plant groeid niet

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • smoky666
    Stoner
    Member
    • Jul 2012
    • 23

    #1

    plant groeid niet

    Korting op 420shop
    ik heb mij een lamp voor de groei besteld (philips master HPI-T plus 250w) omdat ik van plan was om de plant een paar maal te toppen en dacht dat de plant rapper ging groeien met een groei lamp.
    de plant staat nu al bijna 2 weken in de tent op 18/6 en is nog kleiner dan een plantje dat 1 dag achter het raam staat. ik heb dezelfde grond gebruikt als anders. (grond voor een vlotte kieming en goede start voor de groei)
    in het water zit al van bij de start wortel versterker van canna rhizotonic. het zaadje is in de pot uitgekomen waar hij nu in staat. het is de eerste keer dat ik onmiddellijk begin in zo een grote pot en ook de eerste keer dat ik een lamp voor de groei gebruik dus het probleem moet aan 1 van deze 2 redenen liggen.
    wie kan mij helpen?
    2014-02-12-975kopie.jpg2014-02-12-974kopie.jpg
  • Kill3r008
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 431

    #2
    Re: plant groeid niet

    Wat is de afstand van de lamp tot het plantje?

    Comment

    • Rodigan
      Super Grower
      MemberLucky Member
      • May 2012
      • 1536

      #3
      Re: plant groeid niet

      Hou koud wordt het met de lamp uit? Niet te veel water geven ook.
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment

      • Gamm
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • May 2012
        • 1610

        #4
        Re: plant groeid niet

        Het ene soort groeit ook sneller dan het ander.
        Heb trouwens al kleinere plantjes zien passeren hoor.

        Geef ze nog wat tijd! Nog geen reden tot paniek.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment

        • Escargot
          Amazing Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2013
          • 4984

          #5
          Re: plant groeid niet

          Ik zit hier ook mijn plantjes te vervloeken..

          Ehhh, zat, het is gewoon soort gebonden in mijn geval, ze heeft een langere groei nodig.
          Probeer jouw soort te vinden, en zoek kweekervaringen van anderen erbij.

          Ik sluit me aan bij Gamm, geen reden tot paniek
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Re: plant groeid niet

            Bijna 2 weken, dat kan 8 dagen zijn..
            Geduld is de eerste les van het kweken. Daarnaast: de lichtdruk lijkt me vrij hoog. Het feit dat de onderste bladeren nu al afvallen duidt op te natte grond of wortelproblemen van andere aard.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • smoky666
              Stoner
              Member
              • Jul 2012
              • 23

              #7
              Re: plant groeid niet

              de lamp hangt op +-30 cm en als het afkoelt, daalt de temperatuur wel naar een +- 18 graden. maar dat heb ik bij mijn vorige planten ook voor gehad op het einde met de bloei en ik heb er geen last van gehad.
              dus zo te horen is het probleem niet het licht of te grote pot?
              ik heb in begin wel veel water gebruikt omdat het een grote pot is en de onderste (eerste) bladeren waren al verkleurd nog voor ze de "goeie" grootte hadden. ik voel mij toch al geruster te horen, dat het nog kan goed komen. zou het probleem van de verkleurde blaadjes aan de voeding kunne liggen die over de blaadjes is mee gegaan? mij is verteld geweest dat wortel voeding geen kwaad kan voor de bladeren.
              mijn bedoeling van 1 plant was om hem een paar keer te toppen en met 1 plant mijn tentje te vullen. zou ik dit nu nog doen of niet? aangezien het een zo een kleine spriet blijft...
              de soort is haze berry. ik ga doen wat jullie zeggen en zoveel mogelijk informatie opzoeken over haze berry

              Comment

              • Gamm
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • May 2012
                • 1610

                #8
                Re: plant groeid niet

                Waarom de bladeren vergelen werd reeds uitgelegd door L2R in een vorig bericht.

                => Te nat.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment

                • smoky666
                  Stoner
                  Member
                  • Jul 2012
                  • 23

                  #9
                  Re: plant groeid niet

                  dan ben ik blij als het juist te veel water is, het is de eerste keer dat ik direct begin in een grote pot.
                  zou ik het kleine plantje nog toppen of is het af te raden met de kleine lengte?
                  al bedankt voor de antwoorden

                  Comment

                  • Ganesh
                    Gandhi Ganjamaster
                    • Aug 2013
                    • 454

                    #10
                    Re: plant groeid niet

                    Kwaliteit zaad miss? Genetica? Welk plantje ben je bezig?

                    Nu nog niet toppen, pas ten vroegste bij de derde internode (zonder lobblaadjes mee tellen)

                    Maar wat jij hebt lijkt -om eerlijk te zijn, en dit is mijn mening- niet eens op een wietplant

                    Comment

                    • smoky666
                      Stoner
                      Member
                      • Jul 2012
                      • 23

                      #11
                      Re: plant groeid niet

                      2014-03-18-1009kopie.jpg2014-03-18-1007kopie.jpg

                      de plant is er door gekomen en het is dus duidelijk een wietplant.

                      ik heb de plant 2 maal getopt (hoofdtop) en 1maal +-30 groeischeuten van zijtakken getopt en ik zit nu toch met een 64 goede groeischeuten in totaal. de plant staat nu al +- 6 weken in groei, wanneer zet ik hem het beste in bloei? volgens mij is hij nog te klein om hem nu al in bloei te zetten.

                      Comment

                      • LR2
                        Mother of all Growers
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2011
                        • 8552

                        #12
                        Re: plant groeid niet

                        Het duurt 3 weken voordat ze daadwerkelijk in bloei stáán. Dus nu op 12/12 schakelen is niet suuuuper vroeg ofzo. Even een grotere potmaat nemen, beetje bijvoeden en knallen! Als je 'm in deze pot laat staan, krijg je gele bladeren vroeg in de bloei, dat beloof ik je.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment

                        • Ventje
                          Senior Grower
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2010
                          • 960

                          #13
                          Re: plant groeid niet

                          En wel een volle pot gebruiken

                          Ajo
                          Ventje
                          Living in Second live for real

                          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: plant groeid niet

                            Inderdaad.
                            Ze lijkt zo klein omdat je bijna geen aarde in die pot hebt. error.jpg
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • smoky666
                              Stoner
                              Member
                              • Jul 2012
                              • 23

                              #15
                              Re: plant groeid niet

                              volgens mij tonen de foto's een verkeert beeld i.v.b. de pot die te klein is klein, het tentje maar is 1.2 vierkante m en tussen de pot en elke kant van de tent zit maar 8 cm.
                              de pot is 30 cm hoog en de bovenste 6 cm is niet gevuld met zand. in de pot zit bijna voor 20l potgrond in.
                              de pot is bijna groter als het plantje

                              Comment

                              Bezig...