Ik heb over een maand of drie een pakje Dutch Passion feminised seeds gekocht ( Skunk 11 ) In de shop hadden ze me gezegd dat ik ze het best kon bewaren in de koelkast. zogezegd zogedaan. Wat blijkt deze ochtend, de overige zaadjes zijn allemaal stuk. Zou het kunnen dat mijn koelkast te koud is (4°) en dat ze daardoor stuk zijn?
Zaadjes te koud?
Collapse
X
-
Tags: Geen
-
"3: Hoe kan ik me wiet zaadjes bewaren?
De zaadjes kan je het best droog, koel (4 graden) en in het donker bewaren. De koelkast is een prima plek hiervoor maar dan wel in een luchtdichte verpakking. De zaadjes mogen zeker niet vochtig worden."
4 graden is dus prima, kan het zijn dat het er vochtig is daarbinnen?[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop! -
Ik heb ze gewoon in het (papieren) zakje gelaten. Het is goed mogelijk dat er zo vocht in het zakje is geraakt. Een belangrijke les, maar wel een spijtige. Dus vanaf nu goed luchtdicht verpakken.GreetzComment
-
Papieren zakje? Wat bedoel je precies?
Naar mijn weten is papier niet luchtdicht, dus dat zal het wel zijn geweest.
Pak voortaan iets luchtdichts, zoals de zakjes waar je gekochte wiet in zit. Ook van die zwarte buisjes, van die fotorolletjes, worden gebruikt. (Omdat deze van zichzelf ook al donker + luchtdicht zijn).[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!Comment
-
Als ik mijn ervaring met DP eens mag delen:
Ik had er ook van DP gekocht, Powerplant. En ben niet zo content van de kiemkracht eigenlijk. Ik weet niet wat je precies bedoelt met 'stuk' maar als je daarmee zegt dat ze gewoon niet kiemden dan volg ik je. Ik spreek me nog niet uit maar dat doe ik vast en zeker wel als ik mijn oogst af heb. Mijn mening valt of staat met mijn oogst van die zaadjes
. DP kan maar bidden dat ik een deftige harvest heb 
Greetzzz
JonaComment
-
Als ik de zaadjes uit het zakje haalde was het omhulsel van de zaadjes helemaal gebroken en kon je de witte kern van de zaadjes zien. De zaadjes zien er echt niet meer levensvatbaar uit. Ik probeer er ééntje te ontkiemen maar tot nu nog geen succes. Ik denk dat het een verloren zaak zal zijn. Goed idee om je zaadjes in een fotorolpotje te bewaren. Bedankt voor de tip Weedy.GreetzComment
-
Het zakje was ook niet goed dicht. Zo zal er inderdaad vocht in gekomen zijn. Spijtig. Ik zal dat in de toekomst wel niet meer tegenkomen.GreetzComment
-
Ik bewaar ze donker en koel in de kelder.
grtzzz
Comment
-
Ja tuurlijk. ik bewaar ze in van die diepvrieszakjes die volledig luchtdicht zijn.
grtzzz
Comment





Comment