Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    ben een maand geleden begonnen met een kweek van autoflowers. De spaanse zon doet het goed en de plantjes maken er goed gebruik van.
    Maar nu heb ik vlekken op 1 van de planten gezien (+-0.5cm diameter). Ook op 2 andere zijn is er een heel klein bruin vlekje te zien.
    nu heb ik zitten zoeken op het forum en blijkt dat het calcium tekort is. Maar ik wil zeker zijn, beginnend kweker...
    de vlekjes zitten op de blaadjes onderaan.
    Hier is een foto:
    Vlekjes.jpg20150605_175838_Richtone.jpg De plant met de phmeter en die in de rechter onder hoek zijn in hun 6de week, de rest in hun 4de week.

    20150605_175852_Richtone.jpg 20150605_175910_Richtone.jpg

    Alvast bedankt!

    #2
    Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

    Lijkt op verbranding, door de zon (waterdruppels+volle zon)? opgedroogde voeding?
    Last edited by wietje wanker; 5 June 2015, 19:30.

    Comment


      #3
      Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

      Hey, bedankt voor snelle reply.

      verbranding door de zon, zouden de blaadjes boven aan het dan ook niet hebben? Het zijn de blaadjes onderaan die de vlekken hebben. Ook zouden ze dan krullen, niet?
      Heb gepraat met de man van de grow shop waar ik de zaadjes gekocht heb. Hij zei dat het kon zijn dat de bodem van de pot te droog staat. En eigenlijk heb ik niet zo veel water gegeven dat het onderaan de pot uitloopt.
      ik check altijd met mijn vinger in de aarde te steken en het is daar altijd vochtig. Ik ga een paar keer meer water geven. Laatste paar dagen is de temperatuur hier ineens omhoog gegaan. En ze zijn al wat groter geworden ook.

      Comment


        #4
        Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

        Had net mn post aangepast waterdruppels dat op het blad zijn blijven liggen en zo als 'vergrootglas' werken.
        Denk niet dat je te weinig water geeft, ze staan toch mooi recht.

        Comment


          #5
          Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

          Dat kunnen waterdruppels helaas niet Wietjewanker.

          Wel opgedroogde voeding, uit water, (of zouten uit dat water, calcium, kalium, etc.) kan dat veroorzaken.
          Donkere potkleur is niet zo handig, die wordt nog warmer door de zon.

          Maar een calciumgebrek is vrij zeldzaam, vaak wijst dat er op dat er iets met de pH van het water aan de hand is. Die is te hoog, waarschijnlijk. Dan kristalliseert calcium in de pot, en dan is het niet meer zo makkelijk op te nemen door de plant. Regenwater of rivierwater zou dat op moeten lossen. Of je moet gaan afzuren, maar daar heb je meetapparatuur voor nodig. Of het ook door droogte kan komen, dat weet ik niet. Ik herken het niet als een droogteverschijnsel tenminste.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

            Hey,
            waterdruppels zijn het zeker niet. Ik geef geen water als de zon schijnt. Heb naar de onderkant van m'n potten gekeken en het was daar veel te droog. Dus ik heb ze genoeg water gegeven dat het er een beetje uit liep vanonder.
            De laatste 2 dagen is het hier echt heet geweest. En ik heb 'mijn water geven' niet aangepast aan de hoge temperaturen. Ik ga dit als eerste proberen voor dat ik dingen toevoeg of zo.
            De pH meter staat nog op 6. We hebben een water filter om kraantjes water te filteren, zou ik dit gebruiken voordat ik ze water geef?
            Wat is best? dat de planten de ganse dag in de zon staan? of dat ze tijdens de middag zon (wanneer het hier echt heet wordt) toch wat schaduw hebben?
            Bedankt voor de replies.

            Comment


              #7
              Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

              Magnesiumtekort mss

              Comment


                #8
                Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                Update.
                Bleek dat ze niet genoeg water hadden. We zijn nu 2 dagen later en er zijn geen vlekken bijgekomen. De blaadjes die de vlekken hebben zijn geler en droger aan het worden. Die zijn we kwijt. Maar de rest is in orde.
                Even voorstellen, ben ik vorige keer vergeten. Van oud naar jong.

                Sweet skunk: dag 36
                Sweet Skunk02.jpgSweet Skunk01.jpg

                Fast Bud: dag 34
                Fast Bud01.jpgFast Bud02.jpg

                Cream Mandarine : dag 29
                Cream Mand01.jpgCream Mand02.jpg

                Speed Devil: dag 29
                Fast Bud01.jpgFast Bud02.jpg

                White widow: dag 29
                White Wid 01.jpgWhite Wid 02.jpg

                Big Devil: dag 29
                Jack47 01.jpgJack47 02.jpg

                Mohan Ram: dag 29
                Mohan01.jpgMohan02.jpg

                En de 'youngsters'

                Afghan: dag 11
                Afghan01.jpg

                Cream Mandarine XL1: dag11
                Cream Mand2.jpg

                Cream Mandarine XL2: dag 9
                Cream Mand3.jpg

                Cream Mandarine XL3: dag 9
                Cream Mand4.jpg

                Laat maar groeien!!
                groetjes
                Attached Files
                Last edited by BlueSpanishHighs; 7 June 2015, 21:24.

                Comment


                  #9
                  Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                  Goed om te horen
                  succes verder! Ga je een verslagje maken?

                  Comment


                    #10
                    Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                    Thx wietje wanker.
                    mja, ik zu wel wekelijks een update kunnen doen. zal zeker nog de expertise nodig hebben van dit forum

                    Comment


                      #11
                      Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                      Update.
                      Deze week hebben de dames het zwaar te verduren gehad. Wind, Regen, donder en bliksem, en als 'icing on the cake', hagel de grootte van knikkers. jawel, de grote en kleine.
                      De kleintjes onder het terras gezwierd, de rest onder de buiten 'serre'. En ze hebben het overleefd. Niet alleen dat, de Cream Mandarine, Big Devil, Speed Devil, White Widdow en Mohan Ram zijn nu even groot of sommige zelfs groter dan de Sweet Skunk en Fast Bud.
                      Een paar foto's.

                      Sweet Skunk: dag 43
                      Sweet Skunk01.jpgSweet Skunk02.jpg

                      Fast Bud: dag 41
                      Fast Bud01.jpgFast Bud02.jpg

                      Cream Madarine: dag 36
                      Cream Mand01.jpgCream Mand02.jpg

                      Speed Devil: dag 36
                      Speed Dev01.jpgSpeed Dev02.jpg

                      White Widow: dag 36
                      White Wid01.jpgWhite Wid02.jpg

                      Big Devil: dag 36
                      Big Devil01.jpgBig Devil02.jpg

                      Mohan Ram: dag 36
                      Mohan01.jpgMohan02.jpg

                      Hoef ik iets speciaal te doen? of laat ik ze gewoon hun ding doen. Ik heb gelezen dat sommige kwekers toppen, lollypoppen en wat nog meer. Anderen zeggen dat dit autoflowers niet helpt vanwege de korte levensduur.
                      Misschien best dat ik moeder natuur haar gang laat gaan voor mijn eerste keer.
                      Greets

                      Comment


                        #12
                        Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                        Gaat goed, ze staan er mooi bij.

                        Gewoon hun ding laten doen, maar dat ben ik dan

                        Succes nog verder!

                        Comment


                          #13
                          Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                          Thx Wietje Wanker.

                          Hier volgt een update en nog een paar vraagjes.
                          Er zijn er een paar die al goed vol trichomes zitten, en ze ruiken en plakken.
                          Ben sinds vorig weekend overgeschekeld naar bloom voeding, gemixt met wat Bloombastic voor dikkere buds. (Vent van de growshop heeft me dat aangeraden.
                          En ik merk het wel. op een week tijd zijn ze er serieus op vooruit gegaan.
                          Heb wat closeups genomen van de toppen om de trichomes te kunnen zien. Mss niet 100% duidelijk, maar beter dan niets. De originele fotos zijn 4k op 6k pixels. Dus heb ik ze maar gecropped in PS. Mss toch maar een vergrootglas o.i.d. aanschaffen.
                          Of zo'n digitale usb microscoop, iemand daar ervaring mee? of een tip welke degelijk zijn in prijs/kwaliteit?
                          Ik weet alleen niet goed wanneer ik zal moeten stoppen met voeding geven. Ik weet dat het de laatste 2 weken zijn, maar dat inschatten lijkt me niet makkelijk als beginner.
                          Nu ja, zo ver zijn we nog niet, dus nog tijd genoeg om research te doen. We zitten nog maar aan dag 51 en minder

                          Hier zijn de fotos.

                          Sweet Skunk: dag 51
                          Sweet Skunk01.jpgSweet Skunk02.jpgSweet Skunk Trichomes2.jpg Beetje moeilijk te beoordelen voor mij, maar ik neem aan dat deze nog altijd clear trichomes zijn?

                          Fast Bud: dag 49
                          Fast Bud01.jpgFast Bud02.jpgFast Bud03.jpg

                          Cream Mandarine: dag 44
                          Cream Mand01.jpgCream Mand02.jpgCream Mand03.jpg

                          Speed Devil: dag 44
                          Speed Devil01.jpgSpeed Devil02.jpg

                          White Widow: dag 44
                          White Widow02.jpgWhite Widow01.jpgWhite Widow04.jpg

                          Big Devil: dag 44
                          Big Devil02.jpgBig Devil01.jpgBig Devil03.jpg

                          Mohan ram: dag 44
                          Mohan01.jpgMohan02.jpg
                          De Mohan Ram blijft wat achter. ze groeit goed, en ze is erg 'bushy' geworden, maar nog geen bloei. Ik zal nog wat geduld moeten hebben.

                          De kleintjes doen het ook goed. Enkel 1 van de cream mandarine XL (de 2de) is raar en blijft klein. De 'stam' is een beetje hobbelig. Als dat maar goed komt.
                          Van links naar rechts: Afghan(dag 26), Cream mandarine XL 1(dsag 26) , 2 (dag 24) en 3 (dag24)
                          Afghan01.jpgCream Mand XL1_01.jpgCream MandXL2_01.jpgCream MandXL3_01.jpg

                          En dan nu het weer.
                          Vandaag was het pokke warm. Morgen hetzelfde
                          Thermo.jpg
                          Attached Files
                          Last edited by BlueSpanishHighs; 21 June 2015, 00:00.

                          Comment


                            #14
                            Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                            Que tal hombre,
                            Je kan een loep al hebben voor 5euro, wil je er licht bij is het al wat duurder zo een 15euro.
                            Een usb microscoop kan makelijk 50-100 euro kosten. Degene die ze hier in de growshop aanbieden kost 115euro. Het nadeel van die usb-microscoop is dat je je pc in de buurt moet hebben, toch zeker als je er fotos van wilt nemen.

                            Er bestaan ook led-microscopen/lenzen die je op je gsm kan zetten, deze zijn wel vrij goedkoop dacht ik.
                            Wat voor camera/lens gebruik je? Als je een reflex hebt zijn er eventueel andere mogelijkheden.
                            hasta luego!

                            Comment


                              #15
                              Re: Bruine Vlekjes op blaadjes autoflower buiten in spanje

                              Als ze in zulke topcondities staan als bij jou kun je goed de beste strains eruit pikken.
                              De Speeddevil, WW en de Mohan hebben een mooi formaat en bedekken de pot goed met het blad, de rest valt mij een beetje tegen qua grootte.
                              Ze zien er wel gezond uit allemaal, behalve die CM xl 2, maar met zo weinig bladoppervlak kan ze ook weinig verdampen.
                              Een plekje met schaduw in de middag voor die misschien ? (of euthanaseren en vervangen door een goeie?)
                              Mooie foto's duimen-omhoog.gif
                              Succes.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X