Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

    Dit had ik misschien eerst moeten lezen vooraleer domme vragen te stellen over water geven.

    Comment


      #77
      Re: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

      soms is lezen best nuttig

      ik sla er te vaak in door, geef ik toe
      sigpic
      LED there be light

      Comment


        #78
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #79

          Comment


            #80
            Re: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

            Zo moeilijk is het niet om even te zoeken.
            Toen ik begon was er alleen een bibliotheek in het dorp, met boeken over hobby-tuinieren.
            Daar kwam geen Cannabis in voor !
            Hele dagen heb ik daar gezeten, en niet alleen om de Kuifje of Sjors&Sjimmie te lezen.

            Een forum is niet alleen een plaats om vragen te stellen, maar ook een verzamelplaats van informatie.
            Ik denk dat je in de war bent met een webchat, of nieuwsgroep.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #81
              Re: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

              Voor een goede discussie ben ik altijd wakker te maken, voor een goede vraag ook. Ik vind ook dat daar ruimte voor moet zijn op een forum. Maar dat betekent niet dat je zomaar de bestaande informatie moet negeren, of het werk van anderen zomaar kunt overslaan. Als je een huis bouwt, dan stort je ook niet honderd keer dezelfde vloer, en installeer je de deuren niet duizend keer over elkaar.
              Als je dat wel wilt, blijf dan weg op het forum (dat vind ik zo'n onzin uitspraak trouwens).

              Zo vrij als een ander is om een vraag te stellen, zo vrij ben ik om te verwijzen naar google of een bestaand topic. Iedereen heeft gelijke rechten op een forum, dat mag je onzin vinden, maar het maakt de antwoordgever daardoor niet minder dan de vraagsteller in mijn ogen. Waar ik me vooral aan stoor is dat de informatie a) te vinden is en b) volledig genegeerd wordt, om dan c) een nieuw topic te starten in plaats van een topic te bumpen.

              Als je door de bomen het bos niet meer ziet (reden voor het posten op een forum), dan moet je er geen bomen bij planten (het oerwoud aan warrige info vergroten) maar dan begin je bij een boom die je duidelijk kunt herkennen (een bump bijvoorbeeld). Mocht dat geen soelaas bieden, dan ben je in mijn ogen vrij om een topic te starten. Wat ik nu vooral zie is gemakzucht; snelle jongens op zoek naar snelle informatie in hapklare brokken, als het even kan gepresenteerd op een zilveren plaatje.
              Dat nemen zonder geven en een puinzooi achterlaten in het proces, zo werkt de echte wereld niet, en zo hoort een forum ook niet te werken. Als je 't mij vraagt.

              Je moet het er niet mee eens zijn; dit topic is immers gestart op eigen initiatief, zonder moderatie, aansturing of wat dan ook, maar als je hier meer dan 3 jaar zit dan begin je het nut van deze posts wel in te zien denk ik.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #82
                Re: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

                @Bigmart, weet je wat ook een kleine moeite is? Gewoon een bedankje of respect geven aan iemand die je wat hulp aanbiedt. Consumeren, consumeren...
                Alsof het vanzelfsprekend is dat je voor elke vraag die je ziet staan 15 tot 30 minuten uit trekt om te beantwoorden. Ik kom hierna bar weinig bedankjes tegen. Soms nog commentaar op het antwoord ook. Als elke vraagsteller ook 15 tot 30 minuten van zijn /haar tijd zou investeren om een vraag 'duidelijk' te stellen, zou hij/zij meer zinvolle reacties krijgen.

                Toen ik net starte heb ik mij ook 'schuldig' gemaakt om vragen te stellen die hier al 591 keer gesteld staan. Het advies 'lees kweekverslagen' heb ik als waardevol ervaren, in het begin snapte ik er bar weinig van maar als je de kweekverslagen herleest en je bent ondertussen bezig dan beginnen de kwartjes te vallen. En google is daarbij inderdaad een 'zeer goede vriend' vooral als je de optie afbeeldingen gebruikt . 'Doorgooglen' is wel vaak noodzaak bij de wat complexere vragen, je zal eens zien hoe vaak je uiteindelijk weer op dit forum terechtkomt.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #83
                  Re: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

                  Gelezen!!! haha

                  Comment


                    #84
                    Re: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

                    gelezen

                    Comment


                      #85
                      Re: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

                      Puik werk, zo uitgebreid!
                      ONLY USERS LOSE DRUGS

                      Comment


                        #86
                        Re: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

                        Inderdaad een lap tekst, maar uiteindelijk wel vermakelijk ! Goed geschreven man! Thanks

                        Comment


                          #87
                          Re: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

                          Mooi topic!
                          Zeer vermakelijk LR2
                          Alles duidelijk beschreven!
                          Groene vingers

                          Comment


                            #88
                            Re: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

                            Ik denk LR2 voor President
                            sigpic
                            LED there be light

                            Comment


                              #89
                              Re: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

                              Oke ik weet nu in ieder geval wat niet te doen bedankt
                              enne ik zal zo een kweekverslagje starten
                              gelijk mijn eerste

                              Comment


                                #90
                                Re: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

                                Thx !
                                Gelezen in het zonnetje op het terras waar ik net mijn eerste keer ooit zaden besteld heb.
                                Kweekverslagje komt eraan !

                                Comment

                                Bezig...
                                X