Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek

    Korting op 420shop
    Dit is mijn eerste kweek en ik vroeg me af of iemand nog wat handige tips heeft

    En een vraagje over de voeding
    Ik heb nu binnenplanten voeding (vloeibare meststof) en buitenplantenvoeding (mestkorrels) welke zullen jullie aanraden, de npk waardes zijn 7-4-6 en 7-5-6
    Last edited by Kweekzak; 10 May 2017, 20:04. Reden: Wat vergeten :l

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Ik heb wel een bult handige tips. Maar ik denk niet dat ze veel verschil gaan maken met je huidige kweekopstelling.

      Er is een hele grote reden waarom we bijna allemaal hetzelfde trucje doen: met T-neon werken of HPS/MH, waarom we gaten onder in potten hebben, waarom we meerdere lampen hebben, waarom we niet denken aan voeding voordat de plant laat zien dat ze dat nodig heeft, waarom we doorsparen tot we een fatsoelijk setje kunnen bouwen, waarom we tentjes licht- en luchtdicht maken..
      Loop de microsectie eens door, kijk eens wat kweekverslagen na.

      Dit is zonde van het zaad, om eerlijk te zijn.
      Dat klinkt nu heel hard, een beetje gemeen zelfs. Maar over een jaartje denk je: Damn, die LR2 had toch wel een punt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Yep, precies dat.
        Zet de plantjes maar gauw buiten, en dat hokje doe je een cavia in ofzo.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Cavia's gaan strekken onder zo weinig licht. Een dwerghamster lukt mss nog net.

        #5
        LR2 ik had een hps lamp van 60 duizend lumen maar die fitting was verkeerd, ik heb nu deze 1200 lumen lamp en er komt nog een led/neon lamp voor de bloei periode maar dan gaan ze vooral buiten staan QnQ

        Comment


          #6
          En LR2 dit is opzich een best fatsoenlijk tentje maar ik ga na de eerste kweek een stuk meer investeren, dit is een beetje om te kijken hoeveel ik hiervan kan krijgen, en het zijn feminized autoflowers dus om licht etc maak ik me niet te veel zorgen aangezien deze groeien met tijd en niet licht(wel een beetje natuurlijk) ik moet ze alleen goed verzorgen totdat ik ze kan oogsten en dan zit het goed

          Comment


            #7
            Zo te horen gaat dat helemaal goed komen dan!
            Veel succes he!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #8
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #9
                Flip Hasjkip ik was op zoek naar wat info over de voeding en eventuele tips maar zij begonnen mij gelijk af te kraken.. gezellig forum is dit

                Comment


                  #10
                  "Hoe-ben-ik-een-awesome-JDer", want er wordt heel veel tijd in dit forum gestoken om nieuwkomers te helpen een succesvolle kweek te volbrengen.
                  Met 1 middagje topics doorlezen ken je de basisbeginselen en met wat meer topics lezen kun je alle problemen voorkomen.
                  Probeer in ieder geval alle beginnersfouten te voorkomen.

                  Je hokje glimt een eind weg, da's leuk.
                  Maar als je buiten wil gaan kweken, dan moet je plantje naar buiten.
                  Binnen voorgroeien worden ze niet sterk van, da's eerder slecht voor ze.
                  En als je binnen wil gaan kweken zul je je hok/tent aan moeten passen want op deze manier wordt het niks.

                  Daarom raadde LR2 de microsectie aan.
                  Heb je die inmiddels gevonden of zit je alleen maar te kniezen ?
                  Aight, nog 1 linkje dan: De micro-sectie.

                  Hetzelfde gezegd, maar op een andere manier.

                  Succes, van iemand van het boze forum, waar niet altijd gezegd wordt "het ziet er goed uit" als het er niet zo goed uit ziet.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #11
                    [LR2 is gepikeerd. Verkeerde keelgat]
                    Ik hou m'n mond maar.
                    Ik had een lap tekst om de boel even heel hard te fileren. Die heb ik weggehaald.

                    Zoek het lekker uit kweekzak.







                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #12
                      QnQ dankjewel, dit zijn nou tips die mij kunnen helpen. Ik zal immers nog wel 3 dagen wachten voor ik ze buiten zet (ijsheiligen, je kent het verhaal hoop ik) aangezien het weer nog wel te nat is op het moment

                      Comment

                      Bezig...
                      X