Waterton

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • phg27
    Retired
    • Nov 2008
    • 126

    #1

    Waterton

    Korting op 420shop
    Ik heb pas een waterton aangeschaft van 120 liter ,scheelt een hoop heen en weer lopen .

    Er zit een waterpomp in die 300l per uur draait, en een verwarmingselement die tot 150l verwarm van 19 tot 31 gr.
    Ik heb hem ingestelt op 20 gr.

    nou zou ik graag wat raad willen hebben hoe om te gaan met een waterton ,hoe zit het met ziektes bijvoorbeeld.
    Of is een pomp en verwarmingselement al genoeg?

    Hoor graag van jullie ,

    grtz..
  • weedlover
    Banned
    • May 2008
    • 975

    #2
    300l per uur
    ge wilt moerasplanten zeker
    Tis de eerste keer dat ik iets hoor van een waterton, maar ik denk dat die 20° wel goed zit.

    grtz

    Comment

    • phg27
      Retired
      • Nov 2008
      • 126

      #3
      ja uit mijn ouwe aquarium 6w is tie dus dat is de moeite .
      ik weet dat water in beweging moet blijven anders bederft het daarom het pompje erin.
      Begrijp me niet verkeerd het is een losse ton waar ik mijn water in wil bewaren

      Comment

      • Robba
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • May 2008
        • 809

        #4
        Wil je er je voeding in gaan doen?
        Grtz

        Comment

        • phg27
          Retired
          • Nov 2008
          • 126

          #5
          nee dat niet robba ik gebruik het overal voor ook om te sproeien en om mijn lekbak te vullen.

          grtz

          Comment

          • Robba
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • May 2008
            • 809

            #6
            Okee , dan is het goed
            Grtz

            Comment

            • phg27
              Retired
              • Nov 2008
              • 126

              #7
              is het goed dat ik er geen voeding in doet ,of is het zo goed met alleen de pomp en verwarming

              Comment

              • Robba
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • May 2008
                • 809

                #8
                geen voeding is goed , dat kan je meestal maar een dag of 2 bewaren.

                Grtz

                Comment

                • phg27
                  Retired
                  • Nov 2008
                  • 126

                  #9
                  en hoe ik het nu heb ,blijft het wel goed?

                  Comment

                  • Robba
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • May 2008
                    • 809

                    #10
                    Daar blijf ik je het antwoord op schuldig , dat zou ik niet weten.

                    Grtz.

                    Comment

                    • phg27
                      Retired
                      • Nov 2008
                      • 126

                      #11
                      oke thx de volgende misschien

                      grtz..

                      Comment

                      • Flip Hasjkip
                        Wicked Grower
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • Sep 2008
                        • 3595

                        #12
                        Ik heb ook een ton, met dezelfde reden ; minder lopen. Echter, deze ton gebruik ik alleen voor mijn luchtbevochtiger. Met dat doel hoef je je water niet te verwarmen.

                        Voeding maak ik in een emmer, deze staat in mijn tent en gebruik ik hoogstens een paar dagen. Ik maak dus altijd genoeg maar niet te veel voeding.

                        Sproeien doe ik met een plantenspuit, hiervoor gebruik ik altijd vers water met bladvoeding.

                        Water van goede kwaliteit kun je tot een week bewaren, mits het koel staat. Aangeraden wordt om het niet te lang te bewaren.
                        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                        Comment

                        • phg27
                          Retired
                          • Nov 2008
                          • 126

                          #13
                          dus een ton om water te geven kan niet dan ?

                          Comment

                          • Flip Hasjkip
                            Wicked Grower
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • Sep 2008
                            • 3595

                            #14
                            Tenzij je zoveel plantjes hebt dat je 120 liter opmaakt
                            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                            Comment

                            • Saint
                              Retired
                              • Feb 2009
                              • 106

                              #15
                              Het kan opzich wel, maar het is net als onze voedingsproduckten. Als wij ze niet in een ijskast bewaren versnellen we het bacterieeël leven. Het gevolg hiervan is bederf. Water kan wel iets hebben en je plant ook wel een aantal dagen kan echt wel hoor. Als je veel planten hebt die veel drinkt zal het snel opzijn. Ik stel mij alleen deze vraag als ik een volwassen plant 500 ml water geef komt hij 2 dagen toe. Pak dat je grof geschat een 12 planten hebt dan zit je nog maar aan 12 liter per 4 dagen. 120 liter is dan voor meer dan een maand .

                              Als je wil vermijden met water en grond te sleuren moet je even een onderzoek doen op een hydrocultuur.

                              Comment

                              Bezig...