Zaadjes te koud?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kanonierke
    Chronic Stoner
    Lucky Member
    • Jul 2008
    • 153

    #1

    Zaadjes te koud?

    Korting op 420shop
    Ik heb over een maand of drie een pakje Dutch Passion feminised seeds gekocht ( Skunk 11 ) In de shop hadden ze me gezegd dat ik ze het best kon bewaren in de koelkast. zogezegd zogedaan. Wat blijkt deze ochtend, de overige zaadjes zijn allemaal stuk. Zou het kunnen dat mijn koelkast te koud is (4°) en dat ze daardoor stuk zijn?
    Greetz
  • Weedy
    Ultra Grower
    420 MemberLucky Member
    • Jul 2008
    • 2248

    #2
    "3: Hoe kan ik me wiet zaadjes bewaren?
    De zaadjes kan je het best droog, koel (4 graden) en in het donker bewaren. De koelkast is een prima plek hiervoor maar dan wel in een luchtdichte verpakking. De zaadjes mogen zeker niet vochtig worden."

    4 graden is dus prima, kan het zijn dat het er vochtig is daarbinnen?
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment

    • kanonierke
      Chronic Stoner
      Lucky Member
      • Jul 2008
      • 153

      #3
      Ik heb ze gewoon in het (papieren) zakje gelaten. Het is goed mogelijk dat er zo vocht in het zakje is geraakt. Een belangrijke les, maar wel een spijtige. Dus vanaf nu goed luchtdicht verpakken.
      Greetz

      Comment

      • Weedy
        Ultra Grower
        420 MemberLucky Member
        • Jul 2008
        • 2248

        #4
        Papieren zakje? Wat bedoel je precies?

        Naar mijn weten is papier niet luchtdicht, dus dat zal het wel zijn geweest.

        Pak voortaan iets luchtdichts, zoals de zakjes waar je gekochte wiet in zit. Ook van die zwarte buisjes, van die fotorolletjes, worden gebruikt. (Omdat deze van zichzelf ook al donker + luchtdicht zijn).
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment

        • Jona
          Retired
          • Jun 2008
          • 2797

          #5
          Als ik mijn ervaring met DP eens mag delen:
          Ik had er ook van DP gekocht, Powerplant. En ben niet zo content van de kiemkracht eigenlijk. Ik weet niet wat je precies bedoelt met 'stuk' maar als je daarmee zegt dat ze gewoon niet kiemden dan volg ik je. Ik spreek me nog niet uit maar dat doe ik vast en zeker wel als ik mijn oogst af heb. Mijn mening valt of staat met mijn oogst van die zaadjes . DP kan maar bidden dat ik een deftige harvest heb

          Greetzzz

          Jona

          Comment

          • kanonierke
            Chronic Stoner
            Lucky Member
            • Jul 2008
            • 153

            #6
            Als ik de zaadjes uit het zakje haalde was het omhulsel van de zaadjes helemaal gebroken en kon je de witte kern van de zaadjes zien. De zaadjes zien er echt niet meer levensvatbaar uit. Ik probeer er ééntje te ontkiemen maar tot nu nog geen succes. Ik denk dat het een verloren zaak zal zijn. Goed idee om je zaadjes in een fotorolpotje te bewaren. Bedankt voor de tip Weedy.
            Greetz

            Comment

            • bobo
              Cronic Grower
              • Oct 2007
              • 3103

              #7
              Zaadjes bewaar je altijd in de ijskast. Koel en donker dus. De beschadiging aan je zaad moet van iets anders zijn. Kan het niet zijn dat ze vochtig geworden zijn ?

              Grtz

              Comment

              • kanonierke
                Chronic Stoner
                Lucky Member
                • Jul 2008
                • 153

                #8
                Het zakje was ook niet goed dicht. Zo zal er inderdaad vocht in gekomen zijn. Spijtig. Ik zal dat in de toekomst wel niet meer tegenkomen.
                Greetz

                Comment

                • westport
                  Wicked Grower
                  420 MemberLucky Member
                  • Aug 2008
                  • 3847

                  #9
                  Ik bewaar ze donker en koel in de kelder.
                  grtzzz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

                  Comment

                  • Weedy
                    Ultra Grower
                    420 MemberLucky Member
                    • Jul 2008
                    • 2248

                    #10
                    Luchtdicht mag ik hopen?
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment

                    • westport
                      Wicked Grower
                      420 MemberLucky Member
                      • Aug 2008
                      • 3847

                      #11
                      Ja tuurlijk. ik bewaar ze in van die diepvrieszakjes die volledig luchtdicht zijn.
                      grtzzz
                      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

                      Comment

                      Bezig...