Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze led verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Keuze led verlichting

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal.
    Heb me eerder al eens voorgesteld in member introduction, waarbij er al n paar reactie waren.
    Ook een met t verzoek na forum te gaan.
    Ben nieuw hier, en via t op zoek gaan op Google n info over led verlichting hier terecht gekomen, nadat ik in verschillende discussies wietefras vele malen tegen kwam.
    En me zodoende hier heb aangemeld.
    Mooie leuke site waar ook veel op te vinden en te delen is.

    Ben dus op zoek na een led lamp gegaan voor in n tent van 1.2 bij 1.2.
    Waar ik gewoon met 5 plantjes aan de gang wil gaan.
    In eerste instantie dacht ik aan kind xl 1000, maar na t een en ander gelezen en gehoord te hebben lijkt t me geen verstandige keuze.
    Ben dus ook verder gaan zoeken en kwam uit bij Bml fluence en dankzij dit forum ook uit bij parus, waarvan ik na kind xl 1000 ook van hoorde dat deze geschikter zou zijn dan kind led.
    Aangezien ik niet zo handig ben met elektra ivm zelfbouw, houd dat voor mij in ieder geval op kwa keuze helaas.
    Is wel wat duurder, maar een hobby kost geld. En mag de pret niet drukken
    Bij de Bml led lamp heb ik opzicht een goed gevoel bij, alleen kwa spectrum, umols, nn specificaties, pffd en pff waardes heb ik weinig kaas van gegeten. En zie af en toe door de bomen t bos niet meer.
    Van parus heb ik weinig kunnen vinden tot nu toe en zeker niet in kweek reviews.
    Daarbij meende ik eerst met 1000 watt led aan de gang te gaan, maar leek me verstandig terug te schakelen na 600 watt ivm warmte en evt toeging van co2?

    Heel verhaal zo, maar hoop dat t beetje duidelijk is allemaal.
    Bml spydrx 600
    parus led 600

    Iemand ervaring met een van deze twee, of evt een andere led lamp met osram led en geen
    Chinese led!?
    Wil graag een goede start maken.
    Mochten iemand van jullie reageren, heel graag!

    Dankje acesw

    #2
    Re: Keuze led verlichting

    Niet dat ik aandelen heb, maar ik neem aan dat je ook op de hoogte bent van todogrowled? Die maakt gebruik van degelijke CREE en Meanwell onderdelen en zetten dat voor je in elkaar. Ik denk dat je de helft goedkoper uit bent dan plus je kan eventueel de boel zelf repareren.

    Comment


      #3
      Re: Keuze led verlichting

      Ja en nee Meglow.
      Heb er wel van gehoord maar to do lijkt me dat je t zelf moet doen en of doorgeven welke kleuren ed je wil?
      En aangezien ik elektronica opleiding heb gevolg kwam ik er snel achter dat dit niet iets voor mij was en nu nog steeds niet denk ik zo .
      heb van elektronica geen kaas gegeten helaas,vandaar dat ik daar dus niet gekeken heb mar zal t zeker ff bekijken.
      Thx voor reactie!

      Comment


        #4
        Re: Keuze led verlichting

        Je hoeft geen kleuren door te geven. Ze maken kant en klare balkjes van vier spots, ik denk dat als je er twee neemt je meer dan voldoende licht zou moeten hebben. Kijk ff op hun site dan snap je wat ik bedoel (TGL-220).

        Comment


          #5
          Re: Keuze led verlichting

          De laatste keer dat ik todo zijn site checkte kon je ook kleuren specifiek bestellen.
          Hij zal waarschijnlijk wel 3500 of 3000 Kelvin gebruiken als je dat niet doet.

          Comment


            #6
            Re: Keuze led verlichting

            Net gekeken Meglow, eerlijke reactie.
            Word al gek als ik t zie en lees.
            Spijt me, t zullen zeker mooie en goede lampen zijn maar heb we zo geen kaas van gegeten dat ik me er ongemakkelijk bij ga voelen.
            Buitenlandse site en ik heb geen verstand van dat soort zaken.
            Zoek t liever dichtbij.

            Comment


              #7
              Re: Keuze led verlichting

              Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet helemaal want het is kant en klaar, maar je moet uiteraard gewoon doen waar je je prettig bij voelt.
              Het enige wat deze gast niet doet is er een kap omheen maken en er een hieperdepiep hoera wat een toplamp verkoop ik verhaal bij doen. Scheelt je een hoop centjes.
              Wat het ook gaat worden, succes straks met je kweekje!

              Comment


                #8
                Re: Keuze led verlichting

                Daar heb je dan ook weer gelijk in.
                En t gaat mij ook niet om de buitenkant, zeker niet!
                Het is alleen dat er weer iets nieuws bijkomt.
                Thx voor je respond kerel!

                Comment


                  #9
                  Re: Keuze led verlichting

                  Ik je zou toch aanraden om te gaan voor die Todoledgrow.

                  Zo'n SPYDRx 600 is een 330W led armatuur. Dat levert dan 730umol/s en dat is vergelijkbaar met een 400W HPS (770umol/s). Dat lijkt me te weinig voor een 120x120 tent en je zou er dan eigenlijk misschien 2 moeten nemen, maar dat is onbetaalbaar en het past ook gewoon niet.

                  Die Todoledgrow TGL-220 (met upgrade naar CXB3590) geeft 2,4umol/s/W. Dat scheelt dus wel flink in het energie verbruik. Twee daarvan geeft dan iets van 960umol/s en dat zou genoeg zijn voor een 120x120 tent. Dat kost een paar honderd euro minder dan een enkele SPYDRx 600 en je hebt nog meer licht voor je dure stroom ook:
                  http://www.todogrowled.com/gb/led-gr...n_with_cbx3590

                  Welke lichtkleur je kiest maakt niet zo heel veel uit. 3500K geeft iets meer licht maar is ook iets blauwer (is iets beter voor de groei). 3000K geeft iets minder licht maar is dan iets roder (is weer iets beter voor de bloei). De 3500K zou iets meer oogst opleveren doordat je er meer licht uit krijgt, maar veel zal het allemaal niet schelen.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: Keuze led verlichting

                    Oorspronkelijk geplaatst door Acesw View Post
                    Aangezien ik niet zo handig ben met elektra ivm zelfbouw, houd dat voor mij in ieder geval op kwa keuze helaas.
                    Kom op man. Iedereen is perfect in staat van zoiets zelf in elkaar te steken. Meer dan wat vijzen vastzetten en wat kabeltjes verbinden is het niet.
                    Uiteindelijk koop je wat je zelf wil, maar ik vind zo'n reacties wat jammer.

                    Comment


                      #11
                      Re: Keuze led verlichting

                      Jullie maken me wel nieuwschierig nu.
                      En ja zelfbouw beowulf zit ik inmiddels ook wel aan te denken nu. Als je zegt dat iedereen t kan?
                      Scheelt t veel met de kant en klare waar wietefras t over heeft?
                      En Wietefras, je zegt dat twee voldoende zou moeten zijn?
                      Was driestuks beter geweest?
                      Nogmaals heb er weinig verstand van en vandaar dat ik me hierheb aangemeld om er ook wijzer over te worden en een goede start te kunen maken.
                      Wil graag wat meer toppen in de groei maken en langer voorgroeien is dan ook n must ivm herstel plant ed. En scroggen.
                      Twee van die amaturen zou dat genoeg zijn?
                      En komt er dan nog iets van invoerrechten bij? Of hoe zit dat dan precies?
                      Ben nu op mn werk maar fijn dat jullie reageren. Geeft me n goed gevoel dat we ergens gaan komen en me tot een goed besluit brengt namens jullie. Thx!!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Keuze led verlichting

                        Ik betaalde voor een volledige set met passieve heatsinks 26 euro invoerrechten. Er wordt een langer bedrag op gezet door Kingbrite. Iedereen kan zoiets in elkaar zetten. Ik ben lui geweest en heb mijn passief gekoelde set gemonteerd op 2 panlatjes, met van die kleine hoekverbindingen. Dus het enige wat je nodig hebt in dat geval is een schroevendraaier.
                        Als je een kolomboormachine hebt kan je gaatjes boren in een pc heatsink en daar de cobs op monteren. Het metaal is zo zacht dat je er dan zo een vijs in kan draaien. Dan heb je het gewicht niet van de heatsinks en betaal je geen invoerrechten. De fans sluit je aan op een simpel adaptertje van bol of conrad. En deze hangen bij mij ook gewoon op een panlatje. Het oogt wat minder, maar dat boeit mij zo ni. Zo'n set kost je +/- 310 euro. De passieve met invoerrechten 345.

                        2 van die sets is meer dan genoeg voor een tent van 120 op 120 en ideaal voor scrog. Zo zet je de lampen op gelijke afstand in 3 2 3 opstelling. Dat komt veel beter uit dan die balk die 80cm op 10 is.

                        Al moet ik zeggen dat de prijzen van tdl meevallen, maar je kan wel op een heel simpele manier 100 euro of meer uitsparen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Keuze led verlichting

                          Poeh Beowulf,
                          wat zijn passieve heatsinks?
                          En welke cobs moet ik dan bestellen en waar?
                          ook bij todogrowled?
                          je besteld dus de heatsinks en de cobs appart als ik je goed begrijp?
                          als je er een bestselling plaatst, hoe lang duurt t Dan ongeveer voordat je alles binnen hebt?
                          Een 3-2-3 opstelling is dus meer Dan voldoende? Of is 3-3-3 misschien nog beter?
                          Ga denk ik wel voor de cbx 3590 welk Wietefras t al over had kwa cobs.
                          En hoeveel watt led vs hps heb je dan?
                          Hoop er in ieder geval met jullie hulp iig uit te komen
                          heb je misschien een foto van je amatuur?
                          Op welke hoogte zet je deze lampen met groei en bloei eigenlijk, en moet je swinters bijverwarmen?
                          En welke afzuiging hebben jullie voor zon opstelling, of raden jullie aan?
                          Excius als ik teveel vragen stel, maar stel jullie hulp zeer op prijs!
                          Thx!

                          Comment


                            #14
                            Re: Keuze led verlichting

                            Ben ook fan van dat todoledgrow gebeuren je betaald geen verzendkosten en geen invoerechten.heb er zelf al goede resultaten van gezien als je er de centen voor heb zou ik gaan voor een tent van 150 bij 150 en 3 keer 200 watt erin 500 cub softbox en 700 cub filter.Als je vragen heb kan je ze gewoon in het Engels via de mail stellen.de eigenaar is eerlijk en behulpzaam snap dat geld overmaken naar het buitenland beetje eng is,maar zit bij dit bedrijf echt wel goed.met 3 keer 200 watt hoef je met de lampen aan niet bij te verwarmen,of je moet ze in een koude schuur zetten.in de nacht moet het minimaal 18 graden zijn in je tent.
                            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                            Comment


                              #15
                              Re: Keuze led verlichting

                              Hey joremkrank.
                              Heb maar plaats voor 1,2 bij 1,2.
                              Zou je met twee stuks wel moeten bijverwarmen denk je?
                              Kan er evt ook frie in hangen. Of is dat weer teveel.
                              Ben er nog niet uit of t die kant en klare cree leds worden of toch de 3 2 3 opstelling zelfbouw.
                              Gr Acesw

                              Comment

                              Bezig...
                              X