rot beestjes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Tjirp
    T.H.C. Master
    Nieuw Lid
    • Jun 2016
    • 531

    #16
    Re: rot beestjes

    Dergelijke regels zijn nooit absoluut en kennen dus uitzonderingen. Sommige slakken gaan over koper. Sommige geiten stoppen doelbewust hun kop tegen of in schrikdraad en herhalen deze actie op dezelfde plaats zonder aanwijsbare reden (zelfs tot en met fatale uitputting). Sommige posters klikken op "antwoord" om vervolgens naar hun verdamper te staren...
    Last edited by Tjirp; 2 July 2016, 14:59. Reden: te lange zin voor de collectieve aandachtspanne

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #17
      Re: rot beestjes

      Kan ook zijn dat ze opgegeten zijn door een roofdier.
      Knoflook heeft hier, in afgesloten plaatsen (dus zonder extra invloeden) nog nooit geholpen. Tabakthee, pepersaus, melk, dat zijn allemaal van die middeltjes die het allemaal net niet doen. Zelfs professionele middeltjes uit winkels schieten hier te kort.. Omdat de hele wijk er mee spuit. Alles wat overleeft is per definitie resistent tegen gif. En zo gaat het al een aantal jaren. Binnen gebruik ik nog neem-olie, zowel preventief als curatief tegen spint en trips. Dat heeft nog enigszins effect. Maar ook dat verhaal is eindig denk ik.

      Luizen laat ik trouwens gewoon zitten, die regenen wel weg, en als ze in de toppen zitten dan klop ik daar na het drogen een keer mee op tafel. Dan vallen alle luizen er toch nog uit. Gif op de plant spuiten, is voor mij een no-go. Zelfs biologisch spul kan soms aardig gevaarlijk zijn.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • kanon
        Expert Grower
        420 MemberLucky Member
        • Sep 2015
        • 1387

        #18
        Re: rot beestjes

        Ik zou LR2 ze verhaal is 3 a 4x lezen en proberen te begrijpen.

        omdat: hij een punt heeft
        sigpic
        LED there be light

        Comment

        • westport
          Wicked Grower
          420 MemberLucky Member
          • Aug 2008
          • 3847

          #19
          Re: rot beestjes

          LR2 heeft hier een zeer goed punt!

          Ik had wel een groen beestje ontdekt 1 week geleden dat leek op een klein sprinkhaantje dit kan ook de boosdoener zijn.
          Jammer dat je geen foto hebt van dat beestje!
          Vanaf je dit ziet moet je direct ff wat foto's nemen he!

          Het zou best ook de taxuskever kunnen zijn, die laten ook best wat vraatschade na, maar is nu ook niet echt groen te noemen.
          Het heeft ook dezelfde schadebeeld op de bovenkant van het blad.
          Kan je eventueel een foto posten met de onderkant van het blad?

          Grtz
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

          Comment

          • Rattenplan
            Son of the Bong
            420 MemberMemberLucky Member
            • Jan 2016
            • 401

            #20
            Re: rot beestjes

            20160704_195454.jpg
            20160704_195442.jpg

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Er zijn ook bepaalde bladeren over midden gegeten. Ik heb de plant toch maar helemaal bespoten met Pokon BIO insectenspray, biologisch afbreekbaar tegen bladluis,schildluis,dopluis,wolluis,trips,spint en witte vlieg. Ik denk zelf dat het een ander beest is dat het heeft gedaan maar ik kan maar nikd in de planten vinden ik had een keer eem groen beest gezien zoals eerder gezegd maar die is goed gecamoufleerd en zie je bijna niet. Er is gezegd dat als je niks ziet niet moet spuiten ik heb alles van onder en boven 2x herhaald dus er moet wel iets geraakt zijn.
            Last edited by Rattenplan; 4 July 2016, 19:07.

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #21
              Re: rot beestjes

              Dus je hebt letterlijk, al het advies in de wind geslagen. En vervolgens gif gespoten tegen alle beestjes waar je plant geen last van heeft?
              Ik weet weer helemaal waarom ik gestopt was met je te adviseren..

              Eigenlijk zou ik moeten waarschuwen dat sommige huisdieren niet tegen dat gif kunnen, maar ik ben bang dat je die dan ook 2x van boven tot onder bespuit..
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • Stemma
                Exquisite Grower
                420 Member
                • Mar 2014
                • 7415

                #22
                Re: rot beestjes

                Hou de moed erin LR2
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment

                • Rattenplan
                  Son of the Bong
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Jan 2016
                  • 401

                  #23
                  Re: rot beestjes

                  Als ik niks had gedaan had alles kaal geweest een kleiner plantje dat ik had had dezelfde problemen en was binnen een week helemaal kaal.

                  Comment

                  • Hypnotized
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Dec 2014
                    • 926

                    #24
                    Re: rot beestjes

                    Kun je net zo goed niks vragen, ik denk dat als je niks had gedaan die plant er nog net zo bij stond als nu.

                    Comment

                    • Rattenplan
                      Son of the Bong
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Jan 2016
                      • 401

                      #25
                      Re: rot beestjes

                      Als ik die beestjes laat eten is dat geen probleem?

                      Comment

                      • belladonna
                        Guru of all Growers
                        Lucky Member
                        • Aug 2008
                        • 10674

                        #26
                        Re: rot beestjes

                        Waarom vraag je advies om vervolgens het tegen over gestelde te doen.
                        Niet gek als mensen straks niet meer gaan reageren

                        en ja je had ze gewoon moeten laten eten
                        God was never on your side..

                        Comment

                        Bezig...