Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Buiten drogen, rond de maand september!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buiten drogen, rond de maand september!!!

    Korting op 420shop
    Heey allemaal ik ben nu bezig met paar plantjes, puur voor de fun en omdat ik het wel interessant vind maar nu heb ik denk ik een probleem namelijk:

    Ik zal ongeveer in september gaan oogsten (dit is dus paar weken in de herfst) dit betekent dat het veel gaat regenen etc. Het probleem is dat mijn ouders voor geen goud die "troep" zoals zij dat noemen in huis willen laten drogen en ook niet in het tuinhuisje!!

    Hoe kan ik buiten in de maand september het beste toch goed mijn plantjes drogen?!?!?
    Vrienden zit er niet echt in, merendeel is er te netjes voor en de rest rookt zelf ook en zijn niet echt te vertrouwen

    Hoop dat jullie mij kunnen helpen?

    greetz

    #2
    Re: Buiten drogen, rond de maand september!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door green farmer View Post
    Vrienden zit er niet echt in, merendeel is er te netjes voor en de rest rookt zelf ook en zijn niet echt te vertrouwen

    Leuke vrienden dan

    LOL

    Het is lastig als je niet ergens binnen kan drogen.
    Ik ben bang dat als je buiten gaat drogen onder een afdakje of een of ander ander iets dat de lucht die binnenkomt toch te vochtig is.

    Ikzelf droog de wiet in de schuur in september op een droge plaats aan het plafon.
    De temperatuur doet er niet zo toe maar als het maar niet te vochtig is.

    Misschien heb je de mogelijkheid een soort kist te maken van hout ofzo waar je buiten je toppen in kan hangen. Maar dan moet hij wel waterdicht zijn en toch goed ventileren
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

    Comment


      #3
      Re: Buiten drogen, rond de maand september!!!

      Lijkt me lastig

      Denk dat het buiten al snel zal gaan schimmelen..

      Verstoppen onder je bed ofzo?? succes!

      Comment


        #4
        Re: Buiten drogen, rond de maand september!!!

        Ja ik had op een ander forum ook al gelezen dat iemand gewoon een container had gepakt, (voor groen afval bijv.) en die had bekleed met sponsen en keukenpapier, en daarna had dichtgetapt en na 2 weken waren ze goed
        Maar weet niet zo goed waar ik een container vandaan moet halen!

        Is het misschien een idee om alle toppen apart in te rollen in keukenpapier (zodat ze elkaar niet raken) en dan die " propjes" allemaal in in plastic zak doen zodat het luchtdicht is en dan om de 2 dagen even verversen zeg maar?

        Onder mijn bed is zekers geen optie, mijn ouders gooien mij het huis uit als ik het binnen probeer te drogen, en de tuin zit er ook niet in

        greetz.

        P.S Het zijn low riders 2, misschien dat dat iets uitmaakt

        Comment


          #5
          Re: Buiten drogen, rond de maand september!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door green farmer View Post
          JIs het misschien een idee om alle toppen apart in te rollen in keukenpapier (zodat ze elkaar niet raken) en dan die " propjes" allemaal in in plastic zak doen zodat het luchtdicht is en dan om de 2 dagen even verversen zeg maar?
          Zou ik je niet aanraden, je bloemen gaan rotten of schimmelen dan. En weg is de oogst.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Buiten drogen, rond de maand september!!!

            Wat raad jij aan dan? (A)

            Comment


              #7
              Re: Buiten drogen, rond de maand september!!!

              Heb je geen ruimte waar een kast staat die er voor kan dienen, bv in je bergruimte, stalling, garage, ...

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Buiten drogen, rond de maand september!!!

                Nee mag echt helemaal niet in de buurt in mijn wijk zeg maar, mijn ouders zijn daar erg streng in zeg maar... Moet zoiezo ergens in het bos drogen of heel misschien bij een vriend maarja hoe weet je of hij niet stiekem oogst weghaalt van je??
                Is daar een soort formule voor, voor hoeveel nat wiet droog wiet oplevert?

                greetz.

                Comment


                  #9
                  Re: Buiten drogen, rond de maand september!!!

                  Heb je toevallig niet iets wat water dicht is, een waterdichte stof, of een houte plaat (die tegen water kan).
                  Dan kan je zelf een heel afdakje maken in je tuin en daar je wiet laten drogen.

                  Als je een grote kast in de muur hebt (zoals ik) zou je daar een paar planken uit kunnen halen, een lijntje spannen en het daar drogen.
                  Maar dan moet je wel zorgen dat je ouders niet even de kast opendoen, en zelfs niet je kamer in gaan omdat daar een lucht afkomt.

                  Peace

                  Comment


                    #10
                    Re: Buiten drogen, rond de maand september!!!

                    Dat heb ik ook voorgesteld aan mijn ouders om het in de tuin te drogen (we hebben namelijk ook een tuinhuisje) maar dat mag niet van ze vanwege de stank en wij wonen in een vrij nette en zeikerige buurt dus die gaan meteen zeiken, dat willen mijn ouders niet.
                    In het huis mag al helemaal niet...

                    Moet het maar bij een vriend doen of anders in een bos bij mij in de buurt, maar dat is wel heel vochtig rond de herfst

                    Comment


                      #11
                      Re: Buiten drogen, rond de maand september!!!

                      http://www.shurgard.nl/
                      http://www.shurgard.be/

                      Comment


                        #12
                        Re: Buiten drogen, rond de maand september!!!

                        Kijk dat is nou handig en goedkoop.

                        Edit:Heb je trouwens ook foto's van je plantjes?
                        Ben er wel erg benieuwt naar hoe ze eruit zien
                        Last edited by westport; 7 August 2009, 15:28.

                        Comment


                          #13
                          Re: Buiten drogen, rond de maand september!!!

                          Uhmm zo'n box is inderdaad wel handig.. Heb gelukkig al een aardig persoon gevonden op dit forum die voor mij wil drogen

                          Dit zijn mijn plantjes na 1 week (inclusief ontkiemen) : http://img71.imageshack.us/i/afbeelding006.jpg/

                          En hier komen ze te staan:

                          http://img187.imageshack.us/i/afbeelding004g.jpg/

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: Buiten drogen, rond de maand september!!!

                              Heey green farmer

                              Zien er goed uit hoor
                              Wat voor soort is het?
                              Als ik jou was zou ik ze, als je ze nog wat groter wil laten groeien, onder een spaarlampje zetten (of 2).
                              Die lamp werkt met groeien, 10 cm erboven.
                              Daarna zou ik ze zo snel mogelijk in de grond zetten.
                              Voor 4 plantjes is het best wel een kleine plekje.
                              Maarja maakt niet zo heel veel meer uit omdat ze helemaal niet zo groot meer zullen worden vanwege de late tijd.
                              Maarja goed nathouden enz.

                              Succes ermee,
                              Peace

                              Comment

                              Bezig...
                              X