Knakken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Dutchglories
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Aug 2013
    • 7

    #1

    Knakken

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik zit met een probleempje. Mijn plant steekt ongeveer 20 cm uit boven me afdak en ik wou hem graag gaan knakken alleen het probleem is dat de stam waar ik het wil knakken ongeveer duim dikte is. Zou het knakken dan nog steeds kunnen of heb ik dan een grote kans dat ik hem te ver doorknak en dan uiteindelijk afbreekt?
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Knakken

    Knakken = de stam op de plaats waar je wil knakken tussen duim en wijsvinger pakken en masseren en een beetje knijpen tot de stam wat soepeler wordt.
    Daarna kun je 'm omleggen zonder dat ze knakt.
    Knakken is dus niet écht knakken.

    Zo'n dikke stam zal niet meevallen, omdat ze vaak ook hol is. Dan begint het al snel te splijten.
    Dat maakt voor de plant niet uit, die gaat wel verder, maar je gaat schimmels en stamrot krijgen, misschien beestjes in de stam etc.
    Dan zou je de wond netjes moeten dichtsmeren, met wondafdekmiddel van bij het tuincentrum, of een huismiddeltje 'if you're feeling lucky'.

    Ze steekt nu dus een meter boven je afdak uit en nu krijg je het opeens benauwd ?
    De geur kan je ook niet tegenhouden eh

    Tsja, je kan het proberen, probeer in ieder geval zo min mogelijk schade te maken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • budha54
      Grower
      MemberLucky Member
      • Apr 2013
      • 717

      #3
      Re: Knakken

      Niet doen , veel te dik , mischien wel een beetje helpen en buigen maar niet knakken !!!!!!!! je moet daar in een vroeger stadium mee beginnen en dan nog een leer proces , naar aan leiding van het topic van "KRASI " ben ik gaan "scroggen" lees je in !!! De eerste keer breekt en scheurt alles af , kortom een ramp !!!!! zet volgende keer een plantje extra en begin er dan mee !!!!Grtz Budha

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Niet doen , veel te dik , mischien wel een beetje helpen en buigen maar niet knakken !!!!!!!! je moet daar in een vroeger stadium mee beginnen en dan nog een leer proces , naar aan leiding van het topic van "KRASI " ben ik gaan "scroggen" lees je in !!! De eerste keer breekt en scheurt alles af , kortom een ramp !!!!! zet volgende keer een plantje extra en begin er dan mee !!!!Grtz Budha

      Comment

      • Dutchglories
        Stekje
        Nieuw Lid
        • Aug 2013
        • 7

        #4
        Re: Knakken

        Oke, dan ga ik de risico niet neem om hem te knakken. Bedankt

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Re: Knakken

          Je kunt die tak ook afknippen, dat trekt de plant wel weer recht hoor. Na een dag of drie zie je de rest opeens knallen. Als 't maar één tak is tenminste. Niet te bang zijn, cannabis is zo goed als onverwoestbaar. Ladders, kleuters, en bakstenen zijn inmiddels allemaal wel een keer op mijn struiken gevallen; op wat takjes na herstelde alles zich razendsnel. Het is alleen opletten voor rot, daar bestaat honing of vaseline (ook schimmelwerend) voor om de gaatjes te dichten.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • budha54
            Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2013
            • 717

            #6
            Re: Knakken

            IK gebruik daar LAC BALSAM voor LR2 dat is een wondafdekmiddel kost 10.95 euro !!! www.compo en het is het geld waard !!! maar dat van die honing ben ik met je eens , dat is geweldig voor wonden die slecht herstellen , voor mensen !!!!

            Comment

            Bezig...