Zaadjes ontkiemd... maar nu?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Goudeerlijk
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2012
    • 796

    #16
    Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

    Altijd je potten tot boven vullen.Hoe meer aarde hoe meer wortelgroei.
    Tip:Ook wat hydrokorrels op de bodem van je potje.Dan kan het water wat je eventueel te veel geeft goed weg lopen.
    Verder geduld en zoals Xtreme zegt je eigen niet gek laten lullen door jan en man.
    Tis allemaal niet zo spannend.Gewoon normaal doen en je kweekt de mooiste planten.

    Gr Goud

    Comment

    • Xtreme
      Banned
      • Jul 2009
      • 4271

      #17
      Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

      Jongens, zo moeilijk is het toch niet. Koop gewoon bij een tuincentrum algemene potgrond. Ga na een week of 6 wat bijmesten: NPK 12-10-18 is prima. Tomatenmest of van die blauwe staafjes van de lidl evenzeer. Geef desnoods aan het eind van de rit wat PK13-14 mee -kost ook geen drol- en je hebt een keurig wietje. Wat niet wegneemt dat je met specifieke dure voeding ook goede wiet kan kweken, vaak genoeg gedaan. Alleen, ik doe het nu op mijn manier en mijn huidige gekweekte wiet is niet van mindere kwaliteit dan die ik voordien kweekte. Het enige wat ik voorsta, zijn grote potten: een goed wortelgestel geeft goede en grote planten en grote buds.

      Comment

      • belladonna
        Guru of all Growers
        Lucky Member
        • Aug 2008
        • 10674

        #18
        Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

        Luister Gvd naar Extreme en doe niet zo eigenwiijs

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Luister Gvd naar Extreme en doe niet zo eigenwiijs
        God was never on your side..

        Comment

        • sonnema
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Jun 2009
          • 107

          #19
          Extreme, Wat zijn die blauwe staafjes van de lidl precies?

          Comment

          • mildred
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2012
            • 766

            #20
            Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

            ik heb wel een nieuwe naam voor je eerste plantje..Sir aarde tekort

            Comment

            • Thurgood Jenkins
              Grower
              MemberLucky Member
              • May 2012
              • 695

              #21
              Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

              Ja wel een beetje karig inderdaad....

              "Met een joint in de brand is er niks aan de hand!"
              "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

              Comment

              • Echelon
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Jul 2012
                • 120

                #22
                Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

                Goh jongens sluit de boel hier maar.
                Wat een reacties.
                Het is mijn eerste kweekje en ok ik maak fouten maar om hier dan met "godverdomme" en "kost geen drol" rond me oren geslagen te worden en wat uitgelachen te worden...
                dan zoek ik het zelf wel verder.

                Ik heb haast angst om nog iets te vragen.

                Comment

                • shivaman
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2012
                  • 905

                  #23
                  Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

                  ik vraag me vriendelijk af .... Heb je ook maar 1 pagina van dit forum gelezen voordat die zaadjes de grond in gingen?
                  Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                  Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                  (running)

                  Comment

                  • belladonna
                    Guru of all Growers
                    Lucky Member
                    • Aug 2008
                    • 10674

                    #24
                    Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

                    Niemand lach je uit iedereen geeft je tips da jij je eigen voel aangevallen is jou eigen probleem natuurlijk
                    Als jij voor dat je me het kweken van een cannabis plant even had ingelezen dan had je het je eigen niet zo
                    Moeilijk gemaakt. Jij steld een vraag wij antwoorden .ps vraag me ook zelfde af als boven staande vraag.
                    Heb je wel gelezen op het forum.
                    God was never on your side..

                    Comment

                    • mildred
                      Senior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2012
                      • 766

                      #25
                      Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

                      ook wij hebben planten staan. dus vergelijk ik dat. zoals ieder ander dat doet.
                      stel je niet zo aan.
                      snap ook niet waarom je niets oppikt als iemand iets tegen je zegt tewijl je er om vraagt.

                      snap je het zelf wel..?

                      Comment

                      • LR2
                        Mother of all Growers
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2011
                        • 8552

                        #26
                        Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

                        Over aangevallen en beledigd voelen en 'eigen probleem' ken ik er nog wel een paar.. Iets over potten en ketels..

                        Inderdaad, de reacties hier zijn niet altijd even lovend. Maar onthoudt: wij kennen jou niet, wij doen jouw kweek niet en natuurlijk weten we het allemaal altijd beter dan jij. Dat is geen reden om niets meer te vragen óf om je aangevallen te voelen hoor! We bedoelen het goed, anders nemen we de tijd niet om je vraag te beantwoorden.
                        Als je niet half op de goede weg zou zitten, neemt niemand de moeite om je te helpen en zullen de reacties nog veel erger zijn.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment

                        • izzar
                          Stoner
                          Member
                          • Aug 2012
                          • 23

                          #27
                          Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

                          iedereen is beginner geweest, niks aan de hand, misschien voor de volgende keer beter dat je stekjes haalt dan gaat het 2 a 3 weken sneller aangezien je zsm resultaat wil.
                          vaak zijn mensen te nieuwschierig als hun zaadje niet bovenkomt en gaan toch kijken of teveel water geven, dat is de meest voorkomende fout aangezien de kans dan nog kleiner is dat je hem onbeschadigd. gewoon 10 dagen wachten en als hij dan nog niet boven is voorzichtig als de aarde droog is beetje bij beetje weghalen met een dun sateprikkertje.

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          of wat beter is, gewoon op je aarde leggen en dan heel weinig aarde erover zodat hij bedekt is en als het steeltje boven komt, pas dieper doen als je blaadjes begint te zien, zo weet je zeker dat je hem niet beschadigd en is de kans groot dat hij snel uitkomt

                          Comment

                          Bezig...