Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

kwaliteitsverschillen actieve koolstoffilter van verschillende merken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kwaliteitsverschillen actieve koolstoffilter van verschillende merken

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Ik heb een tent staan en (vooral mijn schoonmoeder) ervaart geuroverlast van mijn planten. Ik heb een Mars Hydro Inline buisventilator 100mm Combo set met digitale Fan Controller 350m3 in een tent van 60x120 met 4 sterk geurende strains.
    en heb het filter vorige maand vervangen, helaas nog steeds geur. Ik vroeg me af of er veel verschil zit in de verschillende merken koolstoffilters? Wellicht moet ik eens een ander merk proberen.
    Ik zie bij Greensell de volgende merken te koop: CanLite, Prima Klima, Rhino en Mars Hydro (die ik dus nu heb). Er zit ook wat prijsverschil in.
    zou ik mijn geuroverlast kunnen oplossen met een ander merk filter? Welke adviseren jullie?

    Alvast bedankt!


    #2
    Canlite word veel gebruikt, rhino zou de beste zijn.

    Misschien toch eerst effe het filter een kwart slag draaien.

    Dan effe alle aansluitingen checken.

    Weet je zeker dat de afzuigerd alles goed vacuum trekt?

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Misschien moet je de schoonmoeder eens vervangen?

    #3
    Rhino, prima klima en can filters zijn goede filters. Mars hydro heb ik geen ervaring mee, maar die zullen toch ook wel goed werken.
    Is je lv in de ruimte misschien wat aan de hoge kant geweest de laatste tijd?

    Comment


      #4
      Mars hydro iFresh is beter. Daar heb je een minimum snelheid waarop hij draait als de waardes goed zijn.

      met die die een vocht en warmtesensor op een controller hebben gaat hij volledig af als de waardes goed zijn en dan heb je geen onderdruk en kunnen geuren ontsnappen

      Comment


        #5
        Hang er één nylon kous gevuld met dit voor je uitlaat en je schoonmoeder vind het heerlijk reuken
        Attached Files

        Comment


          #6
          Thanks voor de reacties!
          luchtvochtigheid is af en toe rond de 60 geweest misschien 65 maar geen 70.

          Goede tip van die kous en Lenor! En mn schoonmoeder vervangen is ook zeker een goed idee!! Haha

          ik zal de filter even draaien, mocht dit niet werken probeer ik denk toch maar even een van de andere merken.

          Comment


            #7
            Als er geur ontsnapt dan kan dat komen omdat er ongefilterde lucht ontsnapt.
            Heb je je ventilator op je filter aangesloten, of op de inlaat van je tent?
            Want als je 'm op de inlaat zet, dan blaast er door de kiertjes van je tent alsnog lucht naar buiten, ongefilterd.

            Klinkt voor velen vanzelfsprekend, maar niet iedereen beseft dat.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • PH donner
              PH donner commented
              Editing a comment
              Als je dit zo aangesloten hebt al je suggereert ben je wel erg ver vh padje af.

              Note ; we praten over afzuigers dat heel wat anders dan een ventilator.
              Je kweekt alleen buiten? 🤔

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Meneer donner, we hebben ze hier gehad, die types.

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Ik kweek wiet alleen buiten ja. Maar ik heb een terrarium - slangenpoep stinkt! - en een kweekkastje voor mezelf waar ik tropische planten in houd.
              Ik heb tevens ook weleens wiet binnen gekweekt, inclusief filter. Ik kan wel enigszins meepraten over hoe lucht en licht werken.

            #8
            hang een extra filter aan de uitlaatslang
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X