vivifos NP 4-30

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Droned
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2015
    • 208

    #1

    vivifos NP 4-30

    Korting op 420shop
    greetings,

    Zou ik het riskeren om DCM vivifos NP 4-30 toe te voegen (naargelang de voorgeschreven dosis voor tomaten) voor groei en/of bloei bij mijn outdoors in pot autoflowers?
    A chunk out of humanity everytime we compromise our values.
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    Re: vivifos NP 4-30

    Nee. Je geeft dan een overmaat aan fosfor, waarschijnlijk in de vorm van HPO (met getalletjes op de verpakking). Dat is fosforzuur, en dat trekt de pH omlaag. Een universele voeding, die netter verdeeld is qua NP (en K!) zal beter zijn. Coniferenmest zit bijvoorbeeld op 8-6-4 ofzoiets, dat is een mooie groeivoeding. Bij de bloei wil je meer hogere P en K geven dan N. Maar in principe kun je groeivoeding blijven gebruiken tot het eind. De plant pikt er zelf wel uit wat ze nodig heeft.
    Dan kun je die NP tomatenvoeding bijvoorbeeld aanvullen met 50% houtas, dan kom je op een aardige bloeivoeding uit.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    Bezig...