Er zitten allemaal gaatjes in de bladeren waar de toppen komen. Er zijn aan de onderkanten ook steeds bladeren aangevreten en dan lijkt her of er opgedroogd slijm op zit maar er zijn geen slakken te bekennen. Is het een idee biologische anti insecten spray te gebruiken?
rot beestjes
Collapse
X
-
Tags: Geen
-
Re: rot beestjes
Slakken zijn actiever dat het lijkt, kijk of je een plekje hebt waar ze niet bij kunnen. Gebruik slakkenkorrels van ecostyle (huisdier vriendelijk) om de pot niet op aarde vlak bij plant. Rupsjes kunnen ook aardig vraat veroorzaken, check je planten hierop. Door hun groene kleur zie je ze erg lastig. Succes! -
Re: rot beestjes
Ik heb wel uien en knoflook liggen en dat zou slakken toch ook moeten afweren bij mijn kleine plantje komt er zelfs een knoflook plantje omhoogComment
-
Re: rot beestjes
Volgens mij worden slakken vaak gegeten met knoflook, ik weet niet of knoflook afwerend is voor slakken.Comment
-
Re: rot beestjes
Plaats eens een paar foto's, want we kunnen wel raden, maar zonder dat je zeker weet wat het is moet je niks spuiten.
Contactmiddelen zoals insectenspray werken alleen als je de boosdoeners ermee raakt, en als je ze niet ziet, raak je ze waarschijnlijk ook niet.Comment
-
-
Re: rot beestjes
seldmin.jpg
Ik heb wantsenschade gegoogled en dit soort strepen zitten al heel lang op 1 vinger van een blad.
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Gelieve niet te dubbelposten AUB!
mvg west
20160701_152829.jpgLast edited by westport; 1 July 2016, 22:17.Comment
-
Re: rot beestjes
De bovenste foto is schade van mineervlieg larven!
Kijk eens als het donker is of er dan geen slakken zijn, die zijn in de nacht het actiefst!
Als er straatspoor aanwezig is heb je waarschijnlijk wel met slakken te maken!
GrtzLast edited by westport; 1 July 2016, 22:28.Comment
-
Comment
-
Re: rot beestjes
Dat zit er al 6-7 weken en heb daarna nooit meer zo iets ontdekt het is maar een heel klein stukje op een vinger en er zaten geen larven in of iets. Ik had wel een groen beestje ontdekt 1 week geleden dat leek op een klein sprinkhaantje dit kan ook de boosdoener zijn. Ik heb 3 tenen knoflook in de grond gedouwd tegen slakken want dat is giftig voor ze.Last edited by westport; 2 July 2016, 16:45.Comment
-
Re: rot beestjes
Ik heb al een fles met bier volgegoten en dicht bij de plant gezet. De knoflook plantjes heb ik ook zodat het bladluizen afweert ze kunnen niet tegen de geur.Comment
-
Re: rot beestjes
Knoflook is een grootmoeders leugen.
Hier: luizen op een knoflookplant
Zelf heb ik trips en spint gehad op mijn knoflook, dus dan hebben we de 3 grootste boosdoeners voor wiet al gehad.. Knoflook werkt gewoon niet.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.Comment
-
Re: rot beestjes
Bij mij wel? Ik had bladluizen op de stam sinds ik de knoflookplantjes en stukjes knoflook tussen de oksels heb gezet heb ik er geen meer gezien.Comment









Comment