vocht LV

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • fcdordt
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2014
    • 188

    #1

    vocht LV

    Korting op 420shop
    ik heb al meerdere keren gelezen dat de vochtigheids- LV bij stek een stuk belangrijker is als bij zaad.

    ik kweek nu vanaf zaad en haal een Lv van 45/60 is dit voldoende ?

    en waar zit dat verschil dan precies in ?

    gr Dordt
  • Wietefras
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2013
    • 4374

    #2
    Re: vocht LV

    Stekken hebben nog geen wortels waar ze voldoende water door op kunnen nemen.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment

    • fcdordt
      Chronic Stoner
      MemberLucky Member
      • Sep 2014
      • 188

      #3
      Re: vocht LV

      Ok ja klinkt heel logische wietefras zowiezo heeft een stek geen penwortel natuurlijk

      Ik heb continu een mistmaker aangehad gisteren uitgezet maar zie nu toch dat
      De blaadjes iets naar binnen krullen en ziet er wat droog uit voorderest groeien ze mooi
      Mooi ik ga vanavond me kweekverslag bijwerken als de kids op bed liggen misschien zou
      Je eens langs kunnen komen om te kijken hoe je hèt vind gaan

      Gr Dordt

      Comment

      • Wietefras
        Amazing Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2013
        • 4374

        #4
        Re: vocht LV

        Tussen 45 en 60% is gewoon prima. Niet zo panieken

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment

        • fcdordt
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • Sep 2014
          • 188

          #5
          Re: vocht LV

          hahahaha ok zou het proberen

          heb wel de mistmaker weer aangezet
          Last edited by fcdordt; 18 October 2014, 14:37.

          Comment

          • WeedFan
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Aug 2014
            • 848

            #6
            Re: vocht LV

            ik heb 80%. is dat teveel?

            Comment

            • fcdordt
              Chronic Stoner
              MemberLucky Member
              • Sep 2014
              • 188

              #7
              Re: vocht LV

              licht eraan wanneer, in de groei lijkt het me niet maar in de bloei zou het te hoog zijn voor je toppen.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: vocht LV

                Ja, voor plantjes uit zaad zeker. 50% is hoog zat.
                Als de LV te hoog is gaat de wortelgroei stagneren omdat er geen noodzaak is om wortels te vormen !
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • fcdordt
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2014
                  • 188

                  #9
                  Re: vocht LV

                  ok ok das een duidelijk antwoord QNQ ga ik de mistmaker toch er uithalen weer zit nu rond de 60/80% en als ik hem weghaal

                  zit ik rond de 45/60%.

                  alleen de temp word dan iets hoger rond de 29 max maar dat kan geen kwaad toch?

                  Comment

                  • WeedFan
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2014
                    • 848

                    #10
                    Re: vocht LV

                    Dus dan moet ik een ontvochtiger kopen? Mijn lv zit tussen de 60 en 80%.

                    Comment

                    • LR2
                      Mother of all Growers
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2011
                      • 8552

                      #11
                      Re: vocht LV

                      Lv maakt volgens mij sowieso bar weinig uit. Het is een luxe-ding. De aarde en licht zijn belangrijkst, dan water en temp, dan pas de lucht, met als laatste plaats de LV.
                      Ik heb trouwens 6 meters van verschillende prijsklassen die allemaal bijna 20% van elkaar verschillen. Dus ach, al zit je op 0%, het komt wel goed. Die wortels zitten er niet voor niks aan.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment

                      • Wietefras
                        Amazing Grower
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2013
                        • 4374

                        #12
                        Re: vocht LV

                        De temperatuur en LV moeten wel in balans zijn. Bij een lagere LV ook een lagere temperatuur. Anders kan de plant uitdroging problemen krijgen.

                        LV meters kun je calibreren/controleren door met vochtig zout een verzadigde lucht te maken. Vochtig keukenzout geeft een LV van 75% in een afgesloten ruimte (weckpot bijvoorbeeld)

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment

                        • Kwasimodo
                          Grower
                          Nieuw Lid
                          • Jul 2014
                          • 688

                          #13
                          Re: vocht LV

                          Omgevingstemperatuur (AT), bladtemperatuur (LT) en luchtvochtigheid (AH) zijn grootheden, die het assimilatieproces in belangrijke mate beïnvloeden.
                          Een Vapour Pressure Deficit van ongeveer 0.90 tot 0.95 kiloPascal (kPa) zijn de streefwaarden.
                          Deze kPa-waarden kunnen bij verschillende omgevings-, bladtemperaturen en luchtvochtigheidspercentages bereikt worden.
                          Probeer maar eens verschillende waarden uit met de VPD-calculator: door onderling te schuiven met de grootheden omgevings-, bladtemperatuur en luchtvochtigheid kan toch een kPa-waarde van bijvoorbeeld 90 gehandhaafd blijven.
                          Last edited by Kwasimodo; 20 October 2014, 18:55.
                          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                          Comment

                          • LittleDwarf
                            Super Grower
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • Jul 2014
                            • 1681

                            #14
                            Re: vocht LV

                            @weedfan

                            Je kan altijd kilo zout en kilo droge rijst mengen in pot en dit in je tent steken. Heeft bij mij goed gewerkt dat LV gedaald is met meer dan 10% ! Kan wel lang duren totdat het op peil komt toch bijna week was bij mij het geval. Primitief maar efficient!

                            Greetz LittleDwarf

                            Verstuurd van mijn GT-B5510 met Tapatalk

                            Comment

                            • Wietefras
                              Amazing Grower
                              MemberLucky Member
                              • Mar 2013
                              • 4374

                              #15
                              Re: vocht LV

                              Is in die week tijd de LV buiten niet toevallig 10% gedaald? De LV van de buitenlucht varieert namelijk ook tussen de 40% en 70% oid. Dat heeft uiteindelijk ook invloed op de LV in je hok.

                              Zout neemt ook niet zo heel veel water op. Hooguit een kwart van het eigen gewicht oid. Dus die kilo zout haalt misschien 250ml water uit je lucht. Zeg met die kilo rijst erbij een halve liter. Denk niet dat je dat echt merkt. De planten verdampen toch doorgaans een veelvoud daarvan per dag. Nog afgezien van de afzuiger die een keer of tig keer per uur de lucht ververst in je hok.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment

                              Bezig...