Kweken 1e keer

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • wietzaad
    Stoner
    Member
    • Feb 2015
    • 23

    #1

    Kweken 1e keer

    Korting op 420shop
    Boys,

    ik heb een week geleden voor de eerste keer zaadjes ontkiemt in een minikasje met normale potgrond er hangt een bureaulampje boven de planten,
    iedere dag hebben ze water
    geen voeding in de grond
    alleen een bureaulamp
    goede ventilatie
    dat is alles wat ik heb zou ik hier een goede oogst mee binnen kunnen halen?
    graag hoor ik hier een antwoord op
  • dieseltj
    Advanced Grower
    • Dec 2014
    • 1020

    #2
    Re: Kweken 1e keer

    met een gewone bureaulamp zeker niet.
    Kan je beter niet beginnen want dit word helemaal niets makker.
    Je zou beetje moete investeren in goede lampen misschien een tentje of kastje waar je in kan kweken?
    En welke zaden zijn dit juist?

    Grtz

    Comment

    • wietzaad
      Stoner
      Member
      • Feb 2015
      • 23

      #3
      Re: Kweken 1e keer

      Het zijn Jamaican herb zaadjes, ik heb bijna geen geld dus investeren gaat niet dan word het de eerste oogst bagger en van dat geld investeren in betere spullen maar in de natuur hebben ze ook geen voeding en ze staan ook in de volle zon dus met mazzel....

      Comment

      • Semkoek
        Junior Stoner
        Nieuw Lid
        • Nov 2014
        • 17

        #4
        Re: Kweken 1e keer

        Ja, waarom niet , als je plantjes ze voldoende voedingsstoffen hebben. Wat heb je geplant??? Hoeveel uren licht per dag??

        Comment

        • wietzaad
          Stoner
          Member
          • Feb 2015
          • 23

          #5
          Re: Kweken 1e keer

          jamaican herb heb ik geplant het zijn er 3 en het is 12/12

          Comment

          • thugz
            Amazing Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Jun 2013
            • 4284

            #6
            Re: Kweken 1e keer

            Er zal mss 1 jointje van elk plantje komen als je wat geluk hebt.
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment

            • FlintStoned
              Banned
              • Oct 2012
              • 5580

              #7
              Re: Kweken 1e keer

              Oorspronkelijk geplaatst door wietzaad
              Boys,

              ik heb een week geleden voor de eerste keer zaadjes ontkiemt in een minikasje met normale potgrond er hangt een bureaulampje boven de planten,
              iedere dag hebben ze water
              geen voeding in de grond
              alleen een bureaulamp
              goede ventilatie
              dat is alles wat ik heb zou ik hier een goede oogst mee binnen kunnen halen?
              graag hoor ik hier een antwoord op
              Euhm neen. In een potje van 11 liter zal je toch echt moeten bijvoeden of je moet al in speciekuipen gaan kweken. Verder heeft je plantje het juiste lichtspectrum nodig in voldoende hoeveelheden. (Minimaal 300 watt/m2).

              Ik begrijp dat er bijna geen budget is. Misschien kun je ergens erg goedkoop wat tl armaturen op de kop tikken (tweedahandswinkel, rommelmarkt), daar draai je dan kleurcode 33 (koudwit) buizen in voor de groei en een 827 warmwitte buizen in voor de bloei. De tl moet dan op 3 tot 5 cm van je plant af hangen.

              In de natuur hebben ze geen voeding nodig omdat ze in de volle grond net zolang kunnen zoeken naar wat ze nodig heeft tot ze het gevonden heeft. In een pot gaat dat niet werken zonder voeden. Dus je kan ook na 15 mei de planten buiten in de volle grond zetten als je er echt niks aan wil uitgeven.

              Comment

              • amazing
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • Dec 2014
                • 1699

                #8
                Re: Kweken 1e keer

                - ik denk dat dit nog de beste oplossing zou zijn wat flint zegt....
                - buiten heb je geen kosten (normaal )
                - buiten ga je een betere opbrengst hebben , omdat je niet kan/wil investeren.
                - binnen met bureau lamp..... hmmmm
                - wat denk je zelf ?
                - hoeveel lumen heeft je lampje ? 6 ? 8 ? 10 ?
                - je hebt er meer nodig bvb 25000 500000 , 90000

                Comment

                • LR2
                  Mother of all Growers
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2011
                  • 8552

                  #9
                  Re: Kweken 1e keer

                  Elke dag water is ook niet de oplossing. Als je geen geld hebt; ga lezen!
                  Ik kweek al minstens 8 jaar met een budget van onder de 60 euro. Genoeg om anderhalf jaar gratis van te blowen.
                  Genoeg topics over budgetoplossingen hier. Maar buiten is the way to grow als je krap bij kas zit. Moet je wel nog even op wachten.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  • wietzaad
                    Stoner
                    Member
                    • Feb 2015
                    • 23

                    #10
                    Re: Kweken 1e keer

                    dan wacht ik tot in mei en dan plant ik wel een stuk of 12 van die heerlijke planten

                    Comment

                    Bezig...