Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

    Dank je wel. Nu komen we ergens. Dat wat ik grijs noem is dus wat ze milky noemen.

    Het lukt mij niet om een foto te maken die goed genoeg is, om de trichomes te zien.
    Ik heb er zelfs de handleiding van de camera voor doorgelezen, en het geprobeerd met de macro stand, die speciaal voor bloemen is.

    Ik denk dat de camera gewoon niet geschikt is om trichomes in beeld te krijgen.
    3,2 MP
    Optische zoom 6 x
    http://ecx.images-amazon.com/images/I/41K0ISjGkaL.jpg

    Als ik kijk naar de algehele staat van de plant, dan is het einde in zicht.
    Dan kom ik toch wel erg dicht in de buurt van de de bloeitijd die sensi seed opgeeft.
    Ik ging er al van uit dat dit wel wat langer zou duren, maar daar ziet het er niet naar uit.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

      Zet die hele plant even op de foto
      God was never on your side..

      Comment


        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

        Alvast bedankt. Foto's zijn net gemaakt.
        Twee nother lights, eerst de hele plant, en dan een zo goed mogelijke close up van de hoofd top.
        Wat me opvalt is dat ze echt lekker naar wiet ruiken.


        DSCF0002.jpgDSCF0003.jpgDSCF0005.jpgDSCF0008.jpg
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

          Oogstvenster is bijna open ik zou die enkel nog water geven en nog een klein beetje geduld opbrengen.

          Comment


            Wanneer oogsten? Trichomes

            Zorg vooral dat je toppen droog blijven. Ik had pas toprot in mijn Northern lights zitten toen ik in hetzelfde stadium zat als jij nu bent. Puur van de regen en hoge LV.
            Een weekje nog denk ik.
            Succes, Ron

            Comment


              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

              Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
              Oogstvenster is bijna open ik zou die enkel nog water geven en nog een klein beetje geduld opbrengen.
              Dank je wel. Ik had ze net wat water gegeven, zonder voeding. ( mijn redenatie was dat ik afhankelijk van de reacties hier, altijd de volgende keer er weer wel voeding bij kon doen.
              Maar dat hoeft voor deze twee dus niet meer.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
              Zorg vooral dat je toppen droog blijven. Ik had pas toprot in mijn Northern lights zitten toen ik in hetzelfde stadium zat als jij nu bent. Puur van de regen en hoge LV.
              Een weekje nog denk ik.
              Succes, Ron
              Ook bedankt, maar voor alleen regen ben ik niet zo bang. Vorig jaar had ik een soort voor een warmer klimaat, en de hele maand augustus werden de beginnende buds elke dag nat.
              Het ging echter pas mis, toen ik zelf ook voelde, in september, dat het een week lang erg vochtig was.

              Toch heb ik voorbereidingen getroffen zodat ik de planten binnen kan zetten.
              Last edited by Gps; 15 August 2015, 15:24.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                Sommige onderdelen, van het kweken van wiet, zijn voor mij alles behalve ontspannend. (komt vooral door gebrek aan ervaring)

                Ik heb net weer met een microscoop gekeken, en ik denk dat ik de eerste tekenen zie, van amber.
                Volgens mij zie ik nog niet echt amber trichomes, maar wel trichomes die van grijs(milky) naar bruin gaan.
                En wat doe je dan, met gisteren, vandaag, morgen en waarschijnlijk overmorgen regen.

                Verder ben ik nog maar net gestopt met voeden, en wil eigenlijk alleen om die reden al langer wachten.
                Helaas drinken de planten erg weinig met dit weer.

                Ik zie zeker bij eentje, erg veel bruine haartjes, maar met dit natte weer, vind ik daar op afgaan een nog slechter idee als met goed weer.
                Ik heb sterk het idee, dat ze met nat weer sneller verkleuren als bij een lekker zonnetje. ( dat baseer ik op wat ik zie )
                Een goed voorbeeld denk ik, waarom dit forum mij geleerd heeft om naar de trichomes te kijken.

                Direct nog maar een keer met de microscoop aan de gang, en kalm blijven.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  Last edited by Gps; 17 August 2015, 20:33.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                    Pistels (stampers) kunnen door allerlei oorzaken bruin kleuren. Aanraking bijvoorbeeld. Het zweet van je vingers doet ze al bruin kleuren. Bij een kalkgebrek, wat veel optreed in week 6 bloei, heb je ook sneller bruin kleurende pistels. Bij een bestuiving kleuren en verschrompelen ze snel net zo als bij een schimmelaanval op de pistel. Er zijn nog wel meer oorzaken te benoemen voor en vroegtijdig bruin kleuren en verschrompelen van de pistels. Daarom kijk je dus naar de hars die de trichomen afscheiden want daar zitten de psychoactieve stoffen in en niet in pistels of andere delen van de plant.

                    Voor haren die bruin kleuren moet je overigens bij de kapper zijn maar een plant heeft helemaal geen haren of veren.

                    Comment


                      Re: Wanneer oogsten? Trichomes



                      En bedankt.( niet cynisch bedoelt) Zoals je misschien al gemerkt had, ben ik redelijk nonchalant in dingen benoemen.

                      En hoewel niet correct, heb ik nog al wat mensen in me omgeving, die haartjes wel iets zegt, maar trichomes niet.
                      Dat moet ik nog proberen af te leren.

                      Ik kan vannacht rustig slapen, ik heb net twee planten naar boven gebracht.
                      Hopelijk levert dat niet te veel stress op voor de planten, maar met deze regen, en de verwachting voor morgen, durfde ik ze niet gewoon buiten te laten staan.

                      De planning is dat ik morgen weer naar de trichomes kijk zoals elke dag, , en dat ik dan besluit of ik eventueel oogst, of dat ze woensdag weer naar buiten gaan.

                      Of dit slim is dat ik ze naar binnen haal weet ik niet. Maar ik hou jullie op de hoogte, ook als het mis gaat.
                      Voor me zenuwen is het voorlopig in ieder geval wel de goede oplossing, ondanks dat ik me afvraag of met dit weer de luchtvochtigheid in huis echt lager is als buiten....

                      Het is namelijk niet zozeer de regen waar ik de zenuwen van krijg, maar wel de huidige luchtvochtigheid,
                      Zenuw trekje dat ik van vorig jaar overgehouden heb, toen het mis ging na een week lang een zeer hoge luchtvochtigheid.

                      Maandag Luchtvochtigheid: 94% Dinsdag, morgen dus 84%.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                          Toprot gaat idd vaak van binnen naar buiten. Zelf buig ik, na een paar weken bloei, met een schaar de topjes van zeer compacte toppen altijd iets naar buiten zodat de top wat luchtiger blijft en je de hoofdstam kan blijven bekijken. bruin wordend topblad moet alle alarmbellen doen rinkelen. Trek je heel voorzichtig aan een verbruind topblad en dit kom dan heel gemakkelijk los dan heb je dus al rot binnen in de top. Direct zoon top openbuigen en alle rotte zeer ruim wegknippen. Vaak houd dit in dat je de gehele top als verloren kunt beschouwen.

                          Je kan een plant ook gefaseerd oogsten. Eerst oogst je dan de hoofdtop en de eindtoppen van de vertakkingen. De rest laat je nog aan de plant en kan dan nog even verder afbloeien. De overgebleven topjes zijn vaak veel minder compact en zullen minder snel rot oplopen. Je maakt tijdens het oogsten van de hoofd en eindtoppen natuurlijk wel weer vele wonden dus die meteen afdekken met bijenwas of vasaline.

                          Comment


                            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                            Dit is pas me tweede kweek, maar ook de tweede keer, dat het mis gaat, bij de mooiste (meest compacte) top.
                            Dat openbuigen, klinkt dus als een goed idee.

                            Ik kwam er overigens achter, dat de niet auto nothernlight van sensi seed, niet voor ons klimaat is.
                            De niet auto superskunk staat wel als strain voor ons klimaat vermeld.
                            Misschien toch iets om volgend jaar op te letten.
                            Ik heb van beide de auto versie. (die allebei als geschikt voor ons klimaat genoemd worden)

                            Morgen als de zon een paar uur heeft geschenen, maar eens goed naar de superskunk kijken.
                            Bij een snelle blik zag ik niets bruins behalve wat pistols.
                            Volgens sensi seed moet deze een twee weken langer als de nl. Ze zijn even oud, dus ik heb nu een idee over hoe lang nog.

                            Bij de andere NL maar even goed opletten, of deze ook niet wil gaan rotten.
                            Deze gaat morgen weer naar buiten, en hopelijk van de zon genieten.
                            Zij stond vandaag binnen achter een raam, om te drogen.
                            Qua kleur van de trichomen, de pistols en de bladeren, weet ik dat deze NL, iets achterloopt.

                            Zonder te weten hoe het rookt, is de superskunk overigens mijn favoriet.
                            Een meer open plant met wat minder maar wel langere takken.

                            Edit: Klein bruin plekje gevonden op een superskunk. Bij de andere nothernlight, een kleiner topje verwijderd, die was al tot snot.
                            Bij alle planten moet het door de kou en de overvloedige regeval zijn gebeurd. Duidelijk is dat de rot aan de buitenkant begonnen is.
                            Dat geeft een beetje hoop, dat het schimmel niet in de plant zit, en dus voorlopig ook niet verder gaat.
                            Last edited by Gps; 19 August 2015, 16:14.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                              Wat ik overigens geleerd denk te hebben, van dit alles.

                              Staar je niet blind op alleen maar amber trichomes.
                              Als de gehele plant aangeeft dat het over is, dan is het over.
                              Helaas is dit voor beginners als mij moeilijk te zien.

                              Terug kijkend, Gele bladeren, pistels 100% bruin, hier en daar een amber tichome, dan dit weer. Dat moet haast wel misgaan.

                              Vooral omdat ik zag, dat bij de notherlight de pistels, sneller verkleurde door deze geweldige zomer. Je merkt gewoon, dat deze strain meer zon wil, en is geen fan van veel regen is.

                              De superskunk trekken zich veel minder aan van de regen, gaan veel minder hangen, staan ook weer sneller helemaal overeind.
                              Het water lijkt ook beter op de bladen te blijven liggen. (als bij een auto die je in de was gezet hebt)
                              De notherlight zelf word merkbaar natter, alsof zij de regen ook opzuigt,

                              Bij de superskunk merk je niets, van meer bruine pistels, na een regenbui.
                              Bij de notherlight was elke regenbui, meer bruine pistels.

                              Ik vind het kijken naar trichomes nog steeds niet makkelijk, maar oefening baart kunst.
                              Lets not criticize but legalize

                              Comment


                                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                                Wat ik overigens geleerd denk te hebben, van dit alles.

                                Staar je niet blind op alleen maar amber trichomes.
                                Als de gehele plant aangeeft dat het over is, dan is het over.
                                Helaas is dit voor beginners als mij moeilijk te zien.

                                Terug kijkend, Gele bladeren, pistels 100% bruin, hier en daar een amber tichome, dan dit weer. Dat moet haast wel misgaan.
                                Correct.

                                Een kei gezonde plant met nog zelfs haar lobblad intact bij de oogst kom je niet veel tegen. de algehele toestand van de plant en de bloei is een eerste meter, vergeet de stampers (pistels) of ook wel foutief haren of veren genoemt. je oogt de etherische olie in de "harsbol" die de plant afscheid, as waar het om gaat en niet de plant. nu is het helaas zo dat als je weed rookt je ook de plant rookt en ik kan je vertellen vergeeld topblad smaakt niet. hou ze dus gezond.

                                Comment

                                Bezig...
                                X