Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gore chemische lucht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gore chemische lucht

    Korting op 420shop
    Heb even zitten denken of ik dit moet posten maar vooruit, we hebben geen geheimen voor elkaar hier

    Ik ben mijn wiet aan het curen en het ruikt niet naar wiet.

    Ook niet naar hooi, gras, ammonia of desnoods natte handoeken (dit zijn allemaal omschrijvingen die ik heb gelezen van mogelijke geuren tijdens het curen).
    Het is een vieze gore chemische lucht.
    zo het is eruit.

    Van de bovengenoemde geuren zou je kunnen zeggen dat een open verfblik nog het meest in de buurt komt (hoewel ammonia echt anders ruikt).

    Ik heb nog enige hoop want een klein plukje wat een week in mijn vaporizer had gezeten had wel een lekker wietluchtje.

    Dus lieve Mona, komt dit nog goed?

    Ps. RV in de potten zit al een hele tijd rond de 60%.
    Last edited by JimBean; 3 February 2023, 18:57.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    #2
    Dat kan lager toch!?

    Ik roep; LR2 LR2 LR2 onze chemical boy.


    Effe beetlejuicen die hap.

    Comment


      #3
      Ik zie geen foto's??

      Comment


        #4
        Foto's waarvan? De lucht in de potten of ....




        2793.jpg.webp
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

        Comment


        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Mja, zo ruikt het overigens ook ongeveer...

        • Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Ja dat is rot voor je ik zie het al

        #5
        Voeding ? Te weinig gespoeld ?
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Dan mss een petrolkachel gebruikt of iets die met terpenen vermengt, ona blocks , dieselkachel?

        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Nope, helemaal niks bijzonders...
          De pot met Bluematic begint overigens wel bij te trekken nu...ruikt bijna helemaal niet meer, maar ook niet naar wiet.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Hoop idd dat ze goed worden met tijd dan!

        #6
        ik heb zelf een paar jaar terug een hele bende mooie toppen verknald door te vroeg te 'curen'. Afgaande op kleine topjes die knakten dacht ik dat de rest ook wel droog zat was, helaas Sindsdien ben ik erg terughoudend met curen en richt ik me meer op het degelijk drogen, want dat is ook een uitdaging en ik weet nog steeds niet in wel kamp ik zit, de snelle of de langzame drogers. Helaas gezien de omstandigheden vaak op de plek waar ik droog opteer ik noodgedwongen vaak voor snel drogen, 20 gr en een lv van < 55%

        Comment


        • KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Ja nou ja, wiet kan raar ruiken tijdens het drogen, en "chemisch" is een brede omschrijving, sowieso, geur is lastig te beschrijven vind ik. Wat zeggen anderen van de geur?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Terpentine achtig?

        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam dat komt wel een beetje in de buurt ja...
          Edit: nog even wezen ruiken, het is geen terpetine...meer een hele intense groene lucht...dat betekent niks maar dat is mijn associatie.
          Dat kan komen door al het gebabbel over chlorofiel, dat woord klinkt zoals ik het ruikt...

          KritischeMassa, anderen hebben het nog niet geroken...ken ook niemand in mijn omgeving die er iets zinnigs over zou kunnen zeggen...
          Last edited by JimBean; 4 February 2023, 18:19.

        #7
        Als je plantenmateriaal luchtdicht afsluit en het bevat veel suikers, zetmeel en lignine en houtweefsel, dan kan het gaan fermenteren.
        Dat ruikt naar alcohol en later naar aceton.

        Beide zijn niet vreselijk om in te ademen, maar een LV van 60% in de potten is wel te hoog. De bacterien die op je toppen groeien zijn niet altijd even lekker voor je longen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Okay ik dacht dat 62% zo'n beetje de ideale LV was?
          En nu kan ik de boel weggooien of nog even tijd geven?

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Ik ben hier ook niet in mee. Ik koop zelf zakjes voor in de curepot om de vochtigheid daar te houden tussen 58en 62 procent lol.

        • KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Ja hier was ik persoonlijk ook al bang voor gezien mijn eigen ervaring mooi klote hoor.. ik zou inderdaad uit de pot verder drogen, ik heb trouwens ook slechte ervaringen met van die humidpads, doeik ook niet meer, en joh ik kweek zo weinig, krijgt toch geen tijd om te curen of te verpieteren

        #8
        Nou, uit de pot en verder drogen naar 50, effe boven de verwarming hangen dus.

        Comment


          #9
          62% is misschien ideaal om op te kweken, maar als de luchtvochtigheid 62% bedraagt dan betekent dat dat je cannabis nog vochtiger is dan dat. LV is sterk beinvloedbaar door de temperatuur en op kamertemperatuur betekent een LV van 62% dat er iets ligt te verdampen of dat het buiten regent.
          Als het buiten regent dan stijgt de LV in mijn slaapkamer met open raam naar ongeveer 60-70, terwijl die normaal rond de 40 ligt. Terwijl die buiten dus rond de 100% is, trekt die het binnen met 20-30% omhoog.

          Ik droog mijn eigen wiet tot ik een stabiele LV krijg van rond de 45%. Misschien is dat wat aan de lage kant, maar het voorkomt verassingen en aangezien ik de meeste zakken binnen een jaar opgerookt heb, maak ik me ook niet echt zorgen over kwaliteitsafname. 4 jaar later wordt het wat hooiig, maar over het algemeen smaakt het wel nog bij het roken.

          Je kunt de pot open laten en de boel laten uitdampen. Maar aceton en ethanol (en methanol, er is gisting geweest en daarbij komt gewoon altijd methanol vrij, waarschijnlijk ook azijnzuur) hebben wel invloed op het smaakprofiel omdat ze terpenen oplossen en met terpenen reageren tot nog sterkere chemisch geurende dampen. Die dampen ga je kwijtraken, da's een goed iets, maar het neemt dus ook een deel van de smaak met zich mee bij het vertrek.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Tja dan denk je dat je je goed hebt ingelezen, overal wordt 58 tot 62% aangehaald..
            Ik zal de potten openzetten en hopelijk wordt het nog wat. Zou toch zonde zijn om de hele zwik de kliko in te mikken zoals mijn vrouw voorstelde.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Geen hete lucht oven staan?

            Of de buuv?

          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Ik gebruik mijn voedseldroger nog ja. Maar dat ding is ouder dan ik zelf ben, dus de vraag is hoe lang hij het nog vol gaat houden.

          #10
          Watercuring al geprobeerd? Wellicht te laat voor nu, klinkt al gefermenteerde wiet.

          Comment


          • JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Naa dat soort fratsen is het me niet waard. De wiet is hoe gek het misschien ook klinkt uiteindelijk niet zo belangrijk voor me.
            Maar ik begrijp alleen niet dat niet veel meer mensen dit hebben of hebben gehad. Ik heb toch redelijk elke handleiding gevolgd die je hierover vindt.

            Toen ik de wiet de potten in deed heeft het twee dagen nodig gehad om de 60% te bereiken...boven de 65% is het niet geweest. Dat is toch behoorlijk in lijn met wat je overal leest.
            Maar wie weet wat voor superwiet het nog wordt

          • KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            Dit dus, laat maar gewoon drogen, komt wel goed. Men leert al doende zeggen ze...

          #11
          Moraal van het verhaal:
          Als je niet zeker bent, beter een dag te laat dan te vroeg in de pot?

          Heb het er zelf ook lastig mee hoor, denk dat wat jij hier beschreef ikzelf ook 2x meegemaakt heb. Steek hem nu liever 12u te laat in de pot dan 12u te vroeg..
          Heb trouwens gisteren tijdens het luchten mijn pot vergeten toe doen, die heeft 12u open gestaan. Buitenkanten waren al crispy maar heb de pot gewoon gesloten en boveda 62% pack bij gedaan, ben benieuwd en zal het hier binnen een paar dagen laten weten of het terug goed gekomen is.

          Comment


            #12
            In het begin de potten een paar keer daags luchten kan ook helpen.

            Mijn methode is curen in papieren zakken met een knijper er op totdat de oogst gebruiksklaar is. Dan verschimmelt het nooit.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • KritischeMassa
              KritischeMassa commented
              Editing a comment
              Ruikt de wiet nu al beter? ik bedoel, als rookbaar?

              Want watercuren is een heel gedoe, maar je kan ice hash overwegen he. Gewoon die toppen in een ijsbad, roeren al een malle, en dan laten bezinken en drogen, is prima hash

            • JimBean
              JimBean commented
              Editing a comment
              Nou aantrekkelijk om te roken is het nog niet...of je moet héél wanhopig zijn
              Hasj is zeker een optie, lijkt me wel een heel geklieder maar daar moet ik me nog even in verdiepen.

            • KritischeMassa
              KritischeMassa commented
              Editing a comment
              Oh ik doe het met mijn knipafval en bende, het is totaal geen moeite. Je vriest wat bakken water in en zet wat halve colaflessen (PET he geen glas) in de diepvries

              Na een dag of 2 vis je alles eruit en vul je de colaflessen met water. De grotere brokken ijs sla je stuk in een zak met een hamer.

              Alles in een emmer, wat je overhebt even in de diepvries.

              Verkruimelde wietbende erin

              roeren als een malle

              roeren

              nog een beetje

              afgieten door zeef in andere emmer

              Watter en ijs bij de prutsbende

              roeren

              weer roeren

              blowen

              En weer roeren

              Weer afgieten door zeef

              herhaal

              na een halve dag of langer niets doen (dat moet lukken) giet je een deel af, beter hevel je het weg met een slang

              Zoveel mogelijk, maar niet naar de bodem, dar ligt de hash

              Dan de emmers roeren (klein laagje hopelijk)

              Bij elkaar gieten en wer herhalen, lang laten bezinken, afhevelen

              bla bla

              kwaak kwaak

              Na een tijdje kan je een bergje hash drogen op een bakpapier of iets... omscheppen, fabrieken en dokteren... shurgard bellen!

              Daarna doe ik alles in een gripbag, rol het rolletje samen en stop het tussen een scharnier van een huisdeur, deur dicht, uitpakken en de bruine drol verder laten drogen

              voila.. hash

            #13
            Ondertussen hier en daar beetje geknipt en gedroogd. Werk nu met 2 potten en mijn 1ne pot die ik (denk ik) iets te lang gesloten heb gelaten met de LV op 60-62% begint 'zuurig' te ruiken. Mijn andere pot waar ik er beter op het luchten gelet heb ruikt wel naar amnees. Verschil is wel dat in de goed ruikende pot er stukken van een hoofdtop zaten en in de (ondertussen) zuur ruikende pot meer fluf dus misschien was die wiet gewoon te prematuur en daarom niet lekker van geur..
            Denk dat ik eerste dag trouwens ook boveda zakje (her)gebruikt heb in de zure pot. Denk dat ik die niet meer ga gebruiken.

            Ik ga mijn volgende paar toppen die bijna klaar zijn eens in een papieren zak steken, ik DENK dat je daarmee iets meer buffer hebt tegenover een glazen pot. Beetje zoals hydro vs aarde vergelijk ik het

            Comment

            Bezig...
            X