Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wortels / grond 'wassen' voor oogsten cannabis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wortels / grond 'wassen' voor oogsten cannabis

    Korting op 420shop
    Er bestaat volgens mij veel controversie over -logisch trouwens-, je wortels 7/8 voor de oogst wassen / spoelen.

    Ik zal mijn vraag in stukjes delen:

    - Wordt deze techniek enkel en alleen toegepast in hydro kweken?
    - Indien het in aarde (dus, in een pot) wordt toegepast, gaat men dan niet overwateren?
    - Is het niet simpeler om de laatste weken te stoppen met voeden of doen we beiden (wassen + niet voeden)?

    Hopelijk brengt iemand mij een duidelijk antwoord en kan ik deze vraag voor eens en altijd van de baan schuiven.
    Resident in Tenerife, Spanje.
    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

    #2
    Re: Wortels / grond 'wassen' voor oogsten cannabis

    - Nee.
    - Ja, je overwatert dan. Maar als het goed is heb je goede drainage in de grond. Dit zou na een dag of 3 wel wegtrekken.
    - Ja, natuurlijk. Scheelt geld (voor voeding) en moeite (van het spoelen).

    Het hele spoelen-idee is iets te extreem overgenomen van de hydrocultuur, waar men alleen water + voeding gebruikt voor de hele run. Er is geen buffer, dus geen voeding betekent bijna automatisch dat de plant er op achteruit gaat. Vandaar dat spoelen een verstandige optie is voor de laatste paar dagen. Zo trekt de plant alle voeding die nog aanwezig is, uit zichzelf en het restje uit het water. Zo heb je nog een relatief 'schoon' eindproduct. Ik weet er het fijne niet van helaas, heb nog nooit met hydro gewerkt.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Wortels / grond 'wassen' voor oogsten cannabis

      Het kan dus ook op aarde.

      Comment


        #4
        Re: Wortels / grond 'wassen' voor oogsten cannabis

        Op aarde zet je ze gewoon de laatste 2 weken op water eventueel met enzymen. je "spoelt aarde nooits"spoelen is 3 maal de potinhoud door je medium, dit doe je enkel op hydro en kan ook later, dus paar dagen voor je oogst. op aarde wil je de nitraat levels tegen de oogst laag hebben en geef je dus de laatste week, sommige hanteren 10 dagen ik 2 weken geen voeding meer.

        Comment


          #5
          Re: Wortels / grond 'wassen' voor oogsten cannabis

          Aye, als ik zoveel mogelijk witte trichomen bespeur stop ik met voeding toevoegen, soms wacht ik tot ik de eerste amber zie.
          Vanaf dan krijgen ze alleen nog water, meestal zijn ze dan met 10-14 dagen 'klaar', en soms duurt het wel 3 weken.
          Normaal water geven dus, niet een paar keer 30L erdoor mikken, dan overleven ze geen 10 dagen meer.

          btw. Die mannen van Greenhouse doen het wel, maar die kweken onder andere lampjes als wij hebben, die planten drinken misschien wel 5L per dag.
          Daarom zou het 's zomers in Spanje misschien nog wel kunnen, dan drinken ze ook veel meer als in ons koude landje en staan ze korter nat.
          Last edited by QnQ; 12 June 2013, 16:30.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Resident in Tenerife, Spanje.
            3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

            Comment

            Bezig...
            X