Eerste kweek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Kweekzak
    Advanced Stoner
    Member
    • May 2017
    • 63

    #1

    Eerste kweek

    Korting op 420shop
    Dit is mijn eerste kweek en ik vroeg me af of iemand nog wat handige tips heeft

    En een vraagje over de voeding
    Ik heb nu binnenplanten voeding (vloeibare meststof) en buitenplantenvoeding (mestkorrels) welke zullen jullie aanraden, de npk waardes zijn 7-4-6 en 7-5-6
    Last edited by Kweekzak; 10 May 2017, 19:04. Reden: Wat vergeten :l
  • Kweekzak
    Advanced Stoner
    Member
    • May 2017
    • 63

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #3
      Ik heb wel een bult handige tips. Maar ik denk niet dat ze veel verschil gaan maken met je huidige kweekopstelling.

      Er is een hele grote reden waarom we bijna allemaal hetzelfde trucje doen: met T-neon werken of HPS/MH, waarom we gaten onder in potten hebben, waarom we meerdere lampen hebben, waarom we niet denken aan voeding voordat de plant laat zien dat ze dat nodig heeft, waarom we doorsparen tot we een fatsoelijk setje kunnen bouwen, waarom we tentjes licht- en luchtdicht maken..
      Loop de microsectie eens door, kijk eens wat kweekverslagen na.

      Dit is zonde van het zaad, om eerlijk te zijn.
      Dat klinkt nu heel hard, een beetje gemeen zelfs. Maar over een jaartje denk je: Damn, die LR2 had toch wel een punt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Yep, precies dat.
        Zet de plantjes maar gauw buiten, en dat hokje doe je een cavia in ofzo.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Cavia's gaan strekken onder zo weinig licht. Een dwerghamster lukt mss nog net.
      • Kweekzak
        Advanced Stoner
        Member
        • May 2017
        • 63

        #5
        LR2 ik had een hps lamp van 60 duizend lumen maar die fitting was verkeerd, ik heb nu deze 1200 lumen lamp en er komt nog een led/neon lamp voor de bloei periode maar dan gaan ze vooral buiten staan QnQ

        Comment

        • Kweekzak
          Advanced Stoner
          Member
          • May 2017
          • 63

          #6
          En LR2 dit is opzich een best fatsoenlijk tentje maar ik ga na de eerste kweek een stuk meer investeren, dit is een beetje om te kijken hoeveel ik hiervan kan krijgen, en het zijn feminized autoflowers dus om licht etc maak ik me niet te veel zorgen aangezien deze groeien met tijd en niet licht(wel een beetje natuurlijk) ik moet ze alleen goed verzorgen totdat ik ze kan oogsten en dan zit het goed

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #7
            Zo te horen gaat dat helemaal goed komen dan!
            Veel succes he!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • Flip Hasjkip
              Wicked Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Sep 2008
              • 3595

              #8
              LOL

              Fijn hè, advies vragen, krijgen en vervolgens tegenspreken en er niks mee doen.

              Ach, het is een beetje hetzelfde als kinderen opvoeden ; als je 9 keer roept dat de kachel heet is proberen ze de 10de keer toch even zelf te voelen. Als je ze de 1ste keer laat voelen zullen ze het niet nog 9 keer proberen.

              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment

              • Kweekzak
                Advanced Stoner
                Member
                • May 2017
                • 63

                #9
                Flip Hasjkip ik was op zoek naar wat info over de voeding en eventuele tips maar zij begonnen mij gelijk af te kraken.. gezellig forum is dit

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #10
                  Dat komt misschien omdat je zegt op zoek te zijn, maar je blijkbaar nog moet beginnen met zoeken.
                  Je vraagt om tips, en post een foto.
                  Aan die lamp, en de wijze waarop die hangt zien we dat het op dié manier in ieder geval niets gaat worden, omdat je de basics niet kent.
                  In plaats van de 'luchtige' reacties als een belediging te zien kun je je ook afvragen waarom mensen zo reageren.
                  Heb je bijvoorbeeld dit topic gelezen ? "Hoe-ben-ik-een-awesome-JDer", want er wordt heel veel tijd in dit forum gestoken om nieuwkomers te helpen een succesvolle kweek te volbrengen.
                  Met 1 middagje topics doorlezen ken je de basisbeginselen en met wat meer topics lezen kun je alle problemen voorkomen.
                  Probeer in ieder geval alle beginnersfouten te voorkomen.

                  Je hokje glimt een eind weg, da's leuk.
                  Maar als je buiten wil gaan kweken, dan moet je plantje naar buiten.
                  Binnen voorgroeien worden ze niet sterk van, da's eerder slecht voor ze.
                  En als je binnen wil gaan kweken zul je je hok/tent aan moeten passen want op deze manier wordt het niks.

                  Daarom raadde LR2 de microsectie aan.
                  Heb je die inmiddels gevonden of zit je alleen maar te kniezen ?
                  Aight, nog 1 linkje dan: De micro-sectie.

                  Hetzelfde gezegd, maar op een andere manier.

                  Succes, van iemand van het boze forum, waar niet altijd gezegd wordt "het ziet er goed uit" als het er niet zo goed uit ziet.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • LR2
                    Mother of all Growers
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2011
                    • 8552

                    #11
                    [LR2 is gepikeerd. Verkeerde keelgat]
                    Ik hou m'n mond maar.
                    Ik had een lap tekst om de boel even heel hard te fileren. Die heb ik weggehaald.

                    Zoek het lekker uit kweekzak.







                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment

                    • Kweekzak
                      Advanced Stoner
                      Member
                      • May 2017
                      • 63

                      #12
                      QnQ dankjewel, dit zijn nou tips die mij kunnen helpen. Ik zal immers nog wel 3 dagen wachten voor ik ze buiten zet (ijsheiligen, je kent het verhaal hoop ik) aangezien het weer nog wel te nat is op het moment

                      Comment

                      Bezig...