Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

plantjes van 5 cm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

plantjes van 5 cm

Korting op 420shop
    Op 26 december heb ik m'n zaadjes gezaaid, al snel zijn ze gaan groeien tot op ongeveer 4 a 5 cm hoog.
    Nu ben ik ondertussen al enkele weken verder en de plantjes blijven 5 cm hoog, enkel een steeltje en 2 blaadjes.
    Hoe komt dit ? temperatuur 22 a 25 Gr, vochtigheid tussen 50 en 60, luchtcirculatie ok, alles lijkt in orde
    en toch groeien ze niet verder jammer

plantjes van 5 cm

Slecht zaad? Foto?

Comment

Re: plantjes van 5 cm

Belichting ? Bij de eerste maal dat ik een zaadje zaaide ging het iets te goed denk ik.
      Al snel had ik een mooie plant die uiteindelijk is verschroeid door de hitte van mijn lamp.
      Dus heb ik die speciale dure lamp vervangen door TL verlichting, zou dit de oorzaak kunnen zijn ??
      Met het zaad zelf is niks mis denk ik, aangezien ik die bestel in Nederland in een speciaalzaak.

Comment

hoe hoog heb je die TL hangen ?
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ongeveer een 40 a 50 cm boven de plantjes

Comment

dat verklaard veel, tl kan er echt dicht op hoor, is 10 cm geen optie?

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dank u voor de tip? Ik zal het morgen eerste werk aanpassen dat ze veel dichter bij de lamp staan.
                Dus het topje van de plant mag altijd dicht tegen de TL geplaatst worden ?
                Nu is er een TL lamp met kleurcode 840 Om later over te gaan naar kleurcode 827 Klopt dit ?
                Als ze verder groeien tenminste

Comment

de code zou je ff moeten googlen, groei= coolwhite, en bloei is warmwhite dacht ik.... ja, idd die tl kan er veel dichter op hoor, geven toch niet zoveel warmte af? Hps is andere koek.... maar dan nog mag je toch relatief dicht hoor, zeker met dit weer scheelt dat wel bij het midden van de zomer , zowiezo is je omgeving temperatuur wel hoger dan, al hangt dat dan weer af van de plaats waar je groenten staan jij weet het als de beste denk ik dan? Succes

Comment

dank u

Comment

Bezig...
                    X