Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • OErOE
    Stoner
    Member
    • Apr 2012
    • 22

    #1

    Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

    Korting op 420shop
    *PIEP PIEP PIEP PIEPER-DE-PIEP*

    Shit, ik heb ontdekt dat ik in ALLE planten toprot heb. En niet te zuinig ook.
    Met het regenachtige weer de planten te nat laten worden en helaas is het resultaat dus vernietigend.
    Ik heb zojuist voorzichtig alle planten gesnoeid.
    (Alle hoofdtoppen moesten er af. De ondergelegen toppen waren nog niet aangetast, zoals het lijkt, hopelijk blijft dat zo...)
    Flink balen natuurlijk, DE HOOFDTOPPEN!! Maar goed. Mijn vraag...

    De planten zijn nog niet klaar. De trichomen zijn nog hartstikke wit en de bloei was nog lekker bezig.
    Nu heb ik uiteraard al wel lekker plakkerige handjes gekregen bij het knippen dus er lijkt mijn genoeg hars aanwezig.
    Het geknipte afval is ongeveer 15 gram.

    Ik heb de 'verrotte' topjes nu in water gelegd.
    Mijn idee was om dit te watercuren.
    Roken kan ik ze daarna denk ik niet, omdat ze immers nog niet klaar zijn... (Nog niet uitgebloeid, dus weinig effect?)

    Maar kan ik van deze toppen misschien wel wietboter en dus spacecake o.i.d. maken?

    Ik hoor graag de reacties!
  • mg5
    Big Bongmaster
    MemberLucky Member
    • Feb 2012
    • 395

    #2
    Re: Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

    Maar natuurlijk jongen!!!

    Maar als je het niet kunt roken omdat er geen werkzamenstoffen in zitten.

    Waarom wel als je er een cake van bakt???????

    Comment

    • OErOE
      Stoner
      Member
      • Apr 2012
      • 22

      #3
      Re: Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

      Ik denk dat het niet rookbaar is omdat de plant nog niet 'optimaal' is. De trichomen zijn immers nog helder. Dit geeft tijdens het roken (denk ik) niet het gewenste effect, wij willen ze immers vaak 'milky' of 'amber' hebben nietwaar? Ik neem aan dat er echter wel THC in de topjes zit, of in elk geval 'iets' van een werkzame stof. Vandaar dat het verwerken tot boter of misschien hash mij wel een goede manier leek om de topjes toch te gebruiken. Of zit ik op een verkeerd spoor?

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #4
        Re: Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

        Je zit op het juiste spoor, maar je kunt je toppen net zo goed roken als bakken, als gebruiken voor hasj. Na de watercure dan. De toprot-schimmel kan flinke (chronische) longziekten veroorzaken. Bij orale inname (eten) zal je er weinig problemen mee hebben. De THC is nu al THC, maar hij wordt potenter naarmate deze rijpt op de plant. Lekker roken zal het niet zijn, maar het kan dus wel (voorzichtig!!). Het effect is dus ook niet optimaal, maar het is er wel. Het is maar net hoeveel tijd je er in wilt stoppen, bakken is zo gedaan, hasj maken en wiet drogen duurt toch langer.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #5
          Re: Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

          Schimmel gaan roken ben je niet goed ofwa?
          God was never on your side..

          Comment

          • OErOE
            Stoner
            Member
            • Apr 2012
            • 22

            #6
            Re: Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

            @ Belladonna: Volgens mij raad LR2 juist af om de wiet direct te gaan roken. Maar het eerst te watercuren.

            Dit zou dus na dit proces wel kunnen, alleen is het effect waarschijnlijk vele malen lichter omdat de plant nog niet goed ontwikkeld is. Wat is dan jullie advies in deze situatie, wat te doen met mijn mooi, maar niet volledig ontwikkelde topjes. Wat zijn de andere opties?

            Comment

            • b0riis
              Banned
              • Jul 2011
              • 1280

              #7
              Ik zou kijken of je er hash van kan maken?

              Hoe werkt watercuren en wat is het verschil met watercuren en gewoon curen?

              Laat maar heb het watercuren al opgezocht
              Weer wat geleerd!

              Ik zou ze watercuren en gewoon roken
              Last edited by ceBep; 9 August 2012, 22:40. Reden: dubbelposten, gebruik de bewerk bericht functie als je iets wilt toevoegen

              Comment

              • belladonna
                Guru of all Growers
                Lucky Member
                • Aug 2008
                • 10674

                #8
                Re: Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

                Water curen is nog schimmel roken schimmel lijkjes enz
                waar Toprot in zit moet je weg gooien je eet toch ook geen brood als je eerst de schimmel er af schraap en dan je boterham in de broodrooster
                God was never on your side..

                Comment

                • b0riis
                  Banned
                  • Jul 2011
                  • 1280

                  #9
                  Re: Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

                  Hmmm daar zit wel wat in, maar als het dode schimmels zijn, dan zijn ze niet meer schadelijk dus kan het geen kwaad?

                  Comment

                  • Skitzo
                    Retired
                    • Aug 2012
                    • 13

                    #10
                    Re: Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

                    het zou feitelijk gezien inderdaad kunnen.
                    maar ik raad het je sterk af!
                    ik geef Belladonna 1000000% gelijk! sorry, ik denk dat het zonde van je tijd is geweest, maar ik zou het weg pleure! helaas!

                    Comment

                    • OErOE
                      Stoner
                      Member
                      • Apr 2012
                      • 22

                      #11
                      Re: Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

                      Ok, roken was ik het dus ook niet van plan. Lijkt mij inderdaad ook niet echt gezond.

                      Maar de THC verzamelen door wietboter te maken en dan een cake o.i.d. bakken lijkt mij nog wel een gezonde, minder schadelijke en veilige optie of niet? Daarmee verzamel je immers alleen de THC in de boter, en de schimmel niet. En die gaat er ook grotendeels uit met het watercuren en verhitten, nietwaar?

                      Comment

                      • belladonna
                        Guru of all Growers
                        Lucky Member
                        • Aug 2008
                        • 10674

                        #12
                        Re: Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

                        Sjit man gooi da spul weg toprot is vies spul een soort stof als je dat gaat roken ga je dus heel erg ziek worden
                        Bacterien in je longen of lichaam wil je gewoon niet hebben.

                        Vaal zit toprot in en deel van je top verwijder dat stuk en houd de rest over .
                        We zijn volwassen mensen toch.... Toprot= schimmel=gevraarlijk voor je gezondheid

                        P.s schimmel gaat niet weg met watercuren het dood de schimmel maar als je cannabis 7 dagen in een emmer water laat en dan
                        ge forceert droogt dan rook/eet je nog steeds de schimmel ook al is die dood en dan denk ik nog niet aan welke schimmel je krijg door het watercuren
                        want die geur die dan vrij komt is ook niet normaal meer
                        God was never on your side..

                        Comment

                        • LR2
                          Mother of all Growers
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2011
                          • 8552

                          #13
                          Re: Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

                          Bacterien in je lichaam zijn niet altijd slecht, laten we daar even duidelijk over zijn. Bacterien zijn ook iets anders dan schimmels. Een lekkere schimmelkaas is nooit verkeerd, en yakult gooit al jaren met bacterien. De toprot schimmelsoort is echter gevaarlijk bij inademing. Dat inademen kan al gebeuren tijdens het wegknippen van de rot. Je zegt zelf dat je jouw wiet niet weg wilt gooien; jouw risico. Ermee koken lijkt me het verstandigst, maar schimmels hechten net zo makkelijk aan de boter als de thc zelf. Echter van een beetje beschimmeld fruit (want toprot is een fruit-schimmel) is nog nooit iemand ziek geworden, voor zover ik weet. Je maag en darmen kunnen flink wat hebben! Ik denk dat Belladonna een beetje doorslaat in haar moedergedrag dat is niet altijd slecht, maar je kunt ook te voorzichtig zijn. Op iedere wietplant zitten wel schimmels, niet alles vreet daadwerkelijk de plant aan en de sporen hangen ALTIJD in de lucht. Het is niet zo dat we daarom met gasmaskers over straat moeten. Voorzichtigheid is goed, maar daarin doorslaan is ook een kunst.
                          Ik had alles al lang weggeflikkerd, dat wel. Het zekere voor het onzekere. Maar je hebt je keuze gemaakt er wat mee te doen, wie ben ik om je tegen te houden?
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          • OErOE
                            Stoner
                            Member
                            • Apr 2012
                            • 22

                            #14
                            Re: Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

                            Mensen, ik vind dit een erg leuke discussie als ik eerlijk ben. Om even duidelijk te zijn, keuzes had ik nog niet gemaakt, anders had ik dit topic ook niet geopend en jullie advies gevraagd. Ik heb voor de zekerheid de toppen in elk geval in water gedaan en tot die tijd jullie reacties afgewacht. Wat de schimmels, bacteriƫn en infecties betreft, ik ben geen echte kenner. Er zijn inderdaad slechte en goede varianten. Jullie advies is mij duidelijk, ik kan de toppen gebruiken, maar een aanrader is het niet. Het is een goede les geweest, dit topic, maar ook het idee om de planten niet nat te laten worden/regenen als ze in bloei staan. Weer veel geleerd. De toppen flikker ik weg, hopelijk blijft de rest van de plantjes en topjes bespaard. Tnx voor het advies.

                            Comment

                            • belladonna
                              Guru of all Growers
                              Lucky Member
                              • Aug 2008
                              • 10674

                              #15
                              Re: Toprot. Kan ik de toppen nog gebruiken voor bv. cake o.i.d?

                              Moeder gedrag ? doorslaan? beetje volwassen mens gaat wiet met toprot gewoon weg gooien alleen kinderen willen er nog van alles van maken.
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...