Ik wil vandaag nog drogen maar het heeft net geregend

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • TJOKN
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Apr 2015
    • 6

    #1

    Ik wil vandaag nog drogen maar het heeft net geregend

    Korting op 420shop
    Hoi!

    Ik vraag me af hoe droog je plant moet zijn voor je hem binnen kan halen om te drogen
    Ik zit met 2 mooie volle grond planten die ik vandaag wilde oogsten.
    Het weerbericht gaf geen regen uit maar het heeft nu toch een anderhalf uur goed geregend, nu is het gestopt en ik denk (lees: hoop) voor de rest van de dag.
    Zou ik tegen vanavond de planten kunnen binnenhalen of zullen ze nog te nat/vochtig zijn?

    Alvast bedankt!
  • itsme5285
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Mar 2015
    • 108

    #2
    Re: Ik wil vandaag nog drogen maar het heeft net geregend

    Op welke manier zou je ze gaan drogen?
    Ik heb zelf mijn eigen droogdoos gemaakt met twee pc ventilators op 12 volt.
    Hierin zou ik geen probleem hebben om ze er nat in te hangen omdat de luchtcirculatie redelijk hoog is.

    Sowieso is het niet goed dat jouw toppen nat zijn geworden zo laat in de bloei.

    Comment

    • ganjagast
      Elite Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • May 2016
      • 2881

      #3
      Re: Ik wil vandaag nog drogen maar het heeft net geregend

      Breng ze lekker naar binnen en hang ze in een schone ruimte waar veel luchtcirculatie is en de LV 30% / 50% dan kan het nog goed komen. Hou ze wel in de gaten en zo nodig wegknippen van de plekjes waar het rot zich toch ontwikkelt.
      Ad usum proprium!

      Comment

      • FlintStoned
        Banned
        • Oct 2012
        • 5580

        #4
        Re: Ik wil vandaag nog drogen maar het heeft net geregend

        Zou ik tegen vanavond de planten kunnen binnenhalen of zullen ze nog te nat/vochtig zijn?
        Takken oogsten goed uitschudden, de hars schud je er echt niet vanaf hoor flink wat water wel al. Grote blad meteen wegplukken en dan eerst op de kop hangen en ventilator erop voor een paar uurtjes. dan Knippen en gewoon langzaam drogen.

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Re: Ik wil vandaag nog drogen maar het heeft net geregend

          Ik heb een touw aan de steel gebonden en een paar rondjes gezwiept. Dat was voldoende om het meeste water uit de toppen te centrifugeren. Zo'n saladecentrifuge moet ook wel werken, vaak ligt dat ding toch ergens te verstoffen in een keukenkastje.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • flipke111
            Advanced Stoner
            Member
            • Jun 2014
            • 55

            #6
            Re: Ik wil vandaag nog drogen maar het heeft net geregend

            Hey LR2, gewoon boven je hoofd in de achtertuin?

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Re: Ik wil vandaag nog drogen maar het heeft net geregend

              Natuurlijk! Paar radslagen er achter aan. Flikflaks.
              Maar zonder gein, dat werkte gewoon. Best logisch eigenlijk; het is hetzelfde als op de kop laten hangen, maar dan vergroot je de zwaartekracht tijdelijk met factor 5. Dan drupt water wel wat sneller.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • flipke111
                Advanced Stoner
                Member
                • Jun 2014
                • 55

                #8
                Re: Ik wil vandaag nog drogen maar het heeft net geregend

                Sorry LR2, mijn fantasie sloeg een beetje op hol! Maar dat het werkt dat snap ik.
                Zelf heb ik de hoofdstammen van mijn struik afgeknipt (anders te groot voor naar de droogkamer), dit waren een stuk of 5 flinke grote takken.
                Deze heb ik ieder apart flink lopen schudden en er even mee lopen waaieren, om overige vochtdruppels en eventueel groter ongedierte(zoals rupsen) er uit te krijgen.
                Vervolgens ophangen , een paar uurtjes de fan er op, daarna normaal laten drogen, ik check de toppen nog wel iedere dag of er geen rot, of ongedierte in zit.
                Tip: ga eens onder de hangende toppen liggen en maak een foto(met flits) in het donker, dat geeft hele mooie foto's! En mogelijk zie je dan plekken terug die je tijdens de controle hebt over geslagen.

                Succes!

                Comment

                • Tjirp
                  T.H.C. Master
                  Nieuw Lid
                  • Jun 2016
                  • 531

                  #9
                  Re: Ik wil vandaag nog drogen maar het heeft net geregend

                  Middelpuntvliedende kracht, een sterke bondgenoot.
                  Zolang je plant niet uit je handen zwiept en op een buurman zijn hoofd landt.

                  Tip : pas op welke draairichting je kiest.

                  Comment

                  Bezig...