Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ec meter AliExpress

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ec meter AliExpress

    Korting op 420shop
    Iemand ervaring met AliExpress ec meters?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Baas in eigen brein.

    #2
    Ec meters gaan niet zo gauw stuk, maar neem geen "prikpen" maar eentje die het water meet.

    En geen aquamaster, rotzooi.

    Comment


      #3
      buy once, cry once.

      ga voor een bluelab of ander degelijk spul. je blijft kopen die rommel en je bent uiteindelijk toch meer kwijt

      Comment


        #4
        Ok, Bluelab is goed idd, ik heb een Hanna pH meter van hun voor een andere hobby. Dat water meten moet ik me nog even in verdiepen, nooit gedaan. Het gaat mij om het controleren van zakken grond die al een jaar buiten liggen voor buitenkweek. Gedurende de kweek meet ik niks.
        Baas in eigen brein.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Wat voor beestjes ga je kweken dan dit jaar!?

        • Eclecticon
          Eclecticon commented
          Editing a comment
          Buitenkweek he dus bodemleven is niet zo relevant.

        #5
        Een EC-meter meet de elektrische weerstand tussen twee elektrodes.
        Hoe meer zouten er in het vocht zitten tussen die twee elektrodes, hoe lager de weerstand.

        Ik durf er geld op in te zetten dat een dure EC meter net zo goed werkt als een goedkope. Je zou het zelfs met een multitool op standje ohm kunnen doen met daarbij een excelbestandje die de weerstand per x-hoeveelheid opgeloste zouten in een tabel heeft staan, alleen zijn de meeste multimeters net niet gevoelig genoeg hiervoor.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Eclecticon
          Eclecticon commented
          Editing a comment
          Ah top, thanks. Ik heb ze nooit gebruikt en dacht dat ze de grond ermee in de gaten hielden maar ik zie de meesten het water met voeding meten. Is dat zo'n verschil dan tussen binnen en buiten? Qua voeding hou ik buiten na een aantal weken gewoon het advies van de fabrikant aan. Buiten meet ik niks, geef gewoon kraanwater en heb nooit wortelrot in speciekuipen. De grootste boosdoener bij mij is stormschade.

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Er zijn verschillende meters beschikbaar, zo zijn er fertometers die een rood, oranje en groen lampje hebben die niet meer aanduiden dan "te weinig, in de buurt, en voldoende". Die gebruik ik nog weleens voor buiten.
          Om de EC te gaan meten in de buitenkweek vind ik wat ver gaan, dat is een water-eenheid namelijk en ik geef korrelvoeding als het nodig is. Die lost pas op als ik water geef en de EC van de runoff die wisselt per dag; zegt dus niets.. Of eigenlijk zegt het teveel, waardoor ik niks heb aan het meten.

          Binnen willen mensen het soms moeilijker maken dan het is, als je de normale dosering aanhoudt en die x 0.8 doet dan zit je vrijwel altijd veilig. Kalk in je kraanwater kan de EC flink beinvloeden maar het zegt niet per see iets over de voeding die bruikbaar is voor je plant. Ik vind het daarom iets arbitrairs en ik meet het helemaal niet. Makkelijker is het om de plant te begrijpen en te zien of er tekorten of overschotten zijn. Scheelt weer een boel kopzorgen en tijdverspilling.

        • Eclecticon
          Eclecticon commented
          Editing a comment
          Thanks mister WR.

        #6
        Je kan ook om de paar weken een laag grond erop gooien, de voeding zakt wel naar beneden, zo hou je alles in je grond.

        Comment


          #7
          Ik heb net een Adwa gekocht.
          Baas in eigen brein.

          Comment

          Bezig...
          X