Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vraagje bahandelen van stam/takrot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagje bahandelen van stam/takrot

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Vraagje bahandelen van stam/takrot

    in vroeg stadium probeer ik het schoon te houden door het eraf te spuiten met de tuinslang en daarna spuiten met iets tegen schimmels.
    alleen weet ik nu ff niet 1-2-3 wat voor troep van bayer ik er voor gebruik.

    in laat stadium probeer ik het met natte doek te verwijderen en met kwast de plekken te behandelen met 'bayer troep'.

    het blijft steeds weer 'n andere ervaring gezien het klimaat dit jaar niet echt meewerkt
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Vraagje bahandelen van stam/takrot

      Klopt Angel,

      Nu ik wil het gerust even uitproberen met die zalf . Misschien werkt het wel. Nu zoveel kan het geen kwaad denk ik toch.
      Als het helpt voor ons kan het eventueel ook helpen bij mijn plant eventueel.
      het is op basis van vaseline en ik vertrouw LR2 als hij zegt dat vaseline stoppend werkt. Dan kan het al niet meer uitbreiden naar mijn toppen.
      Wat denk je Angel zou ik het proberen en het resultaat vermelden later met foto's?
      het kan ons allemaal helpen dan e

      Comment


        #4
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Vraagje bahandelen van stam/takrot

          Hey LR2,

          Ja gelukkig zitten we op dezelfde golflengte. Ik heb zo een mini lepeltje gebruikt op de plant wondes en vanuit de tube op het lepeltje gesmeerd dus niet het lepeltje in de tube maar tof dat je daaraan dacht
          Ik heb het dus aangesmeerd en nu gaan we zien of het werkt. Ik heb al gezien dat het langzaam intrekt dus denk wel dat het effect gaat hebben maar dat kan ik pas over een paar dagen met zekerheid zeggen.
          Ik had ook een tip gehad van een maat van de volgende keer mijn takken wat uit elkaar te doen zodat er meer verluchting is in de plant waardoor zulke dingen minder de kans zouden hebben.
          Ik heb 1 top rotje tegengekomen maar dit was door zo een irritant rupsje die zich ingenesteld had.
          Ik heb nu mijn takken wat uit elkaar gedaan voor meer verluchting. Gelukkig gaan we nu droge dagen tegemoet met veel zon dus gaan ze hopelijk herstellen
          Ik laat jullie zeker het resultaat weten met foto's.

          Thnx

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Aja Ik heb ook men mes en schaar volledig ontsmet door eerst in kokend water te laten koken en dan ook in te smeren met die zalf zodat als ik knip het ook direct wordt aan gesmeerd

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          P.S die zalf is op basis van vaseline. dus zitten de antibiotica in de vaseline handig 2 in 1

          Comment


            #6
            Re: Vraagje bahandelen van stam/takrot

            hoop dat het helpt! ben benieuwd
            https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

            Comment


              #7
              Re: Vraagje bahandelen van stam/takrot

              Maak er eens een foto van word niewschierig
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Vraagje bahandelen van stam/takrot

                ja ik ben ook benieuwd.
                Ik het het ook last van volgens mijn dus moesten er nog tips zijn, altij welkom!
                foto 1-2.JPGfoto 3.JPG
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: Vraagje bahandelen van stam/takrot

                  Ok ik zal al even straks een foto maken van een behandeld deel. Ik heb het vandaag behandeld met een zalf op basis van vaseline met 2 soorten antibiotica in.
                  Ik ga hier straks een foto plaatsen van net behandeld en later het resultaat.

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraagje bahandelen van stam/takrot

                    Ik had er ook last van en was eigenlijk vandaag van plan om na het werk eventjes te gaan kijken op JD.
                    Maar nu blijkt mijn zusje al een wonder middel gevonden te hebben. Pak een grote baksteen en blijf deze op de plant gooien. Herhaal dit zorgvuldig totdat je het niet meer ziet.
                    Nu kan ik weer een jaar wachten. Echt top mijn leven.

                    Comment


                      #11
                      Re: Vraagje bahandelen van stam/takrot

                      Foto0192.jpgFoto0194.jpg
                      Ik weet niet of het goed te zien is momenteel Want heb niet zo een goede camera Ik kan enkel trekken momenteel met mijn gsm maar die witte plekken had ik eerst geprobeerd met kaarsvet. Dat was tamelijk onhandig dus heb ik er voor de zekerheid die zalf rond gedaan. Ik had ongeveer zo een 7 tal takken te behandelen.

                      Foto0193.jpg deze foto voeg ik er even aan toe om jullie te tonen dat ik zo een gaas over mijn potten heb moeten doen voor die verdomde grond vliegjes tegen te houden. die leggen wormpjes in de grond die u gezonde wortels opeten en ziekten verspreiden. Even de handige Harry uitgehangen van een oude deur vliegen ding

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Doeme is niet echt zuiver die foto's. Zal er morgen proberen nieuwe op te zetten als er meer licht is

                      Comment


                        #12
                        Re: Vraagje bahandelen van stam/takrot

                        Goede morgen allemaal,

                        Ik heb hoopvol nieuws. De plaatsen die ik behandeld heb zijn blijkbaar aan het verdikken. Nu het is nog even afwachten wat het eind resultaat gaat zijn maar 2 takken hebben dus al een verdikking net op de plaats van de behandeling. Ik zie een beetje verhouting op de wonde. Ik zal proberen om goede foto's te maken maar schiet me niet dood als deze niet duidelijk zijn Ik moet dit wekend naar een verjaardags feestje en zal vragen aan men zus die heel goed is in fotografie om goede macrofoto's te maken.
                        Dus hopelijk dit weekend zeer goede foto's zodat iedereen mee kan kijken op misschien een revolutionaire oplossing voor tak rot en eventueel later zien of het ook kan helpen met stamrot.

                        Foto's volgen hoe dan ook.

                        Groeten

                        matsy

                        Comment


                          #13
                          Re: Vraagje bahandelen van stam/takrot

                          577_1_large.jpgDie gebruik ik ook Angel.

                          Wat ? We krijgen een foto van je zus ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Vraagje bahandelen van stam/takrot

                            haha QnQ,

                            Als je wil kan ik er een bijvoegen speciaal voor u maar nee zij gaat macro foto's nemen over de windjes aan men takken

                            Comment


                              #15
                              Re: Vraagje bahandelen van stam/takrot

                              Nee Q , zijn zus was aan het "verdikken" 2 takken behandeld , ze maakt daar ff macro foto"s van !

                              Zit ik niet op te wachten , je verwacht een foto van een plant , je kan wel blind worden FLITS !

                              hahahahahahaha ja

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Windjes ? wacht ff .........ben ik weg !

                              Comment

                              Bezig...
                              X