Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

TOPROT in autoflower?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    TOPROT in autoflower?!

    Korting op 420shop
    Heyyy,

    Ik heb 2 sweet tooth autoflowers buiten in de volle grond staan. Begin juni ben ik begonnen met ontkiemen in kleine ontkiempotjes, heb ze zodra ze groot genoeg waren in de volle grond gezet. Verder geen voeding of iets gebruikt, gewoon lekker buiten laten groeien. Ze staan alleen bij mijn ouders (ik ben op kamers), waardoor ik er niet constant bij ben geweest. Gelukkig heeft mijn vader een hoveniersachtergrond dus heeft hij er grotendeels voor gezorgd hehe. Ze zijn niet bijzonder groot geworden, maar ze ruiken desondanks erg lekker en vind ze er best prima uitzien (voor eerste keer).

    Nu is het alleen de laatste tijd wat vochtiger weer (regen etc), waardoor ze veel nat zijn geweest. Ik zat al een tijdje te denken dat ze binnenkort misschien wel een keertje geoogst konden worden, en kwam gister thuis met het idee dat dit misschien al wel heel snel kan gebeuren (deze/volgende week). Toen ik ging kijken zag het er in eerste instantie goed uit, maar bij 1 plant ontdekte ik wat bruine/verdorde plekjes. Het waren er niet veel, maar nadat ik op internet ging rondzoeken denk ik misschien dat het toprot is! (zie foto's hieronder)
    11908203_10207705339930704_2113554299_n.jpg11911132_10207705340010706_1189205347_n.jpg11950966_10207705340050707_1192976132_n.jpg
    ik heb deze plekken eruit gehaald, wat erg makkelijk ging (hoefde er niet echt aan te trekken). Wat denken jullie, is dit inderdaad toprot?


    Daarna is mijn vraag; wat zal ik doen? Hier zijn een paar foto's van de toppen en de plant zelf (hoop dat ze goed genoeg zijn):
    11897207_10207705339810701_565150357_n.jpg11925681_10207705339850702_1589007102_n.jpg11951023_10207705339770700_666431777_n.jpg
    Zou ik al kunnen oogsten denken jullie, of kan ik beter nog even wachten? Ook als ik wel toprot heb?


    Dit is mijn andere plant, ietsje kleiner maar lijkt verder niets mee aan de hand te zijn:
    11908194_10207705340090708_406589260_n.jpg11909637_10207705340130709_1311456644_n.jpg11911963_10207705339730699_892248327_n.jpg11908171_10207705976026606_2051191584_n.jpg
    Kan ik deze al oogsten of nog beter even wachten?


    Alvast bedankt!

    #2
    Re: TOPROT in autoflower?!

    als je eenmaal schimmel erin hebt zou ik zelf niet te lang wachten met oogsten
    eenmaal schimmel in je toppen dan verspreid het zich meestal vrij snel.

    of je al kan oogsten kan ik nooit van foto's aflezen.
    daarvoor ben ik te slechtziend

    hou het zoveel mogelijk in de gaten en als ze al ruim 8 weken bloeien dan zou ik niet te lang wachten met oogsten.
    nu oogsten levert misschien geen vette oogst op.
    later oogsten levert misschien meer schimmel op.

    misschien dat 'n ander 'n oordeel kan geven of je kan oogsten naar aanleiding van de foto's

    succes in ieder geval
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: TOPROT in autoflower?!

      Beide planten zijn zeker nog niet rijp maar de plant met rot in dar kun je niet meer mee wachten die moet je onmiddellijk noodoogsten en alle rot er ruim uitknippen. Zal dan al niet meer veel bruikbaars overblijven vrees ik. Wacht je nog een dag dan is het nog vele malen erger dus meteen actie ondernemen.

      Edit: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...in-autoflower-!

      Hier stel je exact de zelfde vraag. dat is nogal overdreven he en vervuild het forum nogal. 1 x is ruimschoots voldoende.
      Last edited by FlintStoned; 28 August 2015, 08:16.

      Comment


        #4
        Re: TOPROT in autoflower?!

        Oke bedankt in ieder geval voor de snelle reacties! Ik had zelf het idee om de hele plant te oogsten en in zijn geheel op te hangen om te laten drogen. Zo droogt het (latere) knipafval ook en kan ik dat gebruiken om wietboter oid van te maken. Is dit alleen wel handig om te doen wanneer ik te maken heb met toprot? (droogt het dan niet snel genoeg, of zit het dan te dicht op elkaar waardoor de rot zich verder kan verspreiden oid?)

        Comment


          #5
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: TOPROT in autoflower?!

            Weet iemand of deze auto ak dame last heeft van rot?!!
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: TOPROT in autoflower?!

              Ik denk het wel ja.
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment


                #8
                Re: TOPROT in autoflower?!

                Ziet wel zo uit. Trek eens aan dat bruine topblad als dat vanzelf los komt dan weed je het zeker.

                Comment


                  #9
                  Re: TOPROT in autoflower?!

                  Duidelijk toprot boskabouter 1985,snel eruit halen zou ik zeggen wel jammer...

                  Comment


                    #10
                    Re: TOPROT in autoflower?!

                    Aug 2015. Denk dat ze al geoogst is hoor ghahahaha.

                    Comment


                      #11
                      Re: TOPROT in autoflower?!

                      Lol ja zie het nu pas oeps haha
                      Zou je mij een plezier willen doen even kijken naar mijn quick one kweekverslag in het buitenkweekforum ,had daar wat gevraagd maar lijkt niemand te reageren

                      Comment

                      Bezig...
                      X