Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Eerste kweek van een noob

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek van een noob

    Korting op 420shop
    Hoi!

    Ik ben 20 jaar oud en een aantal weken geleden begonnen met mijn eerste kweek.
    Ik ben zeer amateuristisch en kan me heel goed voorstellen dat ''mensen zoals ik'' nogal irritant zijn op een forum met (waarschijnlijk) een hoop pro's... dus zie maar of jullie mijn vragen willen beantwoorden, haha.
    Een vriend van me rookt zijn hele leven al wiet en ik heb een beetje bij hem afgekeken hoe hij zijn kweekjes verzorgde. Omdat ik jong was wist ik niet echt wat de bedoeling van dat alles was dus ik weet niet precies wat hij allemaal heeft gedaan.
    Wel weet ik dat hij geen lamp gebruikte, ik heb nooit speciale voeding gezien en hij had geen kasten niks.
    Dus... ik dacht, voor de eerste keer; laat ik het ook eens zo proberen.
    Ik kocht een klein bakje, wat simpele potaarde en wietzaadjes (Big bang gefeminiseerd, 5 zaadjes). Misschien nog wat handige informatie; ik kweek binnen en mijn 5e plantje is bruut vermoord omdat mijn vogel hem eraf heeft gebeten (hij leeft nog... ruime maand maand verder. Is wel opvallend levendig te laatste tijd)...
    Ik deed ze simpelweg in de aarde en wachtte af. Al snel kon ik het volgende aanschouwen:

    foto (4).jpg

    Ik gaf mijn plantjes elke dag een beetje water, las op internet dat dit vooral niet teveel moest zijn. Ik heb echter zoals ik al zei nergens nauwkeurig op gelet (ik weet het... amateuristischer kan niet, maargoed) en een aantal dagen later zag het er zo uit:

    foto (5).jpg

    En enkele dagen, misschien klein weekje verder:

    foto (6).jpg

    Toen begonnen ineens de bladeren slap te hangen. Ik zocht op internet wat dit kon betekenen: teveel aan water. Ik besloot nu eens in de 2 dagen water te geven en de bladeren trokken goed bij.

    Nu op dit moment, om precies te zijn 7 weken nadat ik mijn zaadjes plantte, zijn de onderste bladeren van mijn plantjes geel en worden steeds geler. Ook hier heb ik het een en ander over opgezocht maar ik word er niet echt wijs uit. Hoe het eruit ziet:

    foto (7).jpg
    foto (8).jpg
    foto (9).jpg
    Last edited by Roxan; 8 May 2012, 07:57.

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek van een noob

      Ah thanks, voor je uitgebreide reactie!
      Die pistip klinkt bizar maar ga ik eens uitproberen, niets te gek toch?

      Ik heb mijn planten binnen staan, voor het raam in mijn slaapkamer.
      Helaas geen plaats om ze buiten te planten omdat ik mijn huis deel met nog een aantal mensen die hier waarschijnlijk niet echt van gediend zijn (gaap).

      Ik heb geen autoflower, wel potgrond gebruikt... wat raad je me nu aan? Biovoeding kopen dus, of andere aarde?

      Ik ga ook eens langs de action.
      Nogmaals bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee!!

      Comment


        #4
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek van een noob

          Dankjewel voor je uitgebreide reactie

          Ik woon op de 4e verdieping van een soort flatje, dus ik heb een klein balkonnetje waar wel wat planten op staan maar in potten.. dus ik dacht dat het niet veel verschil zou maken of ik nou de plantjes in potten binnen of buiten zou hebben. Jammer, want ik begrijp nu dat het dan een stuk beter gaat!

          Ik heb ze nu voor het raam staan, wat betekent dat de 'gewone' natuurlijke cyclus van toepassing is, als ik dat zo kan zeggen (18 uur licht, 6 uur duister als ik het goed heb).
          Ik heb begrepen dat de plant eerst gewoon moet groeien, pas wanneer ik ze in de bloei wil zetten moet ik erg nauwkeurig werken met licht (12 uur donker 12 uur licht?).
          Dus ik dacht zo; 's avonds zet ik de planten in een grote kast die in mijn slaapkamer staat en die helemaal verduisterd is, rond een uurtje of 7, zodat ik de planten de volgende ochtend als ik opsta weer voor het raam kan zetten, tot 7 uur diezelfde avond (waarna ik ze weer in de kast zet).
          Is dit een optie of niet?

          Minder water doe ik al, ik heb ze nu al 2 dagen geen water gegeven en de aarde is nog steeds een beetje vochtig dus ik wacht het even af.
          De onderste bladeren zoals op de foto te zien was (die nu raar genoeg ineens zijn verdwenen) zijn nu helemaal omgekruld en donkergeel, maar het lijkt niet verder naar boven te trekken, zoals ik wel op foto's heb gezien op het net. Ik denk dat het hier bij blijft, althans, ik hoop het...!

          Strenggelovige Duitse studenten ben ik gelukkig nog niet tegengekomen by the way.

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek van een noob

            Ik zie geen foto's.
            Waarom zet je de foto's niet hier ?

            Klik boven je bericht op het icoontje met het boompje, en je kan de foto's hier zetten, dan verdwijnen ze ook niet 'due to violation of the tos'.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek van een noob

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Ik zie geen foto's.
              Waarom zet je de foto's niet hier ?

              Klik boven je bericht op het icoontje met het boompje, en je kan de foto's hier zetten, dan verdwijnen ze ook niet 'due to violation of the tos'.

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek van een noob

                hoe staan de dames er bij? heb je al weer wat foto's?

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek van een noob

                  Ah! Lang geen laptop tot mijn beschikking gehad omdat deze gerepareerd moest worden... hier komen wat foto's van vandaag:

                  foto (6).jpgfoto (9).jpgfoto (10).jpg

                  Nog steeds zijn de onderste twee bladeren van eigenlijk alle vier de planten een beetje geel. Sommige heb ik eraf gehaald, in de hoop dat dit niet verder zou trekken ofzo. Dit is (tot nu toe) ook niet gebeurd. Hieronder een foto van hoe zo'n blaadje eruit ziet/zag:

                  foto (8).jpg

                  En ergens middenin de plant heb ik soms zulke blaadjes, met aan het uiteinde alsof ze een soort van verbrand zijn:

                  foto (7).jpg

                  Maar dit is nu al een week of 2 zo en verder groeien de planten goed naar mijn idee, ik heb het nog niet zien uitbreiden.

                  Wel is het zo dat mijn hele kamer gevuld is met een enorme wietgeur die je elke keer als je de deur openmaakt tegemoet vliegt Haha!

                  Comment


                    #10
                    IMG_1707.jpgIMG_1708.jpgIMG_1709.jpgIMG_1710.jpgIMG_1711.jpgIMG_1712.jpg

                    Al met al best tevreden dus We zullen zien!

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek van een noob

                      Daar kom je lekker vlot achter dan.
                      Na even googelen kwam ik met deze pagina.
                      Misschien kun je er iets mee.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek van een noob

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Daar kom je lekker vlot achter dan.
                        Na even googelen kwam ik met deze pagina.
                        Misschien kun je er iets mee.
                        wist ik niet, ze zou het voor me doen maar zei een paar uur van te voren dat ze er toch niet zou zijn dit weekend (huisgenoot).
                        dus ja, overmacht. maar, ik heb zeker wat gehad aan je linkje, had zelf ook al wat rondgezocht, maar was de tip van die handdoek
                        (in bak met water en andere uiteinde onder de plantenpotten) nog niet tegengekomen. en het heeft gewerkt! ze hebben 5 daagjes
                        alleen gestaan en het gered op het water wat ze eruit hebben gezogen

                        we bloeien vrolijk door!

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek van een noob

                          Oorspronkelijk geplaatst door Roxan View Post
                          Dankjewel voor je uitgebreide reactie

                          Ik woon op de 4e verdieping van een soort flatje, dus ik heb een klein balkonnetje waar wel wat planten op staan maar in potten.. dus ik dacht dat het niet veel verschil zou maken of ik nou de plantjes in potten binnen of buiten zou hebben. Jammer, want ik begrijp nu dat het dan een stuk beter gaat!

                          Ik heb ze nu voor het raam staan, wat betekent dat de 'gewone' natuurlijke cyclus van toepassing is, als ik dat zo kan zeggen (18 uur licht, 6 uur duister als ik het goed heb).
                          Ik heb begrepen dat de plant eerst gewoon moet groeien, pas wanneer ik ze in de bloei wil zetten moet ik erg nauwkeurig werken met licht (12 uur donker 12 uur licht?).
                          Dus ik dacht zo; 's avonds zet ik de planten in een grote kast die in mijn slaapkamer staat en die helemaal verduisterd is, rond een uurtje of 7, zodat ik de planten de volgende ochtend als ik opsta weer voor het raam kan zetten, tot 7 uur diezelfde avond (waarna ik ze weer in de kast zet).
                          Is dit een optie of niet?

                          Minder water doe ik al, ik heb ze nu al 2 dagen geen water gegeven en de aarde is nog steeds een beetje vochtig dus ik wacht het even af.
                          De onderste bladeren zoals op de foto te zien was (die nu raar genoeg ineens zijn verdwenen) zijn nu helemaal omgekruld en donkergeel, maar het lijkt niet verder naar boven te trekken, zoals ik wel op foto's heb gezien op het net. Ik denk dat het hier bij blijft, althans, ik hoop het...!

                          Strenggelovige Duitse studenten ben ik gelukkig nog niet tegengekomen by the way.
                          In een appartement wonen en weed kweken kan slecht aflopen door de geur die de planten gaan afgeven tijdens de bloei .

                          (indien er natuurlijk geen voorzorgen genomen worden )

                          Ook is het toch beter om een lamp te gaan halen die de planten ook genoeg in de bloei gaan kunnen bijstaan .

                          Het is goed mogelijk dat je vruchten gat aanmaken op de plant maar vergeet niet dat hennep planten heel veel zon licht nodig hebben en een constante klimaat .

                          Ook zal je niet kunnen beslissen wanneer je de planten in hun bloei kun laten gaan .

                          grts

                          Comment

                          Bezig...
                          X