Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help

    Korting op 420shop
    Hoi hep en vraagje zit ik met stamrot of en schimmel zie foto's

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    #3
    Dit is er intressant, ik kan er niet mee helpen is me niet bekend maar er komt wel iemand piepen die info kan geven.

    Comment


      #4
      Hey, ik kan je niet helpen want ik weet niet zo heel veel, maar wat ik wel zou doen, als ik jou was, is meer foto's. Hoe ziet de plant er zelf uit, de bladeren. Hebben de buren het ook? Ook qua info, ik zie hydrokorrels"? Vertel wat meer, heb je Lv problemen? Voeding in orde? Temperaturen goed? Ook denk ik dat dit niet sinds pas is, maar dat dit een proces is geweest, wat gebeurde er?

      Comment


      • Ronyisweg
        Ronyisweg commented
        Editing a comment
        Hoi meer foto's ge probeert maat Luke niet zal nog is probeerden toe te voegen

      • Ronyisweg
        Ronyisweg commented
        Editing a comment
        Temperatuur overdag 18/20° lugtvogteet 80% nog 1week dan laten zakken naar 56% pH 6.6 ec 1.6 omde veer dagen water met voeding (voeding is power roots. purie zym. Grow VN tarra 100%. Suger royal ales van plagton

      #5
      Later ga je meer fotos ineens kunnen plaatsen . Raar dat de stam dat nu doet. Van welke plant is het ? Deze alleszins geen water geven denk ik voorlopig...
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #6
        Ik zou dat plantje toch zo snel mogelijk uit je tent halen voor ze rest van je plantjes ook besmet, ziet er toch vrij hardnekkig uit zeg maar.
        Voor de rest ken ik je helaas ook niet helpen.

        Comment


          #7
          Dat is geen rot.
          Dat zijn luchtwortels in wording. De LV rondom de stam is waarschijnlijk 100% (logisch als de rest van je tent al op de 80% zit) en dan gaat de stam zich gedragen als een stekje.
          Wat je nu ziet, voelt waarschijnlijk stevig aan, misschien brokkelt het een beetje als natte suikerkorrels. Het is callusweefsel; cellen die groeien in orgaanloze vorm omdat de plant nog moet beslissen wat ze er mee wilt. Dat kunnen wortels worden als je de LV zo hoog houdt. Het kan ook schorst worden zodra de LV gaat dalen. Het zou dan bruin kunnen kleuren.

          Dat neemt niet weg dat alle omstandigheden voor rot er dus wel zijn.

          Misschien een kleine oproep aan andere growers om eens een foto te maken van hun stammen, onderaan de stam. Daar zul je zien dat er wel vaker van die pustules vormen. Dat doet de plant voor het geval dat hij omwaait; hij kan dan makkelijk wortelschieten en toch nog doorgroeien.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            Pustules komen mij bekend voor zoals jij ze omschrijft (wist niet dat ze zo genoemd werden). Zie de vergelijking nu ook na het lezen van je uitleg. Thanks✌️

          #8
          Ik had ook Google op vergelijkbare afbeeldingen laten zoeken, soms vind je dan iets. Maar niks nu, ja heel veel foto's van augurken en komkommers. Maar er moeten vast ervaren mensen op het forum zijn die dit weten. Hopelijk komen ze nog langs dit topic.

          Comment


          • Snuitje
            Snuitje commented
            Editing a comment
            Aha terwijl ik typte

          #9
          Oja, je topictitel is echt mega kut trouwens. Die zegt precies helemaal niets over het probleem en het beschrijft niets anders dan een persoonlijk gebrek.
          Als je een investering van tijd en moeite van ons verwacht, neem dan alsjeblieft die 5 seconden die het duurt om een omschrijving toe te voegen.

          Zie de thread over "hoe ben je een awesome jointjedraaien beginner".
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Ronyisweg
            Ronyisweg commented
            Editing a comment
            Merci voor de info / nog maar nieuw in de groep en in de tent

          • Snuitje
            Snuitje commented
            Editing a comment
            Denk dat de foto niet duidelijker gekund had. Mag ook gezegd worden. En bedankt voor de info, leer er veel van.
        Bezig...
        X