Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Welk zaadje eerst? :-)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welk zaadje eerst? :-)

Korting op 420shop
    Dag iedereen
    Graag zou ik 2 plantjes zetten.
    Ik heb de volgende zaadjes nog:
    -AK-48 Fem
    -Master Kush Fem
    -Super Skunk Fem
    -Wonder Woman Fem
    Allemaal 1x
    Hiernaast heb ik ook nog 10 zaadjes.
    Deze 10 zijn reguliere en weet de soort er niet van (big suprise dus).

Ik heb nog: 3x 11l pot + 1x 27l pot.
    Budget is zowat op dus heb enkel nog potgrond voor 1x 11l en 27l pot.
    Ik heb nog altijd universele potgrond maar zonder perliet..

Ook heb ik een vraag over reguliere zaadjes.
    Stel het is een mannetje, als ik dit tussen de vrouwtjes zet. Gaan ze de vrouwtjes ofja, de wiet verpesten?

Greetz
    Last edited by DobbleGuz; 12 January 2016, 22:44.

Re: Welk zaadje eerst?

ahhh das de mix pack van Nirvana

Ik zou als ik jou was de 10 zaden met rust laten, aangezien je niet weet wat het is. Als je mannetjes tussen de vrouwtjes zet dan worden de vrouwtjes bevrucht. En ja dan verpest je je wiet Krijg je alleen een hoop zaad voor terug.

Aangezien je allemaal verschillende soorten hebt, zit er ook verschil in de afbloei periode. Je moet dus een aparte ruimte hebben om je wiet te drogen, zodra deze is uitgebloeid. Je kan dit drogen ook in een doos doen, daar staan wel voorbeelden van op het forum.

Ik zou 2 soorten van je mix pack kiezen, en deze in 2x 11 liter potten zetten ivm beperkte potgrond...
    Last edited by ip20; 12 January 2016, 22:46.
    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

tuurlijk gaan ze het verpesten, de pollen van de mannelijke bloemen gaan de vrouwelijke bloemen bestuiven en je wiet gaat vol met zaad zitten... al eens een zaadje gerookt?...
      je topic heet welke eerst dus mag ik verstaan dat je slechts 1 van je zaadjes gaat zetten? als dit het geval is zou ik voor de AK-48 gaan omdat hij feminised is en dan heb je het mannetjes probleem niet... pas met reguliere zaden die uit wiet komen goed op want vaak komt dit van een hermafrodiet en als dit het geval is zal je zaad ook herma's zijn....
      1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wullox View Post
        tuurlijk gaan ze het verpesten, de pollen van de mannelijke bloemen gaan de vrouwelijke bloemen bestuiven en je wiet gaat vol met zaad zitten... al eens een zaadje gerookt?...
        je topic heet welke eerst dus mag ik verstaan dat je slechts 1 van je zaadjes gaat zetten? als dit het geval is zou ik voor de AK-48 gaan omdat hij feminised is en dan heb je het mannetjes probleem niet... pas met reguliere zaden die uit wiet komen goed op want vaak komt dit van een hermafrodiet en als dit het geval is zal je zaad ook herma's zijn....
        Dag wullox, de opgenoemde 4 zijn fem, heb het aangepast sorry en max 2 daarmee. Heb het even aangepast! Al bedankt voor jullie raad!

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Comment

als ik jouw was zou ik gewoon de 4 fem opzoeken en kijken welke 2 het dichts bij elkaar zitten kwa hoogte en bloeitijd zodat je niet met 1 strekker en 1 compacte zit... en als de bloeitijd zelfde is ligt de voeding voor beide planten ook ongeveer gelijk doordat ze evensnel ontwikkelen. voor de rest is het gewoon smaak
          grtz wullox

Comment

De surprise zaden zou ik voor de zomer bewaren en dan een aantal buiten zetten en zien wat er uit komt.

Comment

pas met reguliere zaden die uit wiet komen goed op want vaak komt dit van een hermafrodiet en als dit het geval is zal je zaad ook herma's zijn....
              Reguliere zaden komen van reguliere, niet-herma planten. Femzaden komen van herma's.
              Reguliere zaden zijn juist vaker herma vrij dan femzaden.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Reguliere zaden komen van reguliere, niet-herma planten. Femzaden komen van herma's.
                Reguliere zaden zijn juist vaker herma vrij dan femzaden.
                idd heb het wat verkeerd verwoord, pas op met zaden uit wiet want vaak zijn die planten bestuift door herma of zelf herma want wie laat nu een mannetje staan...

Comment

Hehehe je weet 't wel goed verkeerd te verwoorden
                  wietzaadjes die niet uit wiet komen, da's lastig. Je bedoelt wietzaadjes uit shopwiet of aangekochte wiet? Dat is inderdaad niet zo gewenst.

Alle wietzaadjes komen natuurlijk uit wiet. Ik maak ze zelf, en ik laat ook mannetjes staan. Anders is het vrij lastig om aan zaad te komen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                  X