Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zamnesia presenteert: Pollen van Holy Seeds Bank

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zamnesia presenteert: Pollen van Holy Seeds Bank

    Korting op 420shop
    oooohhh wat lekker een neville haze kruisen met de ghost train haze....
    ik denk dat ik mischien wel een x ga proberen
    (natuurlijk eerst goed onderzoeken of het wel iets is)

    maar als het echt is zoals het aangegeven staat hoe chill zou dat zijn??

    https://www.zamnesia.nl/blog-pollen-...2019-OwnstrainVIJF SCHITTERENDE SOORTENGee Gee 4 (Holy Seeds Bank)



    De volgende is de 90% indica-dominante Gelato 69. Dit gefeminiseerde pollen is afkomstig van een fotoperiodiek Gelato 69 S2-vrouwtje (regular) van de hoogste kwaliteit. Deze genen bieden een forse productie van zoete hars met uitstekende THC-waarden.

    Gelato 69 (Holy Seeds Bank)
    Layer Cake (Holy Seeds Bank)
    Ghost Train Haze (Holy Seeds Bank)



    Tot slot, vooralsnog in elk geval, is er de zoete versie van een klassieker; Tropical Skunk. Dit reguliere stuifmeel komt van een Tropicana Punch x Peach Skunk die iedereen versteld doet staan. Deze genen bieden zoete fruitigheid en een stimulerende roes.

    Tropical Skunk (Holy Seeds Bank)
    DE BESTE GENEN VOOR JOU




    Bij veredeling is het selecteren van een aantal eersteklas fenotypes veel werk. Daarnaast neemt het waardevolle ruimte in beslag. De ervaren veredelaars bij Holy Seeds Bank hebben dit allemaal al voor je gedaan. Alleen de beste en sterkste in-house vrouwelijke fenotypes zijn geselecteerd voor feminised pollen. Daarnaast zijn alleen de meest vitale mannetjes met de beste kenmerken uitgekozen voor regulier stuifmeel.

    Vanaf het moment dat het van de ouderplant afkomt, wordt het pollen van Holy Seeds Bank gekoeld. Dit voor de levensduur en houdbaarheid ervan. Ook Zamnesia bewaart het pollen in vriezers tot het moment van verzending. Na ontvangst dien je het stuifmeel zo snel mogelijk te gebruiken en het restant in de koelkast of vriezer te bewaren. Het blijft drie maanden goed in de koelkast en in de vriezer meer dan een jaar.
    Last edited by Jointjedraaien; 26 June 2019, 13:05.
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    #2
    Ik had het idd ook toevallig gelezen.lijkt me ook wel wat...
    Maarja eerst zien en goede onderzoek zoals.je al zij

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja inderdaad wil niet zomaar iets op me hals halen ben benieuwd is wel een slimme ontwikkeling(mits het werkt natuurlijk)

    #3
    Verse pollen blijven wel ongeveer een jaar goed in de vriezer maar niet als ze tussendoor ontdooid zijn. (tijdens verzenden)

    Je kunt via het ruil-forum op JD trouwens ook stuifmeel (de Nederlandse naam) ruilen maar daar is weinig/ geen interesse in gebleken afgelopen jaren.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja daar heb je een punt moet het meteen opmaken dan eigenlijk of eventueel in de ijskast en dan 2x gebruiken?

    #4
    't Lijkt erop dat veel zaadbanken opeens al mijn ideeen kopieren.
    Afgelopen winter ben ik het Jointjedraaien collective gestart; gratis zaad voor de deelnemers in de hoop dat ze weer stuifmeel gaan ruilen en zelf aan het veredelen gaan. In principe een geweldige semi-auto strain waar je van alles mee kan. Meerdere forummers bezitten 'm nu.

    Stuifmeel is prima te bewaren 1:10 (stuifmeel : bloem) gemengd met tarwebloem. Het tarwebloem vangt de meeste condens op na het ontdooien, waarna je ongeveer 10% vruchtbare pollen overhoudt. Dat zijn circa een paar miljard celletjes die zaadjes kunnen worden. Reken bij een goede bestuiving op circa 5-40 zaden per topje.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Dankjewell voor je reactie LR2!!!

      Daar zit het m dan denk ik...zelf dacht ik dat je dus wel mannetje en vrouwtje in de tent moest hebben om te kruisen.
      Hoe bewaar je de pollen dan of hoe zorg je dat je de stuifmeel opvangt van de plant??

      Ben het zeker met je eens over de zaadbanken hoor daar niet van.
      Ik had het gelezen ergens bij iemand als reactie volgens mij dat je zelf nooit geen zaad hoeft te kopen.

      Vind het ook een goed idee van je daar is over nagedacht.
      Maar voor degene die alleen willen kruisen en niet het hele gedoe eromheen willen hebben(zorgen dat je zelf pollen krijgt)
      Oftewel toch ooit een mannelijke plant moet hebben voor de pollen leek mij het handig.

      Natuurlijk is het leukst als je zelf iets kan ontwikkelen en je beloont word voor de moeite die je erin steekt

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Pollen vang ik op met een stukje alu folie onder de top. En rijpe bananen gooi ik in een eppendorf buisje om het stuifmeel eruit te schudden. Ik heb weleens een man gehad die bijna bloeide (trosjes ballen waren in ontwikkeling maar nog niet open en nog niet verlengd uitgegroeid), daarvan heb ik een tak geknipt en die in een glas water gezet. Dat is meestal voldoende om ze lang genoeg in leven te houden om pollen te vangen. Die pollen heb ik gemengd met tarwebloem en ingevroren. Ik doe dat trucje meestal een aantal keren, zodat ik meerdere buisjes pollen overhoud. Op die manier kan ik de rest bevroren laten en op meerdere momenten bevruchten.

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Dat is inderdaad slim zo gaan niet meteen alle pollen ontdooid worden hier nog genoeg buisjes van zaadjes liggen middenmaat.

      Zoals ik eerder al aangaf wil ik ook echt een x gaan kruisen in de toekomst of iniedergeval 2 lekkere soortjes proberen te mixen.

      Ik heb ooit een x tropical haze op volgens mij uit maastricht
      (ik zou graag weer zon soortje willen maken)
      Of iniedergeval beetje die richting op.

      Ik heb hier ook nog een 80x80 tent liggen daar zou ik eventueel ooit alvast wat regulier zaad in willen zetten in de hoop ik de pollen kan vangen en dan gaan kijken welke regulier zaad goed is om de richting op te gaan die ik wil.

      Dan alleen nog een x kijken hoe de verhouding kwa pollen en bloem zit voor in het buisje.
      En dan ook proberen meerdere buisjes te vullen zodat inderdaad wat jezelf al zegt niet meteen alles hoeft te ontdooien.

      Dankjewel LR2 !!!!

    #5
    Vind dit wel mooi zelf kruisen is ook altijd nog een 'droom' van mij.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja voor in de toekomst zou ik het ook nog wel een x willen proberen

    #6
    Het is wel de bedoeling dat je een vrouwtje uit regulier zaad gebruikt.
    Dus geen gefeminiseerde zaden anders breng je het herma gen in je nieuwe zaden.

    Last edited by QnQ; 17 June 2019, 20:01. Reden: blah
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Cleargreen
      Cleargreen commented
      Editing a comment
      Last edited by Cleargreen; 17 June 2019, 01:05.

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Cleargreen, het is moeilijker dan het lijkt om stabiel feminized zaad te maken. Wiet kent niet zoals mensen een XY en XX, maar het zit dichter bij XYX, XXX, YYX, of zelfs XXXX, YXYX, YYYX. Dat maakt de uitkomst van een feminisatie onvoorspelbaar tenzij je weet(!) dat de vorige generaties niet herma te krijgen zijn en dus geen twijfelachtige chromosomensets bevatten. Je moet eigenlijk zeker weten dat het herma-gen is uitgeschakeld. Dat kun je vervolgens zelf dan activeren of afdwingen met zilvernitraat.
      Het punt is vooral: zodra dat gen geactiveerd is, is het niet zeker te zeggen of het geactiveerd blijft. Als dat niet zo is, dan kun je er mee door kweken. Als dat wel zo is, dan heb je 'n probleem. Hoe kom je daar achter? Welnu, precies zoals zaadbanken dat doen: de boel op de markt dumpen en goede hoop houden, en alle slechte reviews nooit plaatsen (ik kijk naar Dutch passion).
      Een plant die de herma-genen niet bezit, zal sexuele verbouwing makkelijker weer inactiveren dan een plant die ze wel bezit. In alle fem-planten is dat gen ooit actief geweest, omdat toch de helft van de genen afkomstig zijn van de moedervader, die herma was.

      Of zaadboeren het bewust inbouwen, dat weet ik niet. In de VS zeker wel; daar hebben ze geld en kennis. Maar ik weet dat de grote heren hier in de agrarische sector dat wel doen, omdat ik het ook gedaan heb voor ze. Het is een dubbel vangnet in de wietwereld voor een zadenboer; aan de ene kant wordt er geen regulier zaad verkocht dus het is onmogelijk om aan mannen te komen, aan de andere kant lopen de nakomelingen het risico om herma te worden.
      Ik heb zelfs ooit per ongeluk een wietplant gemaakt die volledig niet bloeide.

      Met fem op fem creeer je dubbel risico, je bakt bij 75% toch vrij zeker het herma-gen in. Als iemand dan die 25% eruit filtert en daar mee doorkweekt, dan kan dat vaak prima. Maar wie wilt daar tuinruimte aan opgeven? Ik liever niet.

    • Cleargreen
      Cleargreen commented
      Editing a comment
      Thanks LR2 dat is een mooie en heldere uitleg . een vervolg vraagje. wat bedoel je precies met 'je bakt bij 75% het herma gen in', bedoel je dat het uiteindelijk een keer terug gaat komen als je blijft doorkruisen of ga je dit meteen in de eerste generatie al zien?

    #7
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/forum/binnen-wiet-kweken/micro/micro-kweekverslagen/1388401-cbd-kweek-onder-60w-invisible-sun-led-sog-9-planten/



    Ik zie net de prijs van dat Zamnesia pollen, 80 euro voor 0.05 gram, dat is wel een gouden handel zeg 1.600.000 euro per kilo is dat!
    Last edited by Cleargreen; 17 June 2019, 01:30.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Netjess
      Ja prijzen zijn echt ziek he haha

    • Cleargreen
      Cleargreen commented
      Editing a comment
      Ik snap die hoge prijzen wel want pollen is een drama om mee te werken. Dat spul is super fijn en er gaat natuurlijk ook een hoop tijd in zitten om dat te produceren en verwerken.

    #8
    Het verward mij ook enigzins. Ik neem het graag van QnQ aan dat je niet met herma's moet werken. Maar net zoals Cleargreen kan ik ook geen andere methode vinden.

    Of maak je QnQ onderscheid tussen 1 tak met ballen vs. de hele plant vol ballen?
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #9
      Volledig ondergesneeuwd natuurlijk, zou eigenlijk een mooie sticky voor moeten komen. Ik kon nog wel deze post van je vinden:
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...15#post1318215
      Maar daar wordt het wat onduidelijk voor me. Je selecteert eerst de sterkste planten (snap ik nog). Maar vervolgens maak je hier met zilverwater toch alsnog herma's van?
      Draait het er dan allemaal om om de kans op herma's in het nageslacht te beperken, en zal dit nooit 100% zijn?

      Eneuh.. jouw mening en advies neem ik graag aan! Dat vertrouwen heb je wel verdiend
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Ben inmiddels ook wel helemaal bij maar had wel wat in te halen

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Hahah jaa zijn wel flinke reacties inderdaad

      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Michevan het probleem is dat zelfs al maak je een kruising van de ouders van de GG#4 dan is de kans natuurlijk klein dat je ook een GG#4 krijgt want dat is zeer waarschijnlijk slechts een van de vele fenotypen van die specifieke kruising, en de kans dat je precies dezelfde ouders hebt is ook al heel klein.

        Dat is dan ook het mooie van dat hele clone only gebeuren, door met clones te werken ben je 100% zeker dat je precies hebt wat je wilt.
        En zoals je zelf al zegt zijn er talloze Northern Lights, White Widows etcetera maar hoeveel komen in de buurt van de originele?

      #10
      Ik heb JD al een berichtje gestuurd, ik wil wel wat HSB pollen beschikbaar stellen via JD zodat bepaalde trouwe leden het zouden kunnen proberen.
      We wachten het even af.
      Verder deel ik Q zijn mening, ik zou geen gefeminiseerd zaad gebruiken als moeder voor zaad of stuifproductie, alles uit regs!
      Attached Files
      Last edited by Michevan; 17 June 2019, 15:00.
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Juist dat zowizo maar dat staat wel in de beschrijven volgens mij dat je met regulier zaad moet werken!!!
        En zo hoort het ook gewoon waarom anders doen als dit de manier is daar heeft Q zeker gelijk in.

        Maar kijk dit is wel echt heel netjes, Respect hoor!!! Michevan net zoals LR2 geef je andere een kans om zelf iets te proberen

      #11
      Cleargreen

      Attached Files
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment


      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Als je bij Seedfinder kijkt zie je dat GG#4 enkel feminised beschikbaar is
        En als je dan de beschijving in de openings post leest zie je dat bij die Gee Gee ook niet vermeld wordt dat de pollen van een vrouw uit regulier zaad afkomstig is terwijl dat bij die andere er wel expliciet bij staat.

      #12
      Cleargreen De GG4 is gewoon een cross welke alleen als female clone only vrijgegeven is, van die clone only zijn heel veel S1 en kruisingen gemaakt, regulier kun je deze inderdaad niet krijgen, alleen vele BX'n.
      De clone only fem komt een reguliere cross. Ik hoef er niet eens voor naar Seedfinder, ik ken de makers van de strain erg goed.
      Holy heeft wel stuif van de S2 gebruikt, maar het ging bij mij even over de GG4, feminised of vrouwelijke clone only, de clone only is vrouwelijk uit een reguliere kruising, de S1 is natuurlijk een reversed product.
      Origineel GG4 kloontje, vrouwelijk maar uit regulier werk
      Attached Files
      Last edited by Michevan; 18 June 2019, 17:56.
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment

      Bezig...
      X