Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ben ik goed bezig ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Ben ik goed bezig ?

Mooie tuin en kas ook inderdaad ja

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

hallo,
      vraagje: ik heb net eens zitten kijken op het forum voor de oplossing van mijn "probleempje"...ik zie namelijk dat er aan de topjes van de bovenste blaadjes van de plant verkleuring is ! ze kleuren geel "niet erg tot nog toe" maar ik wilde graag weten wat de oorzaak kan zijn !Ik ben eens gaan kijken bij bewateren omdat ik dacht dat ik ze mss teveel of te weinig water geef.....eerder te weinig denk ik.....? Ook denk ik niet dat ik overdreven heb met voeding want ze krijgen max 1 x per week de voorgeschreven hoeveelheid hetzij DCM vloeibare meststof voor alle planten binnen en buiten "huis en tuin"! Ze staan in een serre die wel goed geventileerd is dus ik denk ook niet dat het iets met te weinig verluchting te maken heeft...?De twee planten waar ik over spreek zijn de white widow's en zijn gepot geweest op 9 maart...dus die gaan stilaan naar de oogst toe...is dat dan normaal dat die zowat geel kleuren ? (remember het is de eerste keer dat ik kweek)
      Niet alle blaadjes hebben die gele puntjes...zeker niet ....maar ik ben bang dat het alsnog over de gehele plant komt te zitten met de eventuele gevolgen....
      Zijn er trouwens mensen die me kunnen zeggen aan de hand van de laatste foto hoelang de plantjes "ongeveer" nog te bloeien hebben voor de oogst.....(bij benadering he.... steekt op geen week....)
      alvast bedankt
      gr COXIMG_1162.jpgIMG_1164.jpgIMG_1163.jpgIMG_1168.jpg

Comment

Ik vrees dat je nog een week of 6 geduld zal moeten hebben Met een vochtigheidsmeter kun je goed zien of je meer of minder moet water geven en over die gele bladpunten: Aangezien je plant heel mooi groen staat en het enkel die bladpunten zijn, vermoed ik toch een lichtjes te hoge EC.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Vanaf dat ze echt gaan bloeien kun je vaak wel op een weekje of 8 rekenen. voor de redelijk snelle soorten.
          De wat langzamere een week of 9-10, en de echt hele snelle 7 weken, maar die zie je niet zo veel.
          Die witte pruikjes die ik zie beginnen pas, die moeten echt nog wel een aantal weken.

Het lijkt alsof ze erg droog staan. Dat kan ook een verhoging van de EC toto gevolg hebben.
          Als ze uit potten komen zal de penwortel ook lekker opgerold zitten, in plaats van recht de grond in, dan kan ze niet zo diep naar water zoeken.
          Als het erg droog is, even een emmertje water erbij, en zien of ze met 2 dagen weer beter gaan.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

dank u mannen....voor de hulp .....wat zou ik doen zonder jullie ?!
            m.v.g.cox

Comment

hallo mannen,
              vraagje .....kan dit zijn dat ik teveel water heb gegeven aan deze plant ? ik weet ook niet hoe het anders kan komen ?? ( topjes krullen op) het is de enige plant van de acht die plots zo is !( acht autoflowers )
              het is een auto bomb van bomb seeds (autoflower)
              varia 005.jpgvaria 006.jpg
              m.v.g. cox

Comment

hallo,
                Ik post even een paar foto's van miijn plant ww .(gepot op 9 maart)
                Omdat ik de plant voor de oogst wil klieven wil ik er dus op tijd bij zijn!
                Nu dit is mijn eerst kweek ..ik heb hier al veel gelezen maar ik wilde toch eens jullie mening horen ....kwestie
                dat ik een beetje ben gerustgesteld.
                Dat mijn bladeren beginnen paars en geel te kleuren en beginnen te verschrompelen is normaal volgens dat ik lees...
                Ik zie dat de toppen ietsje meer bruine haartjes hebben dan de toppen onderaan de plant.....kan iemand me zeggen (aan de hand van mijn foto's)
                of ik mag gaan klieven dan stop ik ook natuurlijk met water geven !
                Alvast bedankt mannen
                m.v.g.coxIMG_1196.jpgIMG_1187.jpgIMG_1184.jpgIMG_1185.jpg

Comment

Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

__________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

@sole mio ,
                      idd met een vergrootglas is het beter te zien ...ik heb er een gekocht die ( 5.5x) vergroot maar ik zie er nog niet genoeg mee !
                      Ik denk dat ik maar eens ga moeten mijn euro's uithalen
                      Hier bij de plaatselijke brillenmaker liggen ze tussen de 50 en 80 euro....ik weet wel niet hoeveel ze vergroten staat er niet op ...daarvoor zal ik eens moeten binnen gaan luisteren.
                      Het lijkt me geen overbodige investering.
                      Oof zijn er mensen die op het net hier iets weten die me kan helpen voor een goed prijsje ?
                      gr. cox

Comment

Voor 2-3 euro heb je er een uit China. Kijk maar even op www.dx.com, je moet volgens mij zoeken naar 'jewelers loupe'. Is alleen niet handig op korte termijn want je moet uitgaan van een levertijd van 2-3 weken...

Comment

thnx Goblif...ik zal eens zien ....
                          bedankt !!
                          gr.cox

Comment

Ik had er zo eentje gekocht op ebay bij een Nederlander. Megadirect ofzo. Iets minder goedkoop, maar dan heb je hem wel snel binnen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

IMG_1200.jpgIMG_1201.jpgIMG_1202.jpgIMG_1203.jpgIMG_1204.jpg
                              gr cox

Comment

Bezig...
                              X