Rare Schimmel/Beestje op takken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • BeNeAl
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Oct 2014
    • 4

    #1

    Rare Schimmel/Beestje op takken

    Korting op 420shop
    Er zitten rare gevallen op de takken (zie foto), ik heb al op verschillende forums gezocht wat het zou kunnen zijn maar ik vind het niet meteen.

    Het zijn bruine gevallen die stevig aan de tak vast zitten en als je ze er af haalt zit er van binnen soort slijm/hars. Het worden er wel rustig
    meer en meer. We gaan zo oogsten, maar wilde nog een klein weekje wachten. Weet iemand wat we best doen, er af halen of gewoon al knippen?

    Tak.jpg
  • Cookaap
    Elite Grower
    • Dec 2011
    • 2730

    #2
    Re: Rare Schimmel/Beestje op takken

    pissenbedden?

    Comment

    • BeNeAl
      Zaadje
      Nieuw Lid
      • Oct 2014
      • 4

      #3
      Re: Rare Schimmel/Beestje op takken

      De eitjes dan, want het kruipt niet rond, zit echt gewoon vast aan de tak. We zien ook nergens iets kruipen.

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #4
        Re: Rare Schimmel/Beestje op takken

        Ik dacht aan wolluis, maar dan nog zonder wol.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • BeNeAl
          Zaadje
          Nieuw Lid
          • Oct 2014
          • 4

          #5
          Re: Rare Schimmel/Beestje op takken

          Oorspronkelijk geplaatst door LR2
          Ik dacht aan wolluis, maar dan nog zonder wol.
          Bedoel je dan de eitjes, want ze bewegen niet en zitten alleen op sommige takken. Op de bladeren hebben we nog niks gezien.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Rare Schimmel/Beestje op takken

            Schildluis.
            Het glimmende laagje dat om M&M's zit is er van gemaakt.

            Of platte dopluis.
            't Is een luis, ze zuigen het sap uit je plant.


            * De HELPDESK. Voor alle vragen over beestjes, ziekten en bladproblemen.
            Last edited by QnQ; 27 October 2014, 16:11.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Re: Rare Schimmel/Beestje op takken

              Dopluis it is. Bewegen hoeft niet als je voedsel je mond in gepompt wordt
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • BeNeAl
                Zaadje
                Nieuw Lid
                • Oct 2014
                • 4

                #8
                Re: Rare Schimmel/Beestje op takken

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                Schildluis.
                Het glimmende laagje dat om M&M's zit is er van gemaakt.

                Of platte dopluis.
                't Is een luis, ze zuigen het sap uit je plant.


                * De HELPDESK. Voor alle vragen over beestjes, ziekten en bladproblemen.
                Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                Dopluis it is. Bewegen hoeft niet als je voedsel je mond in gepompt wordt
                Thnx voor de oplossing, we gaan alvast wat knippen en zoveel mogelijk eraf halen en misschien wel bijhouden om M&M's van te maken

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Rare Schimmel/Beestje op takken

                  Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                  Dopluis it is. Bewegen hoeft niet als je voedsel je mond in gepompt wordt
                  Helemaal correct, ze zuigen eigenlijk niet eens.
                  Ze prikken een gaatje en de plant pompt de voedingsstoffen zo de luis in.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  Bezig...