zaad in toppen, wat te doen !

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Wolfdale
    Senior Stoner
    Member
    • Aug 2014
    • 38

    #1

    zaad in toppen, wat te doen !

    Korting op 420shop
    lege topic
    Last edited by Wolfdale; 12 February 2016, 17:35.
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    Re: zaad in toppen, wat te doen !

    Je kunt kiezen: zaad accepteren, of de hele plant in de kliko flikkeren. Meer zit er eigenlijk niet op.

    Een paar zaadjes hier en daar is vrij normaal in de buitenkweek. Stuifmeel komt toch van alle kanten. Als je zaad nu al rijp is, dan zijn ze tenminste 3 weken geleden bestoven.
    Dan gaat je haze daar geen last van krijgen, zo lang bloeien mannen niet.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #3
      Re: zaad in toppen, wat te doen !

      RQS staat wel bekend om zijn herma's. Maar ik denk dat het toch hennep geweest is. Bij een herma kom je vaak toch zeker meer dan 25 zaden per top tegen.
      Het geel verkleuren van de calyx komt vaak door het afrijpen van de zaden daar binnenin. De calyx heeft dan zijn rol vervult, en zal langzaam afsterven. Die kleurt dan van groen, naar geel, naar bruin, waarna die of wegrot, of afbrokkelt om het zaad te verspreiden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • vleuwy
        Plantje
        Nieuw Lid
        • May 2013
        • 13

        #4
        Re: zaad in toppen, wat te doen !

        En zeker dat het geen zaadomhulsel was dat al aangemaakt was ter voorbereiding van bevruchting? Ik heb dit zelf ook en die kunnen bij de bovenste toppen echt wel redelijk groot worden, terwijl dat niet betekent dat je plant is bevrucht. Je zegt zelf dat de schil nog groen en zacht was, een zaadje dat bijna klaar is zou net enorm hard moeten zijn..

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Re: zaad in toppen, wat te doen !

          Als je de zaadhoes bedoelt. Dat harde omhulsel van het zaadje, de schil om het maar te noemen.. Dan klopt er iets niet in ieder geval.
          Bij 'voorbereiding' op bevruchting wordt een piepklein bolletje gevormd (1mm). Als dat uitgroeit tot wat groters, dan is er bevruchting geweest.
          Een onvolgroeid zaadje, zal geel/wit kleuren en makkelijk indeuken. Maar die is wel bevrucht geweest.

          De calyxen kunnen flinke formaten aannemen, ook onbevrucht. Maar als ze gaan verkleuren, dan moet je óf een gigantisch tekort hebben, of ze zijn heel erg oud (dan gaat dat soms vanzelf, in de oksels bijvoorbeeld) óf ze zijn bevrucht.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          Bezig...