Probleem met ontkiemen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Bokkie
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2012
    • 131

    #1

    Probleem met ontkiemen

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb even een vraagje over een zaadje welke volgens mij met de wortel naar boven komt (zie foto).
    IMG_0661.jpg

    Is dit inderdaad de wortel die nu omhoog is gekomen?
    En zo ja, hoe kan ik dit het beste oplossen?
    Alvast bedankt
    Gr,

    Bokkie
  • subby
    Big Bongmaster
    MemberLucky Member
    • May 2012
    • 365

    #2
    Re: Probleem met ontkiemen

    voorzichtig met zijn wortel naar beneden planten grtz subby

    Comment

    • Bokkie
      Elite Stoner
      MemberLucky Member
      • May 2012
      • 131

      #3
      Re: Probleem met ontkiemen

      Ik ga dit doen.
      Thanks Subby, ook namens het vrouwtje

      Comment

      • subby
        Big Bongmaster
        MemberLucky Member
        • May 2012
        • 365

        #4
        Re: Probleem met ontkiemen

        hahaha doe ze de groete terug

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Re: Probleem met ontkiemen

          Je kunt je zaadjes ook het best onder de grond laten groeien, anders krijg je problemen met de zaadhoes. Is voldoende beschreven in zo'n 150 topics.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • pottytrainer
            Ultra Stoner
            • Jan 2011
            • 118

            #6
            Re: Probleem met ontkiemen

            volgende keer de zaadjes iets dieper steken.

            mvg,
            Potty

            Comment

            • Goudeerlijk
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Feb 2012
              • 796

              #7
              Re: Probleem met ontkiemen

              lol moet de zaden ook zaaien niet strooien

              Gr Goud

              Comment

              • Echelon
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Jul 2012
                • 120

                #8
                Re: Probleem met ontkiemen

                Hoi Bokkie.

                Misschien voor alle zekerheid plastic handschoenen aandoen of zeer voorzichtig dit met een pincet doen.
                Heb me laten vertellen dat het zuur van je handen invloed kan hebben op het groeien van je zaadjes.

                Comment

                • ceBep
                  Retired
                  • Jun 2009
                  • 4745

                  #9
                  Re: Probleem met ontkiemen

                  @plastic handschoenen:

                  Ik pak de zaden altijd met mijn vingers op en stop ze ongezien in de grond (uitvalpercentage bijna nihiel.)
                  Hadden het maar geen cannabiszaden moeten worden

                  Comment

                  • Bokkie
                    Elite Stoner
                    MemberLucky Member
                    • May 2012
                    • 131

                    #10
                    Re: Probleem met ontkiemen

                    Bedankt voor alle reacties!
                    Het is uiteindelijk toch goed gekomen

                    Foto (van een paar dagen geleden):
                    GOM.jpg

                    Inmiddels is ze al zodanig gegroeid dat ze vandaag op haar definitieve guerrilla plek gepland zal worden
                    Bedankt voor alle tips (ook namens het vrouwtje )

                    Bokkie

                    PS: Ontkiemen doe ik nu tegenwoordig direct in kleine potjes aarde waar ik doorzichtig folie overheen span. Dit werkt voor mij het beste.
                    Spongepots ging op zich ook maar dit duurde langer en de plantjes hadden bij het ontkiemen in spongepots vaak nog het zaadhoesje aan de steel hangen.

                    Comment

                    • belladonna
                      Guru of all Growers
                      Lucky Member
                      • Aug 2008
                      • 10674

                      #11
                      Re: Probleem met ontkiemen

                      Is dat plantje 2 weken oud?
                      God was never on your side..

                      Comment

                      • Bokkie
                        Elite Stoner
                        MemberLucky Member
                        • May 2012
                        • 131

                        #12
                        Re: Probleem met ontkiemen

                        Ja, klopt is vandaag precies 2 weken maar de foto hierboven is al eerder genomen
                        (green-o-matic)

                        Comment

                        Bezig...