Vraag over het planten van stekkies, en het onderhouden daarvan.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Robbson
    Stekje
    Nieuw Lid
    • May 2013
    • 7

    #1

    Vraag over het planten van stekkies, en het onderhouden daarvan.

    Korting op 420shop
    Hallo dames en heren,

    Ik zit met een paar twijfels en ik kan nergens echt duidelijk vinden wat nou het beste is.
    Deze week wil ik mijn stekkies gaan planten in potjes.
    Nu is mijn vraag over het planten, moet dat soort sponsje waar het stekje in zit onder de grond komen?
    Of tot de helft in de aarde?
    Ik ben van plan om de plantjes buiten in me tuin te zetten.

    Ook zit ik na te denken over de voeding.
    kan je het plantje ook gewoon growen zonder voeding?
    Of heb je echt zeker te weten voeding nodig om te voorkomen dat het een flop word.
    zo ja, wat is het beste om te bestellen op het internet.

    Ik zou het super fijn vinden als jullie met een paar tips komen...

    Ooooooooiiiiii
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Vraag over het planten van stekkies, en het onderhouden daarvan.

    Die blokjes mag je helemaal ingraven. Centimeter grond erover is prima. ( of drie
    Je kunt buiten best zonder voeding, als je maar genoeg aarde gebruikt.
    Als je elke plant in een 20L kuipje (of groter) zet (en die ook tot de rand vult) kun je best een eind komen.
    Dan heb je misschien aan een flesje Guano extract al genoeg.
    Last edited by QnQ; 15 May 2013, 13:19.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #3
      Re: Vraag over het planten van stekkies, en het onderhouden daarvan.

      antwoord op je eerste vraag:
      kan allebei. Ik zou die spons 3cm onder de grond poten.

      Je kunt een plant growen zonder voeding, maar dan heb je goede grond nodig. In de volle grond moet dat prima zonder kunnen. Welke voeding je het beste kunt gebruiken hangt af van hoe goed je er mee om kunt gaan. Dat is wel te vinden met wat zoekwerk hier op het forum.
      Stel jezelf trouwens even voor in het daarvoor bestemde topic.

      Verder is het een beetje balen dat je stekjes hebt, die willen nogal eens minder sterke wortels hebben. Dat zorgt voor problemen tijdens wind. Tevens weet je niet welke soort je kweekt, de stekkenboer kan immers liegen over wat hij je aanbiedt en niemand die het kan controleren. Vaak krijg je sativa's die buiten nauwelijks af te bloeien zijn, denk aan haze, silver haze, etc.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • Robbson
        Stekje
        Nieuw Lid
        • May 2013
        • 7

        #4
        Re: Vraag over het planten van stekkies, en het onderhouden daarvan.

        Yoo, bedankt voorde snelle reacties.

        Qnq: is goed man! Ik zal ze ingraven tot 3cm in een pot met genoeg aarde.
        Moet je ze dan ook nog regelmatig overpotten, met Die 20L potten?
        Welke voeding zou jij me adviseren, ik heb er best wat geld voor over.
        Ik lees veel dingen over batmix,groei en bloei middelen miss iets in die richting ofso.
        Ik ben van plan ze goed te onderhouden dus daar zal het niet aan ontbreken haha.


        LR2:Wat raad jij me aan om voor voeding,grond te gebruiken?
        Het zijn haze stekkies, wel een betrouwbare boer elk jaar maar weer super planten.
        Ik heb er al 2 in de volle grond zitten. Maar dit word de 1e keer dat ik er een paar in potten doe.
        Morgen ga ik de autoflower mix 7 van dutch passion ook erbij bestellen, dus vandaar al die vragen haha.
        Ik zet binnekort wel een paar fototjes neer.


        Peace and smoke di ganja

        Comment

        • Robbson
          Stekje
          Nieuw Lid
          • May 2013
          • 7

          #5
          Re: Vraag over het planten van stekkies, en het onderhouden daarvan.

          ze staan erin , ik heb ze in grond gedaan van gold label light mix.
          Alleen ik zie dat zoveel mensen verschillende voedingen halen dat ik het ff niet meer weet.
          Jij een tip welke kit of welke flesjes ik zou moeten halen voor me plantjes?
          Of wat je zelf gebruikt dat goed is!

          Ik hoor het graag,
          Lataa

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Vraag over het planten van stekkies, en het onderhouden daarvan.

            Er zijn zoveel verschillende soorten voeding, en eigenlijk zijn ze allemaal goed.
            Ik gebruik Bio Bizz op lightmix, en dat werkt voor mij.

            Goldlabel heeft ook z'n eigen voeding. Die is afgestemt op de Goldlabel aardemixen. (schema)
            Misschien is dat een optie ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • mostlymauwiewauwie
              Expert Stoner
              MemberLucky Member
              • Mar 2012
              • 88

              #7
              Re: Vraag over het planten van stekkies, en het onderhouden daarvan.

              ziet er wel professioneel uit. Volgens mij werkt het ook best wel goed.

              Comment

              • Robbson
                Stekje
                Nieuw Lid
                • May 2013
                • 7

                #8
                Re: Vraag over het planten van stekkies, en het onderhouden daarvan.

                Ik zit te denken aan" try pack outdoor" van biobizz. Lekker makkelijk
                Of zou ik beter andere flesjes van biobizz moeten halen.

                Me stekken staan nu sinds vrijdag buiten, als het gaat regenen zet ik ze onder een klein afdakje.
                Alleen de plantjes zien er niet zo goed uit.
                De onderste blaadjes verkleuren naar ligtgroen (klein beetje bruin)en sommige blaadjes gaan soort van op de kop hangen/ een beetje verschrompelen.
                Wat betekent dit? Te weinig warmte of zon??????
                Last edited by Robbson; 22 May 2013, 01:53.

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Vraag over het planten van stekkies, en het onderhouden daarvan.

                  Biobizz is in zoverre makkelijk dat je alleen de milliliters meet die je bij het water doet, je hoeft verder geen pH en EC te meten.
                  Het nadeel is dat het niet langer dan 24uur goed blijft als je het maakt. Dus je kan niet voor een paar dagen tegelijk maken.

                  Hebben je stekken het weekend overleefd ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Robbson
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • May 2013
                    • 7

                    #10
                    Re: Vraag over het planten van stekkies, en het onderhouden daarvan.

                    Ow super weet ik dat ook weer. Ja het word biobizz binnekort maar bestellen.

                    Ja overleeft hebben ze wel, alleen het blad verkleurt een beetje, sommige blaadjes verschrompelen.
                    Maar ze komen er hopelijk wel doorheen, denk gewoon goed weer nodig.

                    Als iemand weet wat er aan de hand is,
                    als sommige blaadjes verschrompelen of lichtgroen geelachtig worden in week 1.
                    Dan hoor ik het graag!

                    Comment

                    Bezig...