Temperatuur & luchtvochtigheid

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • houdalo
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Feb 2012
    • 16

    #1

    Temperatuur & luchtvochtigheid

    Korting op 420shop
    Hoi Allemaal, Ik heb een probleem met de temperatuur en/of de luchtvochtigheid. Ik bezit een secret jardin dr60, een 250 watt grolux hps met afzuiging en koolstoffilter. En het lukt me niet om de luchtvochtigheid of de temperatuur goed te krijgen. Zonder afzuiging is de luchtvochtigheid goed (tss 70 en 80 %), zit nog met net ontkiemde zaden. Maar dan is de temperatuur een 38 graden. Zet ik de afzuiging aan is de temperatuur goed (tss 24 en 28 graden) maar dan is de luchtvochtigheid maar 20 %. Ik heb al een emmer vol water erin gezet met handddoeken in, natte handdoeken opgehangen maar niets helpt. Als ik thuis ben ga ik regelmatig sproeien met de planten spuit maar verder heb ik geen raad meer. Iemand die nog advies voor me heeft? Alvast bedankt. Groeten!! (mijn excuses trouwens maar de enter toets werkt niet voor me in dit tekstveld).
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Temperatuur & luchtvochtigheid

    Afzuiger moet sowieso aan, probeer je luchtinlaat eens wat groter te maken.
    Zet wat raampjes open, als je tent die heeft.
    50% is trouwens zat voor zaadjes eh ..

    Sproeien kan, maar dan moet je wel je tent nat sproeien, en niet je plantjes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • houdalo
      Junior Stoner
      Nieuw Lid
      • Feb 2012
      • 16

      #3
      Re: Temperatuur & luchtvochtigheid

      QnQ bedankt! Ik heb 1 raampje, ga het onmiddellijk openzetten. Sproeien doe ik inderdaad tegen de wanden van de tent, de handdoeken op de grond en die wat ik over de lampenkap heb hangen. Luchtinlaat groter maken, met een tent?

      Comment

      • moreweed
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Dec 2009
        • 5939

        #4
        Re: Temperatuur & luchtvochtigheid

        of zo'n luchtbevochtiger plaatsen, die dingen kosten ook de wereld niet.

        Andere optie : tijdelijk overstappen op TL tot de plantjes wat groter zijn. Ze hebben nu toch geen maximaal profijt van je 250watter, en dat is wel de bron van je temp.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: Temperatuur & luchtvochtigheid

          Maar je plantjes laten ook merken dat ze het niet leuk vinden bij je, ze gaan dood ofzo ?
          Want als dat niet het geval is, lijkt me er niet zoveel aan de hand toch ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Re: Temperatuur & luchtvochtigheid

            Ik doe niet aan LV-metingen of aanpassingen, en dat werkt eigenlijk prima. Net als in de buitenlucht. Alles groeit lekker door. Scheelt een boel in de gemoedsrust!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...