Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

    Dankje, goeie info Fred.. Ik had al zo'n idee dat flitsen niet goed is. Foto is door een vriend genomen die nu weer weg is. Ik heb uit zijn 14 Mpixel foto een uitsnede van 1024x 768 gemaakt, en die een beetje ingezoomd. Ik weet het, daar heb je weinig aan.
    Historie: deze dame is met de harde wind van een tijdje terug 15 meter naar beneden gedonderd, vond ze niet leuk. ik heb haar nu 4 weken zonder voeding en 2 weken zonder water, omdat ik echt naar een einde toe wil. Maar ja, als dat te vroeg is, dan niet..De grotere bladeren zijn nu bijna allemaal geel. Het is een onbekende Indica, die al 10 jaar buiten groeit. Zit in week 8/9 van de bloei.. Hier 2 ruimere foto's:
    Attached Files

    Comment


      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

      Dit is echt een aanradertje.
      http://www.benl.ebay.be/itm/37092738...%3AMEBIDX%3AIT

      Comment


        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

        Deze week ontvangen mail:Beste Mediwietfans,

        het wordt kouder en onze favoriete plantjes nemen niet of nauwelijks in gewicht toe bij temperaturen onder de 17C. Het is dus het beste om als je plantjes hebt staan ze uiterlijk dit weekend te oogsten. Knip de takken los en hang ze te drogen in een warme ruimte. Schimmels groeien bij lage temperaturen dus het schuurtje of een onverwarmde zolder is niet zo'n goed idee!

        wat vinden jullie hiervan is het terecht of kan ik mijn plantje nog langer laten staan
        woon aan de kust


        Last edited by Oldman47; 10 October 2015, 14:40.

        Comment


          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

          Hier staan er een paar planten pas net in bloei. Die oogst ik Januari.

          Comment


            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

            Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
            Hier staan er een paar planten pas net in bloei. Die oogst ik Januari.

            Comment


              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

              Ik heb een vraag, en daar wilde ik dit forum mee lastig vallen.

              Hoe lang bloeit een wiet plant maximaal. Hoe lang doet de de meest trage soort er over ?
              Is dat 8 weken ?

              @ Oldman47
              Ik denk niet dat Flintstoned serieus was, maar aan wil geven dat een normale wietplant, pas klaar is in Oktober en misschien nog wel later.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                ik heb gelezen dat haze varianten pas in oktober echt beginnen te bloeien en dat tot januari aan toe doen. Dus januari pas oogsten.

                correct me if i'm wrong
                [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                Comment


                  Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                  Ze zijn klaar als ze klaar zijn
                  Mijn planten staan ook net einde week 2 in de bloei en die oogst ik ook pas december als t meezit !

                  Comment


                    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
                    Ik heb een vraag, en daar wilde ik dit forum mee lastig vallen.

                    Hoe lang bloeit een wiet plant maximaal. Hoe lang doet de de meest trage soort er over ?
                    Is dat 8 weken ?

                    @ Oldman47
                    Ik denk niet dat Flintstoned serieus was, maar aan wil geven dat een normale wietplant, pas klaar is in Oktober en misschien nog wel later.
                    Dat is wel degelijk serieus.

                    Er zijn full sativa strains die 24 of zelfs meer weken bloeien. Op de evenaar is het rond en nabij altijd 12/12 en is er 10 maand groei/bloei seizoen. @ maand is het te nat.

                    Comment


                      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                      Mooi, ik leer weer wat bij. Ook waarom wij hier buiten geen sativa strains willen.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                        Ik zou graag even advies krijgen.
                        Ik denk dat me plant er bijna is ? Ik zie milky trichomes, een enkele amber, maar ook nog heldere trichomes.
                        Veel bruine pistels, en de plant ruikt me een partij naar wiet

                        Een echt goede foto van de trichomes kan ik niet maken.
                        Wel heb ik twee foto's uitgeknipt, zodat ze zo groot mogelijk in beeld komen.

                        De twee niet uitgeknipte foto's staan in me kweekverslag, maar voor dit topic heb ik dus even wat extra moeite gedaan.
                        Wat denken jullie ?

                        Zie ik het goed , dat ik niet meer te lang moet wachten met oogsten?

                        DSCF0005.jpgDSCF0004.jpg

                        Edit:
                        Twee foto's toegevoegd.
                        DSCF0002.jpgDSCF0004.jpg
                        Last edited by Gps; 13 October 2015, 15:31.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                          Ik probeer het maar even anders dan.

                          Als de plant rijp is zie je dan nog steeds ook heldere trichomes ?

                          Edit:

                          De plant is inmiddels om. Ik heb hem net afgezaagd.

                          De hoofd-top heeft alleen nog maar bruine pistels, en daar ging het dit jaar mis met me autoflowers.
                          Verder zie ik ook een zwarte pistel, die gelukkig nog wel buigzaam is. (niet bros)

                          De plant hangt nu in zijn geheel te drogen. Morgen of overmorgen knippen.

                          Gezien de trichomen had ik liever nog wat langer gewacht, maar met het weer dat er aan komt, durfde ik niet nog langer te wachten.
                          De hoodtop had al een enkel amber trichome.

                          Veel fluffy topjes, maar gezien de voorgeschiedenis van de plant is dat niet vreemd.
                          Volgens jaar wil ik toch echt een paar van die stekje hebben. Daarnaast dan waarschijnlijk wat autoflowers.

                          De plant is namelijk nog steeds vrij van rot en meeldauw, en dat zegt toch wel iets met het huidige weer.
                          Last edited by Gps; 14 October 2015, 17:30.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                            Hey,

                            Men aller aller eerste plant is quasi aan zen einde denkek..
                            Ik vermoed dat deze rijp is voor te oogsten?
                            Of beter nog wat wachten?
                            (hangt er vanaf wat je wil zeker?)
                            50-50 zou leuk zijn...
                            2015-10-18 20.46.51.jpg2015-10-18 20.46.55.jpg2015-10-18 20.48.18.jpg2015-10-18 20.48.40.jpg2015-10-18 20.51.10.jpg
                            _________
                            1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
                            2e kweek: (fem?) 6x WW

                            Comment


                              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                              Nog teveel witte pistils denk ik.
                              Deze bloeit nu een week of 4-5 ?
                              In dat geval kan ze nog wel een paar weekjes.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                                allright, thx
                                tis een autoflower die 50-55dagen nodig zou hebben en daar zit ik nu aan (is vrij vroeg in bloei gegaan)
                                Maar dan wacht ik nog tot einde vd week
                                Last edited by Patsr; 19 October 2015, 17:54. Reden: mispost
                                _________
                                1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
                                2e kweek: (fem?) 6x WW

                                Comment

                                Bezig...
                                X