Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ben ik goed bezig ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ben ik goed bezig ?

    Korting op 420shop
    IMG_1046.jpgIMG_1050.jpgIMG_1038.jpgIMG_1049.jpg
    IMG_1056.jpg
    hallo,
    ik ben vorige week begonnen met mijn eerste keer zelf kweken van wiet.
    het ontkiemen was geen probleem...(3 zaadjes white widow autoflower) ...
    twee zaadjes waren klaar om in een potje te gaan het derde echter niet (het worteltje kwam maar 3a4 mm uit ).
    dit vertaald zich in groote verschil met de andere twee zaadjes ...komt iets achter (ik weet nu dat ik iets langer mag wachten)
    ik heb echter een fout gemaakt door teveel aan water te geven ....(veel gemaakte fout denk ik bij beginners )
    het ene plantje kwam helemaal geel en het ander was donkergroen .....
    ik ben naar de tuinwinkel geweest om een moistmeter en die tekende idd "wet".....
    ik vraag me nu af of ik goed bezig ben ??
    de plantjes zijn nu 7 dagen oud (boven de grond)...en ik geef ze al ruim 5 dagen GEEN water meer ...
    ik kijk elke dag met de moistmeter of de aarde ok is ( vandaar die putjes in de aarde die je op foto ziet )....en die tekend nog altijd moist ( goed dus denk ik)
    de bedoelling is om ze nog een week binnen te houden en ze dan overdag (als er geen vorst is )in de serre te zetten in grote bloempotten over dag en s'nachts binnen
    nu staan ze binnen onder een lichtkoepel en ze trekken soms naar de kant waar het meest zon of warmst is denk ik ....ik draai de potjes soms eens zodat ze wegkijken van de kant waar ze naartoe groeien ...mag dit of moet ik er afblijven ??
    alvast bedankt voor de info ...

    cox

    #2
    Re: Ben ik goed bezig ?

    gooi die meter maar weg, dat staat te nat.

    Comment


      #3
      Re: Ben ik goed bezig ?

      Idd, je meter geeft moist aan waar hij duidelijk 'moeras/doorweekt' moet aangeven. Die kunnen nog wel een week of twee zonder water zo te zien. Die potjes kun je blijven draaien. Maar ik zie al dat ze flink strekken en dus dat ze niet genoeg licht krijgen.
      Ik voorspel dat ze zo'n 20 cm hoog worden, omvallen en kapot gaan. Dat gebeurt nogal vaak achter het raam.. Vandaar ook dat mensen aanraden dat je pas in mei begint, of ten vroegste eind april. Tenzij je flinke lampen hebt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Ben ik goed bezig ?

        hallo,
        ik ben overgestapt naar plan B om ze alsnog te redden ...
        ik heb ze in mijn serre geplaatst in de hoop dat het nog iets wordt.....
        als ze spreken van vriezen zet ik ze binnen natuurlijk...het is een wanhoopsdaad
        ik weet nu voor in de toekomst dat ik er zo vroeg niet mag aan beginnen met buitenwiet....wachten tot half mei zeker
        dit is natuurlijk leerschool die ik nu betaal he.....
        alvast bedankt voor de info flintstoned en LR2 !!

        Comment


          #5
          Re: Ben ik goed bezig ?

          Juist, leren doe je door te experimenteren. Misschien redden ze het wel, en komt alles helemaal goed. De kunst van het kweken zit 'm er vooral in om te weten wanneer je niets moet doen. Dat kan ik je alvast meegeven
          Nu dus een kwestie van:
          - Niet watergeven
          - Niet teveel verplaatsen (wisselende lichtdingen, vinden ze soms lastig)
          - Niet de hoop opgeven
          - Niet de rest zaaien voor midden april.

          Succes!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Ben ik goed bezig ?

            hallo LR2,
            bedankt voor de tips ....idd mss komt het nog goed ??
            ik wil ze nu zaterdag in een grote bloempot zetten ze zijn dan twee weken oud ....of is dit nog te vroeg ?
            moest het zijn dat ik ze mag verpotten mag ik dan de plantjes wat dieper steken zodat de lange steel minder is boven de aarde ?
            of moet ik er nu met mijn pollen afblijven voorlopig ?? (best wel zeker .....)
            alvast bedankt voor de hulp !!
            m.v.g. cox

            Comment


              #7
              Re: Ben ik goed bezig ?

              Wacht nog maar even tot de grond droog is, bijna(!) kurkdroog als het even kan. Je plant zal nu weinig wortel gemaakt hebben omdat hij niet hoeft te zoeken naar water. Als je dit weekend gaat verpotten, breken alle wortels - die het al zwaar hebben - makkelijk af, en loop je weer een weekje achter. Wanneer je wel kan verpotten, kun je de plantjes tot de lobblaadjes ingraven.
              Dit alles (en meer) is vaak genoeg op het forum te vinden, stop even wat zoekwerk via google in je volgende vraag en voor je 't weet ben je zelf meesterkweker met antwoorden paraat. Vind het zelf een beetje zonde om alles voor een vijfde, misschien wel tiende keer opnieuw uit te leggen namelijk, want ik weet zelf ook dat even googlen makkelijker is dan dingen uit te typen. Scheelt ons beide dus werk/moeite
              Succes!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Ben ik goed bezig ?

                zo netjes hoor .. zes keer gemeten .. sta me toe ff te . voorwaar je hebt een meter, die heb ik dan weer niet dus nu is het aan jou om te ..

                zet de plant ff op de cv (niet te warm maar een mooie 21 tot 25 graden moet kunnen) of op een warmtemat maar nog steeds in het licht (geen buitenlicht maar goeie lampen met het juiste kleur) dan redden ze het mss nog.
                ook al zei er iemand dat je ze best niet te veel van plaats veranderd .. toch denk ik dat je meer kans maakt als je zo snel mogelijk probeert deze pot met deze grond in te laten uitdrogen. een waaiertje kan iets helpen.

                zeker niet uithalen en verplanten want dan is de boel zeker om zeep..

                Comment


                  #9
                  Re: Ben ik goed bezig ?

                  kweek 007.jpgkweek 005.jpgkweek 004.jpg
                  hallo,
                  ik heb gisteren noodgedwongen twee van de drie plantjes moeten verpotten omdat ze waren omgevallen ....
                  ze stonden al drie dagen onder de tl en ik moet zeggen ze zagen er al een stuk beter uit !!
                  nu zitten er twee elk in een pot van 17 liter ...ik hoop ze nu niet te veel water meer te geven !
                  ik hou jullie op de hoogte van het verder verloop .....
                  m.v.g. cox

                  Comment


                    #10
                    Re: Ben ik goed bezig ?

                    o.k dan toch verpot. lijkt me gelukt, het licht dat erboven hangt is echt wel een minimum, verwacht geen colaknotsen zoals die fles die ernaast staat te pronken maar je hebt alvast een beetje van een kast met een lamp. zover ik het kan uitmaken staan de planten ruim vochtig, dus wacht nu gewoon tot die aarde (grondmix w/e) mooi is uitgedroogd.
                    je kan dat testen door je vinger langs de rand van de pot in de grond te steken.. merk je nog vochtigheid dan geef je geen water. je kan makkelijk drie kootjes diep gaan gezien je plantjes nog zeer klein zijn .. eens je geen vochtigheid meer voelt, dan pas water geven.

                    wil je echt grotere opbrengsten zal je wellicht nog een paar lampen (mogen dezelfde zijn als het de juiste kleur is tenminste) bijhangen. maar voor deze kleine plantjes kom je vast wel nog een weekje of twee toe. ze zullen nog wel een beetje strekken door het 'weinige licht' maar je deed alvast een mooie verbetering.

                    ik blijf je volgen en
                    succes.

                    Comment


                      #11
                      Re: Ben ik goed bezig ?

                      De grond moet je niet aandrukken de volgende keer. Lijkt alsof je dat gedaan hebt, dus ik zeg 't even!
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Ben ik goed bezig ?

                        hallo,
                        idd lr2 de grond heb ik (lichtjes) aangedrukt....in het vervolg doe ik dat dan niet meer ....
                        el guerilleriero ...ik ga morgen 8 tl's boven hangen in plaats van die twee die er nu hangen ....(foto volgt morgen)
                        als ik de plantjes in de 17 liter pot heb gezet heb ik ze een klein beetje water gegeven maar enkel in de midden van de pot.
                        als ik nu voel aan de rand van de pot is het bijna droge grond ....omdat ik daar niet heb bevochtigd ....
                        m.v.g. cox

                        Comment


                          #13
                          Re: Ben ik goed bezig ?

                          hallo,
                          vandaag heb ik meer tl's boven de plantjes gehangen 8 stuks in plaats van 2

                          m.v.g. kweek 005 (2).jpgkweek 017.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: Ben ik goed bezig ?

                            Daar zullen ze wel van genieten! Houdt wel de temperatuur in de gaten he! Met 8tl's wordt het aardig wat warmer.
                            Ik denk trouwens dat die potjes 1.7L zijn in plaats van 17L. Die grond aandrukken kun je 't beste niet doen omdat je wortels dan minder lucht krijgen en slechter ontwikkelen. Ik dacht net; ik kan je wel vertellen wat je moet doen, maar als je niet weet waarom je dat moet doen, heb je er alsnog niets aan.
                            Last edited by LR2; 27 March 2013, 15:01.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: Ben ik goed bezig ?

                              Hallo,
                              even ter info ....ik denk dat ik er twee van de drie heb kunnen redden ....
                              Deze staan onder de tl om vervolgens in mijn serre te zetten maar het WEER wil maar niet BETER worden ...
                              kweek 003 (4).jpgkweek 005 (3).jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X