Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze led verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kun je plantjes die iets gestrekt zijn en nog overgepoot moeten worden iets dieper in de grond zetten. Steeltje dus 3 cm dieper zetter?
    thx for answer

    Comment


      Ps waar hebben jullie je temperatuur voeler zitten? Is dat ter hoogte Vh frame zelf/ bladerdek of pot?
      En denken jullie dat t nodig is een active of passieve luchtinlaat nodig is, ivm de luchtstroming van de koelers na beneden toe?
      hoop graag iets te horen. Gr

      Comment


        De plantjes kun je bij het overpotten ingraven tot aan de lobblaadjes.
        Als de afstand tussen lobblaadjes en eerstvolgende node erg kort is, zou ik iets meer afstand houden. Dat voorkomt dat er tijdens water geven voedingswater op de onderste bladeren komt.

        Zelf heb ik de temperatuursensor op hoogte van het bladerdek. Direct onder de COB's zou de warmte van de COB's meenemen waardoor je een te hoge temp. meet.
        Als je de temperatuur goed kan houden, is een actieve of extra inlaat niet nodig. Als het straks buiten warmer wordt, dan misschien wel weer...

        Mooie COB-set trouwens, ziet er degelijk uit! Succes verder

        Comment


          Hey Raph, thx voor je uitgebreide een onderbouwde reactie en compliment!
          Ga er mee aan de slag.
          Thx kerel

          Comment


            Ff kleine update dan maar. Zijn bijna drie weken nu, vanuit zaad ( moby dick). Gaat me redelijk af, denk ik zelf?
            Wel t idee dat ze gisteren iets teveel water 40 ml elk met voeding van Dutch pro gekregen hebben. Dagje overslaan dus . En hebben iets bruine vlekjes op de eerste en tweede node. 4 de node vertoont inmiddels 7 blaadjes nu. Lijken me verder gezond. Rh rond 70% temp rond 26,7 en nacht 18 a 19 ongeveer. Lamp hangt 40cm erboven en er branden nu 4 cobs. Denk dat ik niet mag klagen op moment. Happy with it! Suggesties of vragen altijd welkom! Thx guys!
            You made all my hobby really fun!
            Led cobs are great!
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.

            Comment


              Zo weer ff kleine update. Na ze een week geleden overgepot te hebben, gisteren besloten van 6de node terug te snoeien net iets boven de derde node
              plantjes gaan hard. Zien er nog steeds goed uit en zijn nu twee hoofdtoppen aan het maken. Ze krijgen gewoon afgezuurd water met multitool en root. Ph rond 5.8. Temp rond 26,5 snacht 18. Zijtakjes heb ik wel weg geknipt en wil ze voorbereiden op scrog, dus ga de twee nieuwe toppen na beneden geleiden en dan misschien nog 1 keer toppen zodat ik 4 hoofdtoppen ga krijgen. En wil dan de Klok gaan omzetten
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

              Comment


                Zo, twee weken later.
                T blijft mooi hier mee te kunnen doen en laten wat je ook maar wil.
                Zoals ze zeggen bonsai kop koffie erbij en bedenken wat je er mee wil doen.
                In mn vorige topic wilde ik er 8 hoofdtoppen van maken.
                Nu heb ik sinds mn vorige bericht elke nieuwe hoofdtop 6 nodes laten groeien en terug getopt na de derde. De tweede node volledig weggeknipt incl blad.
                De eerste node (aan beide kanten) die bezig was met 4 node terug getopt na de derde.
                Na dit alles zullen er twaalf hoofdtoppen gaan groeien, nadat de plant zich hersteld heeft.
                Ook heb ik nog met binddraad, zoals je kunt zien na beneden getrokken om ze enigszins een beetje te stressen/geleiden en op gelijke hoogte te krijgen.
                Doel is nu de boel te laten herstellen en te laten groeien en vd week t srognet erboven te gaan plaatsen en zodra dat bereikt is de boel na 12/12 te gaan omzetten.
                Verder gaan ze hard/ en blijven ze mooi van kleur en heb al blad gezien met 9 stuks. Op na de 11
                zo dat was t weer voor even.
                Ben benieuwd wat jullie ervan vinden?
                Grtz acesw

                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment

                Bezig...
                X