Hoofdbud "stinkt" vaag...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Makadian
    Senior Stoner
    Member
    • Sep 2013
    • 46

    #16
    Re: Hoofdbud "stinkt" vaag...

    Dat lijkt me ook in principe geen probleem... ik heb meerdere cannabisforums afgelezen en in ieder staat "tabak juice" als remedie... en erbij nog, ik hoef natuurlijk geen liters in de aarde te proppen, tis beetje op de bladeren (in geval van die euhh.... spinnetjes (naam kwijt) maar ik hoef maar een paar spuitjes op de aarde te spuiten, die dan weer word gespoeld, nadat die kleintje bastardjes dood zijn...

    - Kleine update over gnat fungus: het was: Zeer erg! (100%)
    - heb 1,5 dag geen water gegeven aan de planten (40-50%) over en het is 2 dagen geen water. Plantjes zien er een beetje zielig uit op dit moment, maar ze moeten het maar volhouden! vananvond krijgen ze n beetje water.
    - Had blazer op potten laten blazen (aarde) 1 dag* (10-20%) vermindering. * - 1 dag als in 12 uur lichtperiode
    - Oude vliegpapier spul ding gebruikt... (1%) Word aabevolen om knalgele plakpapier te gebruiken, ik gebruikte een oude vliegpapier rolletje die al een hele zomer in me huis hing, zonder enige vlieg eraan, dus dat was geen goeie test. maar er zat !!!! 1 !!!! vliegje erop die waars. perongeluk er tegenaan ging haha dieeee bitchessss!
    - TABACCO JUICE (20%) <----- 20% van wat er over was wat al vrij weinig was! heb vannochtend rond 6-7 het mixje gekookt en gebruikt, en zo goed als DIRECT werden de vliegjes "rustiger" en even later zag ik ze niet meer vliegen, een per pot zag ik er op het moment..... hmmm 5? 6? in plaats van een freakin colonie.
    - + heb ik nog gehalveerde aardappelschijven in de potten gedaan, de gnat fungus larve die er eventueel nog niet aan gegaan zijn, gaan in de aardappel´zitten. "verwijder de aardappelschijf over 4-5 dagen, vol met larven" word er gezegd. We zullen zien!
    Last edited by Makadian; 23 September 2014, 06:29.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #17
      Re: Hoofdbud &quot;stinkt&quot; vaag...

      Ik zie in ieder geval geen rot, mooi groen blad ook, dus die vage geur kan ik niet verklaren, of je moet kweken in verontreinigd rivierslib.
      Volop in de aanval tegen de fauna, al die methoden tegelijk moeten wel gaan werken, dat kan niet anders
      Ik ben benieuwd hoe het over een paar dagen gaat.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #18
        Re: Hoofdbud &quot;stinkt&quot; vaag...

        Misschien is het de handschoen die een reactie aangaag met de thc kristallen. Rubberen handschoenen kunnen ontzettend ranzig ruiken. Nitril wat minder, maar het kan wel wat geurtjes achterlaten denk ik.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • Makadian
          Senior Stoner
          Member
          • Sep 2013
          • 46

          #19
          Re: Hoofdbud &quot;stinkt&quot; vaag...

          Dat zou idd kunnen ja, hoewel deze rubberen handschoenen "speciaal" zijn, dit zijn ook handschoenen die ik gebruik bij het inspecteren van goederen van schepen zoals fosfor zuur en granen enz. waarin dus ABSOLUUT geen extra vuil mag komen tijdens het testen. maar het kan idd komen door vaker aanraken enz enz. ja, ik zal ze is even met rust laten nu dat ik zoiezo zo vaak al gechecked heb op toprot en niks zie, kan ik met gerust met rust laten ja...

          Comment

          • Makadian
            Senior Stoner
            Member
            • Sep 2013
            • 46

            #20
            Re: Hoofdbud &quot;stinkt&quot; vaag...

            Small update!

            Heb last van vliegjes in beiden hokken (voorkweek, bloei) voor de test had ik bij de voorkweek -geen- aardappelschijfjes gepropt. en daar heb ik nog idd een klein beetje "last".

            Heb zelfgemaakte "vliegpapier" gemaakt van gele karton (0.60€), plastic erop geplakt (0.10€) en een stokkie (1.00€) + dan heb ik raam vliegpapier gekocht (8st/ 3.00€) en zodanig 4 stokjes gemaakt (lijkt wel een 420 we want more bordje!) anyways dus in totaal zo'n 5 euris uitgegeven voor de vliegpapier. En de karton is te herbruiken (alleen het velletje plakspul eraf halen). Ik zal morgenvroeg even fotos bij zetten in vergelijking van de 2 hokken , met beiden 1 stokkie erin. Nou het verschil zul je morgen zien maar is aanzienlijk minder met de aardappelschijfje dan zonder, althans ik heb alle andere methodes evenveel gebruitk in beide hokken.

            Nou bij de foto's die ik erbij voeg kunnen we denk ik deze topic afsluiten! De methodes voor fungus gnat's zitte er ook lekker bij om ze "biologisch" te kille...

            Comment

            Bezig...