Ben ik goed bezig ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Wietefras
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2013
    • 4374

    #31
    Re: Ben ik goed bezig ?

    Mooie tuin en kas ook inderdaad ja

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment

    • cox
      Senior Stoner
      Member
      • Mar 2013
      • 29

      #32
      Re: Ben ik goed bezig ?

      hallo,
      vraagje: ik heb net eens zitten kijken op het forum voor de oplossing van mijn "probleempje"...ik zie namelijk dat er aan de topjes van de bovenste blaadjes van de plant verkleuring is ! ze kleuren geel "niet erg tot nog toe" maar ik wilde graag weten wat de oorzaak kan zijn !Ik ben eens gaan kijken bij bewateren omdat ik dacht dat ik ze mss teveel of te weinig water geef.....eerder te weinig denk ik.....? Ook denk ik niet dat ik overdreven heb met voeding want ze krijgen max 1 x per week de voorgeschreven hoeveelheid hetzij DCM vloeibare meststof voor alle planten binnen en buiten "huis en tuin"! Ze staan in een serre die wel goed geventileerd is dus ik denk ook niet dat het iets met te weinig verluchting te maken heeft...?De twee planten waar ik over spreek zijn de white widow's en zijn gepot geweest op 9 maart...dus die gaan stilaan naar de oogst toe...is dat dan normaal dat die zowat geel kleuren ? (remember het is de eerste keer dat ik kweek)
      Niet alle blaadjes hebben die gele puntjes...zeker niet ....maar ik ben bang dat het alsnog over de gehele plant komt te zitten met de eventuele gevolgen....
      Zijn er trouwens mensen die me kunnen zeggen aan de hand van de laatste foto hoelang de plantjes "ongeveer" nog te bloeien hebben voor de oogst.....(bij benadering he.... steekt op geen week....)
      alvast bedankt
      gr COXIMG_1162.jpgIMG_1164.jpgIMG_1163.jpgIMG_1168.jpg

      Comment

      • Rodigan
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • May 2012
        • 1536

        #33
        Re: Ben ik goed bezig ?

        Ik vrees dat je nog een week of 6 geduld zal moeten hebben Met een vochtigheidsmeter kun je goed zien of je meer of minder moet water geven en over die gele bladpunten: Aangezien je plant heel mooi groen staat en het enkel die bladpunten zijn, vermoed ik toch een lichtjes te hoge EC.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #34
          Re: Ben ik goed bezig ?

          Vanaf dat ze echt gaan bloeien kun je vaak wel op een weekje of 8 rekenen. voor de redelijk snelle soorten.
          De wat langzamere een week of 9-10, en de echt hele snelle 7 weken, maar die zie je niet zo veel.
          Die witte pruikjes die ik zie beginnen pas, die moeten echt nog wel een aantal weken.

          Het lijkt alsof ze erg droog staan. Dat kan ook een verhoging van de EC toto gevolg hebben.
          Als ze uit potten komen zal de penwortel ook lekker opgerold zitten, in plaats van recht de grond in, dan kan ze niet zo diep naar water zoeken.
          Als het erg droog is, even een emmertje water erbij, en zien of ze met 2 dagen weer beter gaan.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • cox
            Senior Stoner
            Member
            • Mar 2013
            • 29

            #35
            Re: Ben ik goed bezig ?

            dank u mannen....voor de hulp .....wat zou ik doen zonder jullie ?!
            m.v.g.cox

            Comment

            • cox
              Senior Stoner
              Member
              • Mar 2013
              • 29

              #36
              Re: Ben ik goed bezig ?

              hallo mannen,
              vraagje .....kan dit zijn dat ik teveel water heb gegeven aan deze plant ? ik weet ook niet hoe het anders kan komen ?? ( topjes krullen op) het is de enige plant van de acht die plots zo is !( acht autoflowers )
              het is een auto bomb van bomb seeds (autoflower)
              varia 005.jpgvaria 006.jpg
              m.v.g. cox

              Comment

              • cox
                Senior Stoner
                Member
                • Mar 2013
                • 29

                #37
                Re: Ben ik goed bezig ?

                hallo,
                Ik post even een paar foto's van miijn plant ww .(gepot op 9 maart)
                Omdat ik de plant voor de oogst wil klieven wil ik er dus op tijd bij zijn!
                Nu dit is mijn eerst kweek ..ik heb hier al veel gelezen maar ik wilde toch eens jullie mening horen ....kwestie
                dat ik een beetje ben gerustgesteld.
                Dat mijn bladeren beginnen paars en geel te kleuren en beginnen te verschrompelen is normaal volgens dat ik lees...
                Ik zie dat de toppen ietsje meer bruine haartjes hebben dan de toppen onderaan de plant.....kan iemand me zeggen (aan de hand van mijn foto's)
                of ik mag gaan klieven dan stop ik ook natuurlijk met water geven !
                Alvast bedankt mannen
                m.v.g.coxIMG_1196.jpgIMG_1187.jpgIMG_1184.jpgIMG_1185.jpg

                Comment

                • Sole mio
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Oct 2012
                  • 808

                  #38
                  Re: Ben ik goed bezig ?

                  Bekijk je trichomen eens door zo'n zakmicroscoopje (+/-12,50€)
                  Laat je niet alleen leiden door de haartjes.
                  Doorzichtig = wachten.
                  Melkkleurig = High.
                  Amber = Stoned.
                  Milky-amber = tussenin.
                  Ik gok op half juni ten vroegste.
                  Koop zo'n zakmicroscoop,dan ben je zeker.
                  Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                  Comment

                  • HR83
                    Advanced Grower
                    MemberLucky Member
                    • May 2011
                    • 1046

                    #39
                    Re: Ben ik goed bezig ?

                    __________________________________________________ ______________

                    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                    sigpic

                    Comment

                    • cox
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Mar 2013
                      • 29

                      #40
                      Re: Ben ik goed bezig ?

                      @sole mio ,
                      idd met een vergrootglas is het beter te zien ...ik heb er een gekocht die ( 5.5x) vergroot maar ik zie er nog niet genoeg mee !
                      Ik denk dat ik maar eens ga moeten mijn euro's uithalen
                      Hier bij de plaatselijke brillenmaker liggen ze tussen de 50 en 80 euro....ik weet wel niet hoeveel ze vergroten staat er niet op ...daarvoor zal ik eens moeten binnen gaan luisteren.
                      Het lijkt me geen overbodige investering.
                      Oof zijn er mensen die op het net hier iets weten die me kan helpen voor een goed prijsje ?
                      gr. cox

                      Comment

                      • Goblif
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Oct 2012
                        • 26

                        #41
                        Re: Ben ik goed bezig ?

                        Voor 2-3 euro heb je er een uit China. Kijk maar even op www.dx.com, je moet volgens mij zoeken naar 'jewelers loupe'. Is alleen niet handig op korte termijn want je moet uitgaan van een levertijd van 2-3 weken...

                        Comment

                        • cox
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Mar 2013
                          • 29

                          #42
                          Re: Ben ik goed bezig ?

                          thnx Goblif...ik zal eens zien ....
                          bedankt !!
                          gr.cox

                          Comment

                          • Wietefras
                            Amazing Grower
                            MemberLucky Member
                            • Mar 2013
                            • 4374

                            #43
                            Re: Ben ik goed bezig ?

                            Ik had er zo eentje gekocht op ebay bij een Nederlander. Megadirect ofzo. Iets minder goedkoop, maar dan heb je hem wel snel binnen.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment

                            • max390
                              Big Bongmaster
                              MemberLucky Member
                              • May 2012
                              • 350

                              #44
                              Re: Ben ik goed bezig ?

                              http://420shop.nl/microscoop.html heeft microscoopjes .

                              http://azarius.nl/search/?q=microscoop
                              azarius

                              http://www.dutch-headshop.com/nl/advanced_search_result.php?keywords=microscoop&osC sid=c57c5c6c7c3fdeaf7e3ce3993d6c905d&quicksearchbo x.x=-289&quicksearchbox.y=-201&quicksearchbox=Uitgebreid+Zoeken

                              Comment

                              • cox
                                Senior Stoner
                                Member
                                • Mar 2013
                                • 29

                                #45
                                Re: Ben ik goed bezig ?

                                Hallo
                                bedankt (Max 390 )voor de link ....ik heb er één belsteld bij dutch headshop !
                                Ik hoop dat ik die in de loop van volgende week zal in de bus krijgen want volgens mij zal ik niet lang meer moeten wachten
                                om te oogsten !
                                Ik wil de plant wel nog klieven ...maar ik lees hier dat er mensen zijn die twee weken voor de oogst klieven en er zijn er die pas twee dagen voor de oogst klieven ??
                                Dat de bladeren verkleuren is normaal (volgens ik hier ergens eens heb gelezen)....
                                Kan dit een indicator zijn voor het oogsten ?
                                IMG_1200.jpgIMG_1201.jpgIMG_1202.jpgIMG_1203.jpgIMG_1204.jpg
                                gr cox

                                Comment

                                Bezig...