Plant half in bloei?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Surm
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Aug 2015
    • 3

    #1

    Plant half in bloei?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik ben een totale noob als het aankomt op plantjes kweken. Dit jaar heb ik voor het eerst een snow ryder autoflowertje gekregen van een vriend van me.

    Maar kan er iemand vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn met mijn plantje? Het lijkt me dat er "dubbele bloei" is. Kan dat? Bovenaan al een dikke top en onderin beginnende knopjes... Het gaat hier over een buitenkweek.

    Alvast bedankt voor de hulp en raad. IMG_20150813_195205.jpgIMG_20150813_195156.jpgIMG_20150813_195149.jpg
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    Re: Plant half in bloei?

    Alright, ga er effe voor zitten. Because this will blow your mind!

    Stel, je staat op het strand. Nee. In de woestijn. Brandende zon! Damn, heet!
    Je trekt je shirt uit, maar laat je lange broek aan.
    Waarom worden je benen minder bruin?

    Stel, je plant staat in de zon.
    Ze maakt een soort parasol met het bovenste blad.
    Waarom bloeit de onderkant trager?


    Soms is het antwoord zo voor de hand liggend, dat je vergeet om het te bedenken. Succes nog!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • FlintStoned
      Banned
      • Oct 2012
      • 5580

      #3
      Re: Plant half in bloei?

      mooi uitgelegd.

      Comment

      • Surm
        Zaadje
        Nieuw Lid
        • Aug 2015
        • 3

        #4
        Re: Plant half in bloei?

        Hey,
        Bedankt voor het zeer duidelijke antwoord

        Groetjes

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Re: Plant half in bloei?

          Graag gedaan!
          Voordat de volgende vraag op komt: Ja, je kunt in stadia oogsten. Eerst de rijpe delen, en de rest laat je rustig door bloeien.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • Surm
            Zaadje
            Nieuw Lid
            • Aug 2015
            • 3

            #6
            Re: Plant half in bloei?

            Haha, je kan mijn gedachten lezen ofzo?!
            Want ja dat ging mijn volgende vraag zijn...

            Hoe ga ik dan juist best te werk? Gewoon trichomen en haartjes checken, en dan bovenste top (met bladeren) afknippen?

            Nogmaal bedankt!

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Re: Plant half in bloei?

              Ja, dat dus.. Gewoon afknippen als het rijp is, de rest laat je zitten.
              Maar kom op nou zeg hey, die haartjes.. WAAROM BLIJFT IEDEREEN BEZIG MET DIE HAARTJES?! Sorry, het is niet persoonlijk. Maar die haartjes zijn een maatstaaf voor: bevrucht/onbevrucht en/of droge/vochtigelucht en/of warm/koudklimaar en/of aanraking. Oftewel: met die haartjes meet je een boel, maar absoluut NIET, nee echt NIET! de rijpheid van je toppen. Dat het even duidelijk is.

              Veel oogstvragen gaan namelijk over die haartjes, terwijl die dus geen maatstaaf zijn. Toch blijven mensen er naar vragen. Want die haartjes kunnen na 1 dag al bruin zijn, terwijl de toppen nog maanden moeten groeien. Dat schept verwarring. Vandaar dat je beter niet over die haartjes kunt beginnen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • FlintStoned
                Banned
                • Oct 2012
                • 5580

                #8
                Re: Plant half in bloei?

                Idd de trichomen checken, de bruinheid van de pistels (stampers) zegt eigenlijk weinig over de rijpheid van de harsbol. Haren of veren hebben planten niet voor zover ik weet.

                Je oogt de hoofdtop en de eindtoppen van de zij vertakkingen, Wonden afdekken met bijenwas of vaseline. de rest van de plant laat je dan nog even staan.

                Comment

                Bezig...