Wortelharen of schimmel?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • NewNoobie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • May 2022
    • 2070

    #1

    Wortelharen of schimmel?

    Korting op 420shop
    Weer terug zware twijfel. Plant ziet er ondervoed uit en behandel ik tegen voedingslockdown met puur leidingswater. De ph daalt maar de ec blijft gelijk. De wortels kleuren overal heel mooi wit maar het enigste wat ik ian bemerken is op mijn hydroton.

    Zoudn dit wortelharen zijn of schimmel tussen mijn borrelnootjes?

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #2
    Er leven onder de grond heeel veeel schimmels enzo.

    Ik denk dat dit een combinatie is met wortels.

    Lr2 zal het beter weten.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Het is wel op hydro
  • Grow Co
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • Nov 2024
    • 449

    #3
    Lijken mij schimmelsporen maar zo te zien kunnen ze geen kwaad je wortels erin blijven mooi wit
    Normaal verkleurt wortel boven t medium

    Comment

    • Hork
      Banned
      Lucky Member
      • Jul 2020
      • 4103

      #4
      Als je het er af kunt vegen is het schimmel. In dat geval zou ik er droge kokos overheen strooien en die toplaag drooghouden.

      Comment

      • NewNoobie
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • May 2022
        • 2070

        #5
        Morgen zal ik ze zoiezo behandelen onder het moto baat het niet schaadt het niet. Waterstofperoxide

        Bij dichtere controle vind ik bepaalde kleine stukken van de wortel lichtjes slijmerig en lijtjes “blond” van kleur. Deze heb ik al afgeknipt en morgen een verdund peroxide badje.

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #6
          Dat zijn wortelharen, in hydro, met name op het land, kunnen die heel erg fluffy worden.

          Ik zou wel dat gevallen blad en andere troep effe opruimen; als daar iets op gaat leven dan is dat een direct gevaar voor je oogst. Niet alleen omdat botrytis daar een mooie voedingsbodem vindt, maar ook omdat je afbraakbacterien uitnodigt zich te vestigen in de korrels.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          Bezig...