Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Oorzaken langere bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oorzaken langere bloei

    Korting op 420shop
    Hoi.

    Aangezien ik het al veel te vaak aan de hand heb gehad met mijn kweekjes uit zaad....

    Wat veroorzaakt nu precies de langere bloei totdat de trichs amber kleuren?

    mobile message

    #2
    Re: Oorzaken langere bloei

    varieert zoizo van zaad tot zaad en van soort genen ..

    het volume van de potten en de tijd die je voorgroeide zijn ook niet onbelangrijk .. h
    oe korter de voorgroei hoe kleiner de pot hoe sneller ze 'klaar' zijn / hoe langer de voorgroei hoe groter de pot hoe later ze klaar zijn ..

    beetje in het kort hoe ik het zie

    nu maar wachten wat de kenners er van zullen zeggen

    Comment


      #3
      Re: Oorzaken langere bloei

      Kunnen planten geblocked worden in hun bloei waardoor ze nooit amber worden? Al mij grote fan leaves zijn dood en weg...alles is milky maar nog steeds nieuwe groei bovenaan de toppen met nieuwe draadjes.....

      mobile message

      Comment


        #4
        Re: Oorzaken langere bloei

        Hey ,
        Heb net kweekje afgerond met black jack van sweet-seeds en heb zo wat hetzelfde ervaren wat jij zegt .
        Begon met paar amber trichomen dus dacht nog week voeden en 2 weken water geven .
        Heb dan laatste week nog geklieft ook van de 4 planten even oud 1 niet getopt 3 wel getopt .
        Diegene dat getopt was had na 3 weken meer amber gekregen maar op geen een van de 4 had ik 50%amber 50% milky en zoals je zegt mijn bladeren in de toppen begonnen al geel te worden bijna alle trichomen waren wel milky tot zover mijn ervaring wel eerste kweek .
        grtz

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Oorzaken langere bloei

            Laten staan is geen ramp maar wel vervelend als je al reikhalzend zat uit te kijken naar die oogst natuurlijk...

            Mijn vrees is vooral voor toprot...die gele bladeren trekken in je toppen en gaan daar schimmelen...en probeer maar eens die volledig uit de toppen te krijgen...mijn toppen zijn ondertussen zo dik als mijn atm dus het is onbegonnen werk om die bladeren volledig te verwijderen...

            mobile message

            Comment


              #7
              Re: Oorzaken langere bloei

              Juist dat had ik dus ook al voor en vreesde daardoor ook op toprot , ik trekte elke dag eens aan die verdorde blaadjes om te zien als ze niet direct loslieten .
              Want had gelezen eens je de blaadjes kunt uit de top trekken dat dit zou duiden op toprot vanbinnenuit .
              Nu mijn zorgen zijn over heb al week geoogst en heb al kleine toppen gerind en gerookt en ik ben zeer tevreden over het resultaat en gaat alleen nog maar beteren nog een weekje drogen ze :p .
              grtz

              Comment


                #8
                Re: Oorzaken langere bloei

                Ik denk dat ik het risico ga spreiden en de helft toch al omdoen...hebben tenslotte al 10 dagen langer gehad dan wat de zaadbank voorschreef...

                mobile message

                Comment


                  #9
                  Re: Oorzaken langere bloei

                  Dat kan zoveel oorzaken hebben, bijna alles wat je maar kunt verzinnen.
                  Te weinig licht, te kleine potten, geen complete voedingslijn, de soort maakt ook veel verschil:het deel sativa/indica in de genen of te vroeg stoppen met voeding, stress, tekorten die eerder voorgekomen zijn, etc. etc.
                  Daarom: Perfectionisme.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Oorzaken langere bloei

                    Ietwat overmaat aan N wilt ook nog weleens een rol spelen dacht ik.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Oorzaken langere bloei

                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      Ietwat overmaat aan N wilt ook nog weleens een rol spelen dacht ik.
                      Aangezien mijn fan leaves er stuk voor stuk aangaan door lichter te worden tot geel en afvallen denk ik niet dat er nog veel N aanwezig is...

                      mobile message

                      Comment


                        #12
                        Re: Oorzaken langere bloei

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Dat kan zoveel oorzaken hebben, bijna alles wat je maar kunt verzinnen.
                        Te weinig licht, te kleine potten, geen complete voedingslijn, de soort maakt ook veel verschil:het deel sativa/indica in de genen of te vroeg stoppen met voeding, stress, tekorten die eerder voorgekomen zijn, etc. etc.
                        Daarom: Perfectionisme.
                        Denk ook dat ik te vroeg gestopt ben met voeding. 2 weken voor de voorgeschreven bloeitijd van de zaadbank....flushen zeg maar. Voor de smaak.

                        Maar nu duurt het dus langer...vicieuze cirkel

                        Zou ik nu nog kunnen herstarten met bijvoeden?

                        mobile message

                        Comment


                          #13
                          Re: Oorzaken langere bloei

                          Grootste oorzaak is denk ik ongeduld.
                          Zo'n plantje kan er niks aan doen, die groeit en bloeit maar wat.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          Bezig...
                          X