Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hoe wiet curen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Hoe wiet curen?

    De Action heeft ook vaak leuke goed afsluitbare potten is zijn
    assortiment, maar ook leuke potten voor buiten, goedkope tie-rips
    maatbekers van klein tot groot etc.

    Comment


      #17
      Re: Hoe wiet curen?

      Ik hoor er net een zeggen hier ik gaat vrijdag naar de Action zal ik daar is kijken.
      sigpic
      LED there be light

      Comment


        #18
        Re: Hoe wiet curen?

        QNQ372.jpg QNQ2012199.jpg QNQ201508.134.JPG QNQ2012321.jpg

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: Hoe wiet curen?

          Die van 2011 zijn nu toch wel op QNQ?
          De lekkere smaak verdwijnt na loop van tijd.

          Comment


            #20
            Re: Hoe wiet curen?

            Ik haal mijn in de kringloop. En heb er is 20 gekocht op een rommelmarkt voor 5 euro.

            Comment


              #21
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #22
                Re: Hoe wiet curen?

                Het zal eerder omgekeerd zijn. Deftig wassen als je iets inmaakt nadat er wiet in gezeten heeft, aangezien de thc aan het glas blijft plakken en dat moeilijker proper te krijgen is. Je ziet het verschil wel tussen een propere pot en eentje waar 20 jaar krieken in gezeten hebben. Dat glas verkleurt. Ze maken ze in de kringloop zelfs proper. Op die van de rommelmarkt lag wat stof en dat was het.
                Mijn ma gebruikt ze voor snijboontjes op zout te leggen. Daar merk je dus niks van. Ik bespaar waar ik kan en dan is de kringloop of een rommelmarkt soms echt wel de moeite.

                Comment


                  #23
                  Re: Hoe wiet curen?

                  Over glazen potjes met deksels; de smaak krijg je wel uit het glazen potje maar niet uit de deksel. Daarom kun je vaak, als je ze online koopt, met losse deksel(s) erbij bestellen.
                  [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                  Comment


                    #24
                    Re: Hoe wiet curen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door kanon View Post
                    Wat voor pot gebruiken Jullie?

                    ik zie mensen met een schroefdeksel potten , ik zie mensen met echt een weckpot met van die klemmen , maar zie ook dat er mensen groenten en jam potten gebruiken (b.v Hak groenten potjes)

                    wat is een aanrader van alle potten? en maakt het ook nog uit hoe groot de bovenkant is ivm burpen als de deksel er af en toe af is?
                    De beste potten zijn die met een deksel

                    Comment


                      #25
                      Al vast vooruit lopend op de komende oogst komen er wat vragen bij mij op met betrekking op drogen en curen. Ik was in twijfel, nieuw topic, of een oud topic tot leven wekken. Ik heb voor het laatste gekozen, zodat andere meer informatie bij elkaar hebben.

                      Allereerst drogen, dat gaat bij mij altijd vrij snel. Ik oogst ongeveer in september en dan zijn de temperaturen hier in huis meestal boven de 25 graden. Niet echt een vraag, maar meer een feit. Daarna gaat de wiet de cure potten in. Ik droogde voorgaande jaren steeds te lang, waardoor er nog weinig ruimte (vocht) overbleef om te curen. Dit jaar wil ik dat beter doen en iets eerder het cure proces starten. Ik heb van die luchtvochtigheidsmetertjes gekocht die ook de pot in gaan, zodat ik het scherp in de gaten kan houden. Mocht de luchtvochtigheid binnen een dag te hoog oplopen, dan gaan de potten voor lange tijd weer open, of ik haal de wiet weer uit de potten, zoals door de topic starter hier beschreven bij Methode 2:

                      Methode 2: pot curing

                      .....

                      Je laat de wiet in de potten voor 24 uur en na 24 uur kijk ja naar de RH op je meter
                      *****als je ziet dat je binnen een paar uur een rh van 70+ hebt , moeten de toppen uit de pot en nog 12-24 uur open liggen

                      Aan de hand van de RH , moet je bepalen wat je volgende stap gaat zijn

                      +70% RH - te nat , moet nog 12/24 uur drogen

                      65-70% RH - het product is bijna in de "cure zone" , je kan de RH langzaam laten zakken door de pot 2-4 uur te openen per keer

                      60-65% RH - het stammetje in het midden van de top knakt , de toppen zijn plakkerig en het product is aan het curen

                      55-60% RH - op dit punt kan je de pot voor langere perioden dicht laten , zonder je zorgen te moeten maken voor schimmel , de wiet zal blijven curen zoalng ze in de pot ligt

                      onder 55% RH - de RH is te laag , het curingsproces kan niet plaatsvinden bij zo lage RH , niks wat je op dit punt doet , zal de wiet beter maken , als je wiet op dit punt in de pot duwt , zal je een hooigeur krijgen en zal de iet zelfs viezer worden in potten

                      Nu nogmaals die RH % , daarvoor moet je 24 uur wachten , dus als je toppen de pot ingaan en je ziet na paar uur 55% , wacht dan gewoon zeker en vast de volledige 24 uur , dan pas heb je een betrouwbare meting

                      ....
                      Nu vraag ik mij af, volgens mij werkt deze methode alleen heel precies als je de temperatuur stabiel houd. Namelijk, als je klaar zou zijn met curen en de relatieve luchtvochtigheid in de potten is 55-60% en de temperatuur zou gaan zakken, dan stijgt de RLV. Koude lucht kan immers minder vocht bevatten. Wat doet dat dan eigenlijk met je wiet? Behalve dat de kans op schimmel zou kunnen toenemen, maakt dit ook nog iets uit voor de smaak? Is de wiet opeens weer aan het curen als het winter wordt? Bij mij thuis is het in de zomer vaak een graadje of 27 binnen, maar in de winter is het 20 graden. Andersom, als je klaar bent met curen in de winter en in de zomer neemt de temperatuur toe, dan neemt in een dichte pot de RLV af, betekend dat dan ook dat je wiet droger wordt? Lijkt mij niet. Zie ik iets over het hoofd? stabiliseert de wiet in de potten de RLV misschien? Wie weet het antwoord?

                      Comment

                      Bezig...
                      X