Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

    Vandaag tweede nothernlight omgehaald. Dat was dus zeker twee dagen te laat.
    Hoezo ? waren de trichomen niet goed ?

    Nee, maar ik heb 5 kleinere toppen, maar misschien niet de hoofdtop al weg kunnen gooien.

    En toch, toen ik vandaag keek met de microscoop, zag ik verdomd een paar amber trichomes.
    Dus wie weet, wat dit ondanks het afval, voor een wietje oplevert.

    Als dingen misgaan leer je het meest.
    Ik realiseer me nu pas, dat deze plant het begin van het probleem was.

    Daarom zat de rot bij de andere twee alleen nog maar aan de buitenkant. (achteraf stom)

    Over planten gezond houden, de gezondste nothernlight met de mooiste dikste toppen, is niet de plant die het opgaf.
    Het was een andere die iets achterbleef, ook in het aanmaken van bloemen,

    Dit achterblijven schrijf ik voor ledig toe aan mijn water en voeding geven.

    Een tweede reden om de NL om te halen, waren overigens witte vlekken. Dat had ik al veel eerder, maar het werd toen niet erger.
    Nu werd het wel erger. Weer een teken, dat de afweer van de plant minder word.

    Ik ben bang dat dit onbedoeld op een test uitdraait is, hoe bestand een superskunk is tegen een ander rottend familie lid.

    Ik zag namelijk ineens ook op de superskunk, dat witte spul. even goed in de gaten houden, of nu de bron weg is, er wat veranderd voor de superskunk.
    Je kan het in principe van de bladen afvegen. De naam van dat witte spul, ben ik kwijt, maar morgen dus maar even de superskunk schoonmaken, als dat nodig lijkt.
    En even kijken wat dat witte soul nou precies was. (ik weet nog dat ik er op dit forum een vraag over gesteld heb)
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

      Meeldauw is dat witte spul. Je kan het witte er wel afvegen maar dan verspreid je dus een heleboel meeldauwsporen het witte is namelijk de schimmelpluisdraden met daarop de sporen die de schimmel vanuit de plant groeit om haar sporen te verspreiden. De meeldauwschimmel zelf woont in de plant zelf. Dus met het wegvegen van de vlekken maak je het alleen maar erger.

      Verder wil ik je nog meegeven dat wanneer de weerstand van de planten al zo laag is dat er meeldauw en toprot ontstaat je echt niet meer op ambers moet gaan zitten wachten. Dan oogst je natuurlijk meteen.

      De Wiet is het potenste op het moment dat ze milkey zijn. Bij ambertjes is er al veel thc afgebroken en bevat de hars veel meer cbn. Wachten op ambers is dus niet persee nodig of je moet al heel bewust een zak door de bank wietje willen waarvan je na een halve j in slaap valt.

      Comment


        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

        Dank je wel. Ik baal momenteel flink. De rot is ook over geslagen naar de superskunk, en die is nog niet klaar.
        Iemand uit de buurt keek naar me plant en bevestigde dat het meeldauw is op de superskunk.

        De rot is er uit, maar de vraag is of ik dat nog stoppen kan. Direct maar even melk halen en bidden.
        En of of ik bestel een middel tegen toprot.

        Edit: zuiveringszout gekocht, ik ga een mengsel van magere melk, zuiverings zout (baking soda) en water proberen.
        Wat ik op internet vond, is dat ik voor de meeldauw nog wel op tijd ben.
        Volgens rolling stoned kan meeldauw toprot veroorzaken, en je kan eventueel de melk weglaten als de dicht bij de oogst bent. (magere, half volle, of volle melk maakt niet uit)
        Dus water met alleen zuiveringszout zou kan ook.

        Een stuk top afgeknipt van de superskunk, en de wond met azijn behandeld. Het schimmel schijnt niet tegen azijn te kunnen.
        Je schijnt het besproeien van de plant, onder en boven de bladeren en op de stam.het beste smorgens te doen.
        Zoals ik het begrijp zou de zon dan de meeldauw er af branden.
        Last edited by Gps; 21 August 2015, 19:52.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

          Jij gaat toch nu niet meer spuiten, oogsten die hap. meeldauw in je toppen wil je zeker niet. Ja zou dat met sinal kunnen behandelen maar niet zo vlak voor een oogst. Ik zou de knoop doorhakken en ze omdoen, amber of niet.

          Comment


            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

            Bedankt, maar wat als er nog geen milky trichomen zijn? Ook volgens wat sensi opgeeft, kan de plant nog niet klaar zijn.

            Ik moet morgen eerst eens goed kijken of ik echt wel alle rot al gevonden heb. en als het meevalt, dan krijgen de bladeren en een stuk van de stam die behandeling.
            Op de superskunk valt de meeldauw nog erg mee, daar is het pas begonnen, ik wil eerst kijken wat die superskunk doet nu de bron weg is.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

              De bron, schimmelsporen zijn altijd en overal aanwezig in de lucht. Het is natuurlijk wel zo dat als er een plant staat die reeds schimmelpluis met sporen aan het maken is dat die de sporendruk verhoogt maar het is niet zo dat het rot van de ene plant de andere planten "aansteekt". Je andere planten hebben nu ook gewoon een lage weerstand en kunnen de schimmelspoor aanvallen niet meer afdoende afweren waardoor binnengedrongen schimmelsporen zich in de plant kunnen uitbreiden. De schimmel verspreid zich dan binnen in de plant en zal ook schimmelpluis met sporen gaan maken. Jij hebt al overal pluis (de zichtbare meeldauw en plekken botrytis) dus je planten zitten van binnenin reeds vol met schimmels. Het is dus enkel wachten op pluisvorming en dat kan erg snel gaan. De meeldauw krijg je nu niet meer bestreden.

              Je zit nu niet meer in de situatie van "we kijken het nog wel even aan" maar in een situatie "redden wat er te redden valt". Zichtbare meeldauw wil je zeker niet in je topblad.

              Comment


                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                Duidelijk bedankt. Ik heb de planten redelijk fanatiek gesnoeid, al het oude blad verwijderd. Verder alle drie de superkunk een melk, water, zuiverings zout behandeling gegeven.
                Verder zeer goed gezocht naar rot, en alle rot is nu weg.

                Vooral voor de jongste ben ik misschien nog op tijd. Daar zie ik namelijk geen meeldauw op. Als dat middeltje echt werkt, dan moet zeker de jongste nog wel te redden zijn.
                All afgeknipte toppen en bladeren, liggen al in de vuilcontainer.

                Verder de al geoogste nl nogmaals goed gecontroleerd, en helaas meer rot gevonden, en ook dat gelijk afgevoerd.

                Planten staan te drogen. Ik hoop maar dat er niet te veel water in de bloemen gekomen is, dan wel dat het er met dit weer snel uitdampt, en dat middel ook echt werkt.

                Hoewel ik bang ben dat Flintstoned gelijk heeft, wil ik het toch even een dag of twee aankijken.
                Als dat middel helpt, dan moet de plant morgen schoon zijn van alle meeldauw. Het zit er namelijk pas sinds twee dagen op.( vandaag derde dag)
                Is de plant morgen niet schoon, dan is het jammer maar helaas.

                Ondanks de rot ook in de superskunk, toch sterk het idee, dat deze beter tegen schimmel kan.

                Tot slot ook naar de trichomes gekeken, en wie weet komt er toch nog wat te roken van de superskunk af. Niet alle trichomes zijn nog helder.

                Na mijn volgende joint, even controleren hoe het met het drogen van de plant gaat. Desnoods ga ik haar scheef houden en de toppen uitschudden.

                Edit twee. Wat wel grappig was, is dat de plant dat water met melk via de bladeren leek op te zuigen.

                Edit3.

                Meeldauw houd absoluut niet van water met melk en zuiveringszout.
                Het lijkt veel beter te werken als ik had durven hopen.
                Waarschijnlijk is het toch al te laat zoals Flintstoned zei, maar dat middeltje is een aanrader.
                Last edited by Gps; 22 August 2015, 18:18.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                  Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                  De bron, schimmelsporen zijn altijd en overal aanwezig in de lucht. Het is natuurlijk wel zo dat als er een plant staat die reeds schimmelpluis met sporen aan het maken is dat die de sporendruk verhoogt maar het is niet zo dat het rot van de ene plant de andere planten "aansteekt". Je andere planten hebben nu ook gewoon een lage weerstand en kunnen de schimmelspoor aanvallen niet meer afdoende afweren waardoor binnengedrongen schimmelsporen zich in de plant kunnen uitbreiden. De schimmel verspreid zich dan binnen in de plant en zal ook schimmelpluis met sporen gaan maken. Jij hebt al overal pluis (de zichtbare meeldauw en plekken botrytis) dus je planten zitten van binnenin reeds vol met schimmels. Het is dus enkel wachten op pluisvorming en dat kan erg snel gaan. De meeldauw krijg je nu niet meer bestreden.

                  Je zit nu niet meer in de situatie van "we kijken het nog wel even aan" maar in een situatie "redden wat er te redden valt". Zichtbare meeldauw wil je zeker niet in je topblad.
                  Er zit me iets dwars aan je antwoord.
                  Zeg jij nou dat die spukerskunk ook was gaan rotten, zonder die rottende notherlights ?

                  Er zal toch wel een grens zijn waar een plant tegen kan qua sporendruk ? Dan kunnen rottende familie leden toch juist net dat zetje geven?

                  Bewijzen heb ik niet, maar ik denk niet dat de super skunk was gaan rotten zonder een rottend familie lid.
                  Aan de ander kant is uit me hoofd 6 uur, een bepaalde luchtvochtigheid voldoende voor het schimmel.

                  Al ik dan kijk naar wat voor weer het was, word ik moedeloos,
                  Ma of Di was die 96% ...
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                    Die sporen kunnen de plant al weken geleden binnengedrongen zijn.

                    Het toppen van buitenplanten bijvoorbeeld brengt dat risico met zich mee.
                    De toppen beetpakken en er even een beetje in knijpen is daarom ook geen strak plan.
                    Elke wond die je aan een buitenplant maakt is in feite een open deur voor schimmels en parasieten.

                    --- maar da's meer een discussie voor deze topics misschien :
                    Article: Toprot / grijze schimmel
                    Toprot hoe te herkennen
                    Last edited by QnQ; 23 August 2015, 06:31.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                      Er zit me iets dwars aan je antwoord.
                      Zeg jij nou dat die spukerskunk ook was gaan rotten, zonder die rottende notherlights ? Jahoor er zijn altijd en overal schimmelsporen aanwezig. Als er een reeds rottend plant naast staat is de sporendruk natuurlijk vele malen hoger maar er zitten ook zonder rottende buurplant meer dan voldoende schimmelsporen in de lucht om bij een verzwakte plant voor een infectie te zorgen. Ook zonder rottende buur was die dus gaan rotten.

                      Er zal toch wel een grens zijn waar een plant tegen kan qua sporendruk ? Dan kunnen rottende familie leden toch juist net dat zetje geven?

                      Bewijzen heb ik niet, maar ik denk niet dat de super skunk was gaan rotten zonder een rottend familie lid. Ik denk van wel. sporen zijn altijd aanwezig de omstandigheden waren ernaar en haar weerstand is niet meer al te best.
                      Aan de ander kant is uit me hoofd 6 uur, een bepaalde luchtvochtigheid voldoende voor het schimmel.

                      Al ik dan kijk naar wat voor weer het was, word ik moedeloos,
                      Ma of Di was die 96% ...

                      Ik snap enkel niet dat je bij een royale meeldauwuitbraak niet handelt en de schaar erin zet. Meeldauwsporen wil je eigenlijk liever niet roken das nogal ongezond voor je longen namelijk.
                      Het wordt er allemaal zeker niet beter op als je nog langer wacht.

                      Comment


                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Die sporen kunnen de plant al weken geleden binnengedrongen zijn.

                        Het toppen van buitenplanten bijvoorbeeld brengt dat risico met zich mee.
                        De toppen beetpakken en er even een beetje in knijpen is daarom ook geen strak plan.
                        Elke wond die je aan een buitenplant maakt is in feite een open deur voor schimmels en parasieten.

                        --- maar da's meer een discussie voor deze topics misschien :
                        Article: Toprot / grijze schimmel
                        Toprot hoe te herkennen
                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                          Ik snap nu hoe dat zit. De plant geneest niet, maar weet een zekere tijd weerstand te bieden.
                          Last edited by FlintStoned; 24 August 2015, 02:21.

                          Comment


                            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                            Duidelijk verhaal wat denk ik ook verklaart waarom de nothernlight al vroeg besmet was.

                            Ik was net begonnen met de twee superskunk te knippen, maar ik ben gestopt. Er zijn zoveel veel bladeren, met meeldauw, dat ik het niet aandurf om dat te roken.
                            De bloemen zelf lijken wel schoon, maar zitten vaak op minder dan 2 centimeter, van bladeren met meeldauw.

                            Pijnlijke les, en nu maar hopen dat de laatste superskunk beter gaat. De plant is zeker twee weken jonger.
                            De kleinste superskunk, heeft 7 vingers in plaatst van 5 zoals de andere twee, groeit minder in de hoogte, maar lijkt voorlopig nog in orde.

                            Als ik naar de algehele staat kijk, dan is deze toch al op weg naar het eind,
                            Zij is al begonnen, om de oudste grootste bladeren, weg te werken.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                              Dus eigenlijk een belangrijke stap om te ondernemen is,
                              Dat ze in hun jonge periode sterk zijn en zo min mogelijk stress hebben.
                              Zou overpotten al een stressfactor kunnen zijn die ervoor zorgt dat de plant makkelijk doordringbaar is?
                              -De Perfecte Guerilla Kweek
                              -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

                              Comment


                                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                                Als je netjes overpot zou je in feite geen wonden of beschadigingen aan alles boven de grond moeten maken al zal je ongetwijfeld haarworteltjes kapot trekken. Een schimmel zoals verticilium of Phytophthora cactorum of fusarium (stamrot) kan dan wel via de beschadigde wortel de plant binnendringen.

                                Silicium verstevigd celwanden waardoor een schimmelspoor hier moeilijker kan binnendringen. Middelen zoals vital zijn hier op gebaseerd. Deze gebruik je dus preventief als de plant jong is in het voorjaar.

                                Comment

                                Bezig...
                                X