begonnen.

      Een mogelijke tip :

      - is die 50 liter grond per plant volledig in gebruik controleer of de grond werkelijk overal vochtig is ! ook onderin , maak desnoods gaten
      Last edited by atmosphere1; 16 July 2022, 16:26.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        de grond is ceker wel overal is ingewaterd en 24uur laten staan en nog x omgehusselt de grond nog beetje gewaterd dus de wortels moeten overal kunne komen heb vandaag een pot proberen op te tillen nog niet te tillen dus der zit nog water zat is denk ook dat het nog wel minstens 1week of langer gaat duuren voor ik een x water moet geven

        met inwateren zoon dikke 10liter ingewaterd en dag later nog 2liter dus dat moet wel genoug zijn

      #8
      Voorbloei zit een beetje in de naam, het is inderdaad zoals Flip Hasjkip zegt: bloei, voor de bloei. Niets meer en niets minder.
      Ze bloeien dus nog niet, daar is een tijdsverandering voor nodig.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        denk wat jij wil zeggen is dat de plant eigelijk wil gaan bloeien en dat ik daarom de klok om moet gaan zetten als ik iets fout doe hoor ik het graag hehehe als het beter is om te gaan bloeien doe ik dat dacht alleen ze staan voor te groeiennen dacht daar gaan ze wel mee door maar niet dus

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        reveggen is een echt bloeiende plant terug in de groei krijgen, Tijnie. Jij hebt nooit bloei gehad, enkel VOORbloei. Voorbloei is geen echte bloei. Het zijn geslachtsdelen van de plant die gewoon verschijnen vanaf een bepaalde leeftijd. Kortom: ze zijn de pubertijd uit, en nu volwassen. Meer niet. Een ander teken van volwassenheid is dat er nog maar 1 blad per node ontstaat, en dat die van links naar rechts (of voor naar achter) verspringt; er groeit er een links, de volgende rechts, zig zag patroontje. Dat "volwassen zijn" is iets anders dan echte bloei, waarbij er toppen ontstaan. Zie het als schaamhaar krijgen of tietjes groeien; die eerste paar plukjes haar zijn echt nog geen teken van een volrijp lichaam.

        Als je bloei wilt laten beginnen over een week of 2-3, dan zet je de klok vandaag op 12/12. Dan begint er een volledige hormoonverandering en schakelt de plant over op bloeistand.
        Als je door wilt groeien, dan houd je de klok op 18/6. Dan begint er geen hormoonverandering en blijft de plant gewoon doorgroeien, net als dat die zou doen op 24 uur licht. 24 uur licht heeft alleen als nadeel dat de plant nooit rust heeft, dat kan hormoon-technisch wat verstorend zijn en raar gedrag opwekken. Maar dat veroorzaakt geen bloei.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        dat de bladeren raar doen klopt van links naar recht berspringen ze dan is het duidelijk ga ze volgende week ergens klok omgooien hoop dat er nu nog wat meer vertakkingen gaan bij komen maar het is duidelijk nu bedankt voor het meedenken

      #9
      iedereen bedankt voor het mee denken

      Comment

      Bezig...
      X