Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    IMG_1883.jpgIMG_1884.jpgIMG_1885.jpgIMG_1886.jpgIMG_1887.jpg
    Builder, Buyer, Bietser

    Comment


      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

      Hallo! Mooie planten. Ik kan niet echt op uw vraag antwoorden want ben een beginner maar ik vroeg me af of je lampen hebt gebruikt om deze autoflowers zo groot te krijgen of is het puur daglicht? gr

      Comment


        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

          Bedankt voor de feedback!
          Ik bedoelde eigenlijk in plaats van flushen gewoon alleen maar water geven nu geef ik ze biogrow en bioloom van biobizz, Ik heb de planten in een mix van kokos en potgrond staan.

          Ik heb net nog even bij de vrouwtjes gekeken, en ik heb besloten gewoon te gaan wachten tot de eerste trichomen amberkleurig worden, en zodra ik dat zie beginnen met alleen water geven.
          wanneer de trichomen dan 50/50 melkachtig/amberkleurg zijn ga ik oogsten!

          Ik wil zoals je zei nog graag even een kweekverslag over mn dames schrijven, lijkt me ook leu voor andere mensen die overwegen deze planten te kopen!, ik heb er alleen nog niet aan tijd gehad en ben pas sinds gister lid, komende week zetik denk ik en iets online!
          Hou het in de gaten :p

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door Belga View Post
          Hallo! Mooie planten. Ik kan niet echt op uw vraag antwoorden want ben een beginner maar ik vroeg me af of je lampen hebt gebruikt om deze autoflowers zo groot te krijgen of is het puur daglicht? gr
          Bedankt voor het compliment!
          ik heb geen lampen gebruikt!
          Alleen een kas, voeding (biobloom en biogrow van biobizz), en heel veel liefde...
          Builder, Buyer, Bietser

          Comment


            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

            Trichomen gaan altijd van clear - milky - amber. Niet anders.

            Comment


              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

              Die gaan nog heel wat aan dikken, dus nog ff wachten met enkel water te geven. Mooie dames!
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment


                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post
                Die gaan nog heel wat aan dikken, dus nog ff wachten met enkel water te geven. Mooie dames!
                bedankt voor het compliment!
                Ik ben benieuwd hoe ze er uit zien wanneer ze helemaal klaar zijn, ik kan niet wachten!
                Builder, Buyer, Bietser

                Comment


                  Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                  Wat denken jullie van deze trichomes?

                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-buiten/page6

                  Thx!

                  Comment


                    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                    Lijkt toch nog veel clear te zijn. Als je van bovenop de trichoom kijkt kijk je door het cleare deel van de harsbol heen en zie je de witte schijfcellen die onderaan de bol zitten. De trichoom lijkt dan wit maar is dus clear. Je moet dus dwars door de harsbol kijken en letten op het bovenste deel van de bol.

                    De THC verzameld zich eerst in een laagje op de schijfcellen en gaat pas later richting de wanden van de harsbol. ALs de thc en andere cannabedoiden tegen de bolwant aanplakt dan is de gehele bol wit en dus oogstrijp.

                    trichoshow_AutoCollage_9_Images.jpg
                    Attached Files

                    Comment


                      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                      Erg gave foto's Fred
                      thanks voor het delen

                      Comment


                        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                        Leer mij dat eens t lukt me maar niet om goede foto's te maken met de bud o scope.. zo met je telefoon er boven hangen...

                        Comment


                          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                          Ik knip wel eens door een 10x vergrotende loep. De loep houd ik dan geheel tegen de lens van de camera aan en zoom dan met de camera ook nog eens in. Ik schiet dan heel veel foto's waarvan 95% zowiezo niet scherp is. Deze onscherpe gooi ik dan meteen weer weg. Op de overgebleven foto's ga je dan op zoek naar dat stukje foto wat wel mooi scherp is en dat knip ik dan uit de foto en vergroot dit weer via een foto bewerk programma. Paint is hiervoor al prima.
                          Zo blijven er van de 100 geknipte foto's 1 of 2 mooi scherpe trichomen over.

                          Verder werk ik wel eens met een usb microskoop maar deze dingen geven een heel slechte scheprte diepte om zelf ff te kijken hoever de plant staat werkt dat prima maar dat kan ook al met een loepje.

                          Momenteel heb ik een camera die een objectafstand van 0,4 cm aankan ik kan er dus heel kort op en krijg hierdoor wel veel scherpte diepte op de foto.

                          Daarnaast zou je om meer scherpte diepte te krijgen foto's kunnen stacken. Hiervoor moet je wel met een statief werken en de objectafstand steeds een heel klein beetje veranderen en je camera handmatig scherp stellen.
                          http://zoom.nl/artikel/cursussen/227...-stacking.html

                          Verder kun je eens kijken naar een topic wat ik ooit schreef over camera instellingen.

                          https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/6159-Fotografie-en-camera-instellingen


                          Hypno.jpg

                          Ik heb je foto wat uitgeknipt wat gedraaid en 2 x vergroot. Je ziet dan meteen een stuk meer. Ik zie namelijk dat dit gedroogde wiet is (de witte trichoomsteelen) en dat er heel veel decapitated is (onthoofd) Lijkt bijna wel afgezeefde wiet!
                          Last edited by FlintStoned; 17 June 2016, 10:28.

                          Comment


                            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                            Thx voor de info flint, ga er wat mee doen!

                            Is idd gedroogde calyx van vorig jaar. Geinig dat je dat zo kunt zien! Had zomaar een foto gepakt heb wel wat scherpere!

                            Hoe dat onthoofden komt weet ik niet heeft gewoon in de weckpot gelegen.

                            Comment


                              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                              Bij gedroogde wiet verlies je gewoon heel veel harsbollen door mechanische wrijving. Als je de pot doorhusseld vallen er al een heleboel harsbolletjes van hun steeltje. Elke keer als je er iets uitpakt vallen er ook af. Bij te droge wiet gebeurd dat sneller.

                              Nu ben je die hars niet kwijt want die zit gewoon onder in de pot. Het laatste restje uit je pot zal zeer potent zijn.

                              Bij coffieshopwiet zie je dit erg vaak. De wiet wort verpakt, vervoerd, herverpakt en nog eens herverpakt en zo verlies je telkens een boel hars. Nu doen die slimme shophouders dat verpakken natuurlijk op een zeef en verkopen die gram wiet dus eigenlijk 2 x een maal als een wietje met weinig hars op maar het ruikt nog gewoon prima en dan verkopen ze de nederhash die ze van de afgevallen bollen maken. Daarom snap ik dat ruiken aan een zakje wiet in de sjop ook niet beter neem je een loepje mee.

                              Verder is het zo dat de harbollen polair zijn en een ripzakje apolair is en dan plakken de bollen dus gewoon aan dat zakje. Vandaar ook beter in een glazen weckpot curen en niet in ripzakken.

                              Comment


                                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                                Kan iemand mij helpen wanneer ik nu moet oogsten, Ik heb geen voeding gebruikt en plant heeft enkel zonlicht.(Autoflower)
                                Door het niet geven van voeding zijn mijn grote bladeren merendeel aan het afsterven zelfs enkele kleindere bladeren vooral onderaan de plant.
                                Mijn bovenste toppen zijn redelijk opgezwollen geworden op korte tijd en de onderste staan nog wat achter door onvoldoende licht.
                                De haartjes zijn misschien over 10 % al bruin nu heb ik gelezen dat het minstens 40% moet zijn.
                                Maar heb bij elke top al amberkleurige trichomen tegengekomen, en dit betekent toch kwaliteit verlies niet ? ze moeten toch milky zijn en niet amber.
                                Zou ik dan moeten oogsten of toch nog wachten tot er minder witte haartjes zijn.

                                20160703_144326.jpg20160703_144412.jpg20160703_144419.jpg20160703_144431.jpg

                                Comment

                                Bezig...
                                X